En præsentation af Kforums netværk
Kom med i Kforums netværk

Vores mission er og vil altid være vidensdeling mellem k-folk. Vi har i dag over 200 medlemmer i vores mange netværk og cirka 1.200 kursister om året. Kom med i et netværk, hvis du er faglig nysgerrig. Her er listen. Det kan kun gå for langsomt. Kilde: Kforum. 

Skrevet af
Kforums mission er og har altid været at gøre dig bedre til dit arbejde, uden det af den grund skal være kedeligt. I over 20 år har vi drevet netværksgrupper for k-folk med k-folk, for at vi allesammen kan blive klogere på vores fag. Lige nu deler over 200 k-folk viden i vores netværk om alt fra pressearbejde til sociale medier. Måske noget for dig? 
Alle burde være med i et netværk
Igennem snart 20 år er vores netværk blevet et unikt og stærkt rum for vidensdeling for os k-folk i alle afskygninger. Vi mener, alle burde være med i et netværk, for det er en kæmpe gave at sparre med andre og sammen udvide sine kompetencer inden for faget.
 
En faglig forskel, der faktisk gør en forskel
I vores netværk mødes k-folk fra landets største virksomheder, organisationer og institutioner for at dele deres viden om kommunikation med andre k-folk. I mange år var jeg selv med i vores netværk for webansvarlige, hvilket har givet mig en sand guldgrube af viden og ikke mindst en masse venner og relationer i k-branchen, som jeg senere har haft stor glæde af.
 
Jeg kan derfor stå inde for, at netværk er en faglig forskel, der gør en forskel. Et netværk af relationer, som giver dig et stærkere netværk i faget og på arbejdsmarkedet på tværs af organisationer.
 
Fordelene og mulighederne er altså mange. Du får et stærkt personligt netværk blandt k-kollegaer, du får sparring på dine faglige udfordringer og ikke mindst den nyeste viden fra ekspertoplæg. Plus naturligvis jeres eget digitale netværksrum.
 
Her er de netværk, vi driver lige nu og her. Ring eller skriv til os på tlf.: 33 42 21 60 eller mail: kdag@kforum.dk. Du kan også tage fat i den enkelte netværksleder i det netværk, der interesserer dig. 
 
 
Vores største og ældste netværk. Faktisk har vi to af slagsen, fordi det er så populært. Et power-netværk tæt forbundet af pressechefer og presseansvarlige fra landets førende k-afdelinger. Små som store toneangivende institutioner, organisationer og virksomheder deler her erfaringer om pressearbejdet i en mere og mere digital verden, hvor det bliver sværere og sværere at få ørenlyd og fuldstændig afgørende konstant at følge med udviklingen. Et unikt kompetenceunivers og netværk om pressearbejdet.
 
I efteråret 2020 starter vi et helt nyt netværk op for kommunikationsmedarbejdere, SoMe-ansvarlige, journalister og lignende i interesseorganisationer. I dette nye netværk fokuserer vi på politisk kommunikation, presse/offentlighed og medlemskommunikation – og samspillet mellem dem.
 
Vores nye netværk, som startede her i 2020. Netværket er skabt i samarbejde med de kampagneansvarlige hos Rådet for Sikker Trafik. Her sættes der fokus på de nyeste medietrends, det rigtige valg i den store bureaujungle, den kreative kampagneidé, adfærdsdesign, kampagneevaluering og meget mere. Målet er at samle alle, som arbejder med store kampagner for erfaringsudveksling.
 
"Viden om andres problemstillinger, og hvordan de ligner ens egne. Bredere horisont på opgaver og løsninger. Viden om nye trends."
- Netværksmedlemsundersøgelsen 2019
 
Mange k-chefer står lidt alene som mellemleder. Det er synd og skam, og de kan nemt mangle nogle at være fortrolige sparringspartner med. I dette netværk samles k-cheferne for at dele viden og erfaring om deres rolle og udfordringer. Mød og del viden med k-chefer fra nogle af landets største organisationer.
  
På Kforum har vi i årtier beskæftiget os med intern kommunikation. En ufatteligt vigtig funktion i større virksomheder, som ofte skal kommunikere på tværs af lande, faggrænser og organisatoriske siloer. Det kræver ofte en afdeling for intern kommunikation. Og i denne gruppe har vi de interne k-chefer, som både har ansvaret for den strategiske udvikling af intern kommunikation og for den daglige drift.
 
Foto: Kforum.
 
Dette netværk handler også om intern kommunikation. Men her er målgruppen den interne kommunikationsmedarbejder, der i disse år mange steder bliver mere og mere værdifuld for organisationen. De skal skabe forståelse for virksomhedens strategiske retning, sikre fremdrift i forandringsprojekter og arbejde for at højne medarbejderengagementet. Her er der brug for vidensdeling og netværk. I dette netværk sparrer vi om alt fra video i intern kommunikation til brugen af adfærdsdesign i forandringsprojekter, eller hvordan vi kan blive mere innovative i vores arbejde.
 
Inspiration i det daglige og indspark på konkrete opgaver og udfordringer. Jeg sidder som den eneste kommunikationsperson i min organisation, så et velfungerende netværk er alfa og omega for mig.
- Netværksmedlemsundersøgelsen 2019
  
Mange k-folk har ansvar for store websites, som i dag er den primære kanal for mange organisationer. En gruppe, jeg selv har drevet og været medlem af i mange år. Her taler vi om og deler viden om UX, brugertest, webstrategi, web governance, webudvikling, digitale kunderejser og meget mere. Et supernetværk med mennesker fra mange spændende organisationer med udfordringer, enhver webansvarlig kan lære noget af.
 
"Et frirum væk fra min egen organisation. En bekræftelse af at jeg gør det rigtige eller at der er flere udgaver af ”det rigtige”. Jeg ville ikke undvære det."
- Netværksmedlemsundersøgelsen 2019
 
Social medie-ansvarlige er vores netværk for dig, som har flere års erfaring med arbejdet med sociale medier, og som har det som din primære arbejdsopgave. Feltet sociale medier er bredt, og vi deler i dette netværk erfaringer med mange forskellige platforme, fra Facebook til Instagram. Og vi fokuserer både på det strategiske arbejde med sociale medier og de mere praktiske hands-on-udfordringer.
 
Denne gruppe er for dig, der arbejder med en bred palette af digitale platforme. Netværksmedlemmerne i denne gruppe har både ansvaret for et website, et nyhedsbrev og at levere indhold til sociale medier. Her deler vi derfor særligt erfaringer med at arbejde på tværs af flere platforme, men vi dykker også af og til ned i et mere snævert emne, fx nyhedsbrevet, som stadig er en vigtig kanal.
 
"Det giver mig sparring med nogle, der sidder og bakser med de samme udfordringer. På events og seminarer får man alle ”best practice”-historier, som vi hverken har ressourcer eller økonomi til at gennemføre hos os."
- Netværksmedlemsundersøgelsen 2019
 
Bliv en del af Kvalnet – Danmarks førende kvalitative metodenetværk. Vi har et netværk i både København og Århus. For dig, der arbejder professionelt med kvalitative metoder inden for medie- og kommunikationsområdet, og som gerne vil inspireres af og vidensdele med ligesindede.
 
Dette netværk er for dig, som er allround-kommunikatør, dig, som har flere hatte på i jeres afdeling eller virksomhed, og som laver mange forskelligartede opgaver. Dette er et netværk, der sætter fokus på tidens kommunikationstrends og -udfordringer. I dette netværk dykker vi ned i områder som forretningsstrategisk kommunikation, presserelationer, præsentationsteknik, sociale medier, effektmåling, branding og krisekommunikation.
 
 
Noget for dig? Kontakt os på 33 42 21 60 eller mail: kdag@kforum.dk
  

Relaterede artikler

Hey, Aula er ok! - Alle hader Aula. I hvert fald dem, der ytrer sig. Men måske har vi fået det Aula, vi kan forvente? Jeg går linen ud og e...
Livet er for kort til at svede over Facebook-annoncering - Som rådgiver inden for Facebook-annoncering på snart 8. år er der rigtig mange uhensigtsmæssige arbejdsgange og decidere...
Det succesfulde nyhedsbrev - Om man synes, at et nyhedsbrev er godt eller ej, er fuldstændig subjektivt. Derfor er det ikke alle, der vil synes, at e...

Giv din stemme

6 stemmer
4,5/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

31 JOB

Customer Experience Manager

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.