Årets mest læste artikler

Her er listen over de mest læste artikler i 2006, med de nyeste først og ældste til sidst. Tre temaer har præget året der gik: aviskrigen, karikaturkrisen og LEAN-diskussionen. Årets topscorer var ”LEAN forklaret for sjuskehoveder”, hvad der siger noget om, at interessen for LEAN for alvor tog til i 2006.

Nynne en wanna be, I never wanna be

Pt. 3264 læsere

Tv-serien Nynne er det første danske skud på stammen af postfeministisk chick-tv om singlekvinder med karriere og et klædeskab fyldt med designertøj.

 

Nyhedsavisen: helt forkert

Pt. 4813 læsere

Ingen tvivl om, at Nyhedsavisen kom helt forkert fra start.

 

Bag om Arto.dk – fra venskaber til mediepanik

Pt. 7781 læsere

Stedet er blevet kaldt ”mobbecentral” og ”et slaraffenland for pædofile”. Men hvordan kan det være, at knap 28.000 danske unge på en almindelig onsdag aften kl. 20.00 er samlet på dette sted?

 

Hvorfor ord dør

Pt. 3257 læsere

Vi læser meget om nye ord og betydninger, der kommer ind i sproget. Men hvorfor dør ord?

 

15 spørgsmål til din næste chef

Pt. 7561 læsere

For at få jobbet skal du ikke blot svare rigtigt, du skal også stille de rigtige spørgsmål. De rigtige spørgsmål er de spørgsmål, der sætter din næste arbejdsplads i centrum på en begavet og vidende måde.

 

Jobsamtalens 27 dræberspørgsmål

Pt. 12542 læsere

Jobsamtalen er et teaterstykke hvor du er den eneste, der ikke har øvet sig på replikkerne. I ethvert spørgsmål lurer derfor et idiotisk svar, som kan få dig bagest i jobkøen, medmindre du er forberedt og rustet til tænderne.

 

E-mails gør dig dummere end tjald

Pt. 5794 læsere

I de gode gamle dage havde folk, der ville afbryde dig, kun to muligheder. De kunne banke på din kontordør eller ringe til dig i din arbejdstid.

 

Gratis-nej tak/ja tak-gratisavis-generatoren

Pt. 12666 læsere

Kforum har udviklet en gratis-nej tak/ja tak-gratisavis-generator, hvor du selv kan udtrykke din mening i direkte dialog med de polske avisbude og arbejdsløse akademikere hver morgen..

 

Aviskrigen FAQ

Pt. 3616 læsere

Hvem vinder aviskrigen? Hvem bliver slået ihjel? Hvem bliver Danmarks mest dominerende gratisavis? Kforum har stillet sig selv de typiske spørgsmål, før krigen er slut.

 

Hop aldrig på Lean pinden

Pt. 4735 læsere

"Intet spild, høj tilfredshed og stor produktion". Det lyder næsten for godt til at være sandt, men ikke desto mindre er det løfterne i en ny dille kaldet "LEAN management".

 

LEAN læselisten

Pt. 4666 læsere

Alt handler om LEAN lige nu. Kforum har her samlet den bedste litteratur om LEAN fra det Japanske øhav til Dansk Industri.

 

LEAN og andre ligegyldigheder

Pt. 3437 læsere

Det er ikke kun usikre teenagere, som bruger alle deres sparepenge på at følge tidens modeluner for at afstive deres skrøbelige egoer.

 

LEAN løgnen

Pt. 14776 læsere

LEAN baserer sig på et forældet menneskesyn og er komplet udueligt som fremtidigt ledelsesværktøj.

 

Livet er Lean

Pt. 4208 læsere

Lean er ikke den absolutte sandhed for alle virksomheder til alle tider. Lean er heller ikke en ny opfindelse, men sund fornuft og rettidig omtanke med et engelsk ord. Lean er derfor ikke en løgn.

 

Den mørke side af LEAN

Pt. 7571 læsere

LEAN kvæler medarbejdernes kreativitet. Det er åbenbart en kontroversiel påstand, og mange LEAN-tilhængere er faret i blækhuset for at forsvare deres kære begreb. Men her er lidt mere benzin på bålet.

 

Er Lean svaret?

Pt. 7675 læsere

Onsdag d. 16 november 2005

Ifølge LEANeksperterne Jesper Kuch Pedersen og Poul Jørgensen er LEAN meget mere end blot et redskab til at undgå spild.

 

Lean forklaret for sjuskehoveder

Pt. 21001 læsere

Onsdag d. 9 november 2005

Håndbogen fra Børsens Forlag er en god investering. Det er LEAN forklaret for sjuskehoveder.

 

8 grunde til at Wikien er død

Pt. 3859 læsere

I denne artikel ser Kommunikationsforum nærmere på, hvorfor social software IKKE kommer til at fungere i organisationer.

 

Er du en Bøv?

Pt. 13271 læsere

Kender du typen? En 37-årig mand med slidte jeans, hættetrøje og sneakers. Han ligner et barn og tænker som et barn.

 

Den der ejer hylden ejer kunden

Pt. 3864 læsere

Du kan kun sælge et produkt i dag, hvis det får lov at stå på supermarkedets hylder. For den, der ejer hylden, ejer kunden.

 

De 100 mest værdifulde brands lige nu

Pt. 3097 læsere

Hvor mange Storebæltsbroer kan man få for verdens stærkeste brands? Det spørgsmål besvarer en ny undersøgelse ved at rangordne globale brands efter deres økonomiske værdi.

 

Fejltagelsen

Pt. 4537 læsere

I 1999 talte alle om branding. Det var særligt reklamebureauer, der slog sig op på, at det væsentligste i en virksomhed var et genkendeligt og stærkt brand. Produkter var mindre vigtige.

 

Podcasting lige i øret

Pt. 3365 læsere

Om få år lytter vi alle til podcasts, og mange flere af os podcaster selv. Læs her, hvorfor podcasting er lige i øret.

ANNA PIHL FAQ

Pt. 3942 læsere

Babuu-babuu. Station station. Nu er det tid at forhøre Anna Pihl. Her er de typiske svar og spørgsmål, som enhver begavet seer bør stille til alle på Bellahøj Station.

 

Kronprinsessen før og nu

Pt. 5234 læsere

Denne artikel ser Kronprinsessen 1-4 DR 1 - marts 2006 som et vellykket eksempel på ny samtidsrealistisk politisk drama.

 

Kronprinsessen +/-

Pt. 4490 læsere

Kforum giver plusser og minusser til vores allesammens lille energiske Greenpeace gummibåds-heltinde. Her er SANDHEDEN om Charlottes jagt på SANDHEDEN

 

Mandag Morgen i Multicolour

Pt. 3109 læsere

Mandag Morgen har kastet sig ud i en større fornyelse. Kforum har mødt redaktør på Ugebrevet, Noa Redington.

 

Avisen er død

Pt. 4880 læsere

På internettet er det ofte små ting, der ændrer alting for altid. I musikindustrien var det MP3 formatet, der formåede at lægge en hel branche i ruiner på få år. Nu er det papiravisen, som vil dø.

 

Hvilket politisk slogan er din mellemleder?

Pt. 2614 læsere

Mellemlederen befinder sig i vulkanens øje. I et krydspres mellem topledelsen og medarbejderne. Mellemlederen er sammenhængskraften.

 

Viral marketing behøver ikke underholde

Pt. 3909 læsere

Virale marketing kampagner har ofte form af underholdende filmklip, jokes eller reklamefilm.

 

Kommunekommunikation er IKKE spin

Pt. 3296 læsere

Chefredaktøren på JydskeVestkysten, Mette Bock, er ikke begejstret for, at kommunerne opruster og professionaliserer kommunikationsindsatsen.

 

En kunsthistorisk rød tråd

Pt. 3869 læsere

Jeg vil gerne indlede med en bekendelse. Jeg har den faste overbevisning, at kunst er sundt for børn.

 

Har din avatar tøj på?

Pt. 3696 læsere

Kan man sælge produkter, der ikke findes, til mennesker, der ikke findes? Svaret er "Ja".

 

Brandingens biografi

Pt. 3871 læsere

I litteraturen om branding bliver der givet mange bud på, hvad branding er, men ingen kommer ”bag om” begrebet branding. Tilde Heding og Charlotte Knudtzen skrev derfor specialet ”Det meningsbærende brand”

 

Det er surt at hedde Kurt

Pt. 3100 læsere

Stakkels Kurt Björklund. Han hyrede, hvad han troede, var Danmarks bedste rådgivere, og lagde 100 mia på bordet. Alligevel kan han ikke få lov til at indtage TDC. Hvad gik der galt?

 

Har du en tween derhjemme?

Pt. 4284 læsere

”Det er den første generation, der er født og opvokset med en forståelse af den moderne økonomiske verden.”

 

Statsminister søges

Pt. 6542 læsere

Til lille land med stabil økonomi søges statsminister, som kan løfte en lang række opgaver i tæt samarbejde med det danske Folketing.

 

Blogosfærisk PR

Pt. 3426 læsere

Blogs er magtfulde nichemedier, som flere og flere inddrager i strategien. Men tænk dig om, før du sender en pressemeddelse til en blogger. I blogosfæren kræver PR nemlig et særligt gehør.

 

7 trends, du skal ignore lige nu

Pt. 9782 læsere

Trenden siger dit. Trenden siger dat. Hold øje med dit. Hold øje med dat. Det hele er pjat. Det vigtige er at vide, hvad der ikke er vigtigt.

 

Bono branding

Pt. 3185 læsere

De gule gummiarmbånds dage er talte. Nu er det rødt, der er cool. Bono er gået sammen med American Express, Converse, Gap og Giorgio Armarni om brandet RED.

 

Den selvrealiserende psykopat

Pt. 3872 læsere

Kforum kommer her med den kliniske diagnose på den selvrealiserende psykopat.

 

Pengene passer ikke...

Pt. 4314 læsere

Karikatursagen har alle de værste træk.

 

Web 2.0 = PR 2.0?

Pt. 4690 læsere

I dag er cyberspace dødt. Et nyt web bestående af sociale medier er igennem de sidste par år vokset frem med enorm hastighed; et nyt web, hvor relationer mellem mennesker, og ikke indhold, står i centrum.

 

Et brand i brand - hvad nu?

Pt. 5214 læsere

Der udskrives hermed en navnekonkurrence. Opgaven er at finde et nyt navn, logo og værdigrundlag til det land, der tidligere gik under navnet Danmark.

 

Det profetiske ansigt

Pt. 4361 læsere

Karikaturkonflikten er en uløselig konflikt, som ikke handler særlig meget om ytringsfrihed, men om, hvorvidt virkeligheden er givet af gud, eller gud blot er endnu en virkelighed blandt mange.

 

13 pointer i kølvandet på JP-tegningerne

Pt. 5237 læsere

Der er krisestyring både på Jyllands-Posten og i Statsministeriet. Sagen er ude af kontrol. Den drøftes vidt og bredt, og det er der mange gode grunde til.

 

Cut the Crap

Pt. 4072 læsere

Intet kommer af intet. Alting kommer af knofedt og hårdt arbejde. For handling er den forskel, der gør en forskel. Alt andet er Crap.

 

Krisekommunikationens ABC

Pt. 3969 læsere

Vi giver en lynintroduktion til krisekommunikationens centrale begreber fra ansvar til knæfald over stakeholder til world wide web

 

New school branding

Pt. 3541 læsere

Den klassiske branding er død. Forbrugerne fravælger reklamer, mens et nyt syn på branding, hvor kunden kommer mere i fokus – newschool - er på vej frem.

 

Undskyldningens retorik

Pt. 3230 læsere

Store og patosfyldte undskyldninger og bodshandlinger er på det seneste blevet populære kommunikationsredskaber i hjemlig politik.

 

Politikens digitale fiaskospiral

Pt. 3631 læsere

I internettets spæde ungdom i Danmark var der to aviser, der forstod at være helt fremme på tastaturet, når det drejede sig om at være med på den digitale udvikling. Politiken var tidligt ude med det nørdede, men alligevel nyskabende Pol-Online.

 

”Eksklusivitet” - det sjette nyhedskriterium?

Pt. 3348 læsere

Hvis vi vil vide, hvilke historier journalister hver dag vælger at fortælle videre til offentligheden, behøver vi blot at åbne dagens aviser eller tænde for tv’et.

 

På date med Dina

Pt. 5600 læsere

Den perfekte mand. Findes han? Det synger skuespilleren Dina Al-Erhayem om, mens hun drøner gennem byen i sin Fiat 500.

 

Formlen for spin

Pt. 3475 læsere

Den matematiske formel for spin er fundet. En ny computerbaseret algoritme afslører canadiske politikeres spin i denne uges valgkamp.

 

Avisen som magasin – er det en vej ud af krisen?

Pt. 3443 læsere

Alle taler om, at dagbladene er i krise. Læserne bliver færre, og konkurrencen fra radio, tv, magasiner og nettet bliver større.

 

Fem benspænd for Helle

Pt. 3280 læsere

Nu er tiden kommet til, at Helle skal genskabe det perfekte parti fra 1960'ernes Krønike-Danmark. Alle spænder ben. Ikke mindst hende selv.

 

Nyt fra ”Instituttet”

Pt. 5245 læsere

Ny undersøgelse fra ”Instituttet” for Fremtidsforskning forudsiger, at en lang række job og begreber vil uddø.

 

Når svaret er dit spørgsmål

Pt. 3020 læsere

Coaching hjælper dig til at få øje på dine potentialer og ressourcer.

 

Årets kommunikatører

Pt. 6032 læsere

Her har vi samlet vores uvidenskabelige, utilregnelige liste over årets kommunikatører og mindeværdig kommunikation.

 

Hvordan man slår en historie ihjel

Pt. 6408 læsere

Godt spørgsmål. Du kender nok allerede svaret, for det sker hver eneste dag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også