Thomas Bogh


Thomas Bogh

Thomas Bogh

Karma: 0 (?)

Forfatter:

1


artikler

3


indlæg

Sådan skaber du den stærkeste digitale profil i 2018

I 2018 er der flere muligheder end nogensinde for at stille sig stærkt digitalt. Noget der er vigtigt, hvis man ønsker at blive set på nettet og nå ud til de rigtige segmenter. De digitale kanaler er nemlig blevet salgsportal nummer 1, når det kommer til at tiltrække kunder. Her er der en række områder, som hver en webshop bør have styr på.

Gør det klart hvad du sælger

Noget af det første samt vigtigste er, at dine brugere/kunder med det samme kan se, hvad du sælger. Det indebærer f.eks. at have en hjemmeside, hvor kategorierne tydeliggører ydelserne. Ligeledes skal der være styr på det visuelle. Det vil sige, at har du en webshop, skal man allerede på forsiden se billeder af produktet. Det skaber en direkte call-to-action samt tryghed om, at man er landet det rigtige sted. Det er kombinationen mellem tekst og det visuelle, som skaber det klare billede af din virksomheds ydelser.

Nogle webshops som især er god til dette, er Bedre Nætter og MissLux. Så snart du møder hjemmesidernes forside, har du både det visuelle i form at produkter samt kategorierne sat op, så du kan finde rundt. Ja, det lyder næsten for banalt, men mange webshops har tendens til at “proppe” for meget på siden, så man synker helt væk, i hvad der ellers skulle have været en lige til call-to-action.

Visuel kommunikation sælger

Den visuelle del af din digitale profil, din webshop, er essentiel. Hvis du vil have folk til at handle, foretage sig et køb, er det vigtigt man kan se produktet for sig. Her kan man gennem medier præsentere sine produkter på mange måder. Her kan video præsentationer være en effektiv måde. Med film kan man både se produktet, samt se hvordan det fungerer i praksis. Her er 3D animation en både innovativ og visuel smart måde at få kunderne med. Har dit produkt f.eks. en meget unik funktion, kan du synliggøre det på meget virkelig vis med en god animations video.

Så længe du husker vigtigheden af visuel kommunikation, kan du nå ud til væsentlig flere, end hvis ikke du brugte kræfter på dette. Folk kan lide at kigge på ting, så imødekom netop dette behov.

Content marketing som strategi

Content, content, content. Indholdet på din side er afgørende for, om du skal blive fundet på Googles søgemaskine. En god content strategi er en vigtig del af online branding. Content marketing er netop kernen af vidensdeling på din side. Content marketing kan både bestå i, at du har brugbart og vidensgivende indhold på dine landingssider, ligesom det efterhånden er blevet essentielt at have en blog til rådighed.

En blog får din side til at leve

Mange tror, at så snart deres hjemmeside er lavet, vil den automatisk rangere på Google og blive fundet af brugere landet over. Sådan er det bare ikke. Det er vigtigt, at man får sin side til at ‘leve’. Så hvordan gør man det? Jo, udover at opdatere produkter og produktbeskrivelser, så er det vigtigt, at man opdaterer siden med content. Den bedste måde at gøre dette på, udover landingssiderne, er ved at lav en blog. En blog som kommer med råd til produkterne eller nyheder om, hvordan man kan bruge det ene eller andet sammen. En blog som især formår at levere gode guides til sine kunder er Smyks. En side som leverer smykkedele til at lave sine egne smykker. Her er det helt oplagt, at man ved siden af kommer med råd til, hvordan man kan sammensætte forskellige smykkedele. Således at man får skabt det smukkeste smykke bestående af f.eks. perler. Hermed får man også mulighed for at sammensætte flere at produkterne.

En blog holder din side i live og rækker ud til flere end du tror - derfor er netop dette en god ide.

Hav gode betalingsløsninger til rådighed

Når dine kunder handler på siden, og hvis du gerne vil have dem til at vende tilbage, så sørg for at have skarpe betalingsløsninger til rådighed. Det gælder både betalingsgateway samt indløsningsaftale. Har du styr på disse elementer, giver det både mere brugervenlighed samt troværdighed til din side. Derfor er dette et praktisk element, som du helt klart bør prioritere højt, når din webshop skal sammensættes.

Generelle råd

Sørg for at ovenstående spiller sammen. Det er det første og vigtigste råd. Ellers er det vigtigt, at du med din webshop hele tiden tænker “call-to-action” - at få dine brugere til at blive kunder, få dem til at handle. Det er trods alt det, som det hele drejer sig om. Så har du en stærk webshop, hvor man bliver forført fra første til sidste step, så vil din webshop vækste som ønsket. Mulighederne ligger der - det handler bare om at gribe dem.

Giv din stemme

15 stemmer
4,8/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

67 JOB

Praktikant

Se alle job Indryk job

Job

Praktikant

Frist: 30. november

Praktikant

Frist: 20. november

Brand Manager

Frist: 23. november
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.