Om specialet sagde juryen: "Specialet er udvalgt på baggrund af det unikke feltstudie og den stærke forståelse, Mia og Stine udviser gennem hele afhandlingen. Det er et nuanceret k-speciale, der behandler dagligdags dilemmaer i den danske dagspresse og bidrager med en dybere og mere praktisk forståelse af, hvad native advertising egentlig er."
Andenpladsen gik til...
Om specialet sagde juryen: "Denne specialeafhandling har et helt unikt teorivalg, hvor gamle, klassiske teorier anvendes i et nyt perspektiv. Emil stiller sig kritisk over for en tendens, som umiddelbart har været udelukkende positiv, og formår at inddrage det politiske aspekt i form af platformenes rolle i samfundet."
Emil fik med sit kritiske speciale om digitale platforme en flot andenplads.
Vinderen af Specialeprisen '18 er...
Om specialet sagde juryen: "Vinderspecialet er en afhandling, der endelig giver noget tyngde i diskussionen om mikro-influencere og derigennem bidrager med nogle indsigtsfulde, konkrete pointer til feltet. Josephine formår at dække de mange forskellige vinkler i diskussionen og fremfører dem på stærk akademisk vis. Det empiriske design af afhandlingen, hvor indsigter præsenteres undervejs, tilføjer til specialets høje niveau og gør det til et solidt, indsigtfuldt og relevant k-speciale."
Vinderen af Specialeprisen 2018 blev Josephine Staunsbjerg, der i sit speciale skrev om autencitet og mikro-influencere.
Josephine arbejder i dag i et digital marketingbureau, hvor de hovedsageligt producerer videoer, men hun fortæller, at hun efter at have udarbejdet sit speciale er blevet meget mere bevidst om autenticitet hos både influencere og mikro-influencere:
“Jeg tror, at autenticitet er vigtigt for, at forbrugerne ikke ryger over i et nyt, mentalt spamfilter. Fordi vi i så mange år er blevet spammet med traditionelle reklamer, bliver autenticitet bare vigtigere og vigtigere, og derfor bliver man nødt til at tænke autenticitet ind i det."
"Det er ikke længere nok at konkurrere på kvalitet og pris – autenticitet er det nye, vigtige parameter, producenterne konkurrerer på.”
Stort tillykke til alle vinderne fra alle os her på Kforum. Vi glæder os til at læse en masse nye specialer, når vi næste år kårer Specialeprisen'19.