PR-virksomhed lancerer AI til pressemeddelelser

Nyt AI-værktøj skal gøre det lettere for PR-virksomheds kunder at generere pressemeddelelser og andet PR-materiale.
Mynewsdesk er nu klar til at anvende AI til at genere pressemeddelelser og lignende. Foto: Getty Images
Mynewsdesk er nu klar til at anvende AI til at genere pressemeddelelser og lignende. Foto: Getty Images

PR-virksomheden Mynewsdesk, der arbejder med kommunikation og branding for virksomheder og organisationer, lancerer efter en kort prøveperiode nu sit nye PR-produkt bygget på kunstig intelligens fuldt i markedet. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Den er baseret på OpenAI-teknologi, som Kforum tidligere har skrevet

Mynewsdesk har udviklet produktet ”Content AI”, som skal gøre det nemmere at lave PR-materiale ved, at kunder fodrer AI-løsningen med oplysninger, der skal indgå i meddelelsen, og så genererer robotten et udkast til en pressemeddelelse.

Løsningen, der er lavet med teknologi fra OpenAI, blev testet blandt en mindre gruppe af kunder i februar, men er nu gjort tilgængelig for alle.

”Vi ser et stort potentiale i AI, og vi ønsker at gøre teknologien tilgængelig for alle vores kunder. Så det, vi har gjort, er, at vi har bygget AI’s kraft ind i det sted, hvor vores kunder allerede arbejder med PR. Nu kan de skabe, publicere, distribuere og analysere deres kommunikation på en smartere og mere effektiv måde end nogensinde før,” udtaler Sara Manding Holm, produktchef hos Mynewsdesk, i meddelelsen.

Denne artikel er leveret af vores søstermedie MediaWatch

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også