Thomas Bogh


Thomas Bogh

Thomas Bogh

Karma: 0 (?)

Forfatter:

1


artikler

3


indlæg

Gør din forretning sikker på nettet
Internettet er verdens største mødested for alt lige fra privatpersoner til arbejdsrelateret kommunikation. Det er den digitale forbindelse, som binder os mennesker sammen. Det efterlader dog samtidig trusler, hvis ikke man agerer på en sund måde. Med mere og mere kommunikativt trafik, udstiller vi vores egne data mere end nogensinde. Derfor er det vigtigt, at man som webshop ejer har en hjemmeside, som kunder kan stole på. For én ting er at få webshoppen op at køre, noget andet er at opretholde en sikker og bæredygtig forbindelse.
 

Gør din forbindelse sikker

Måske man har styr på det, eller måske ved man ikke, om man har. Ligegyldigt hvad er internetforbindelsen for en webshop noget af det vigtigste for funktionaliteten. For har man ikke sikkerheden i orden, har det gennem tiden vist sig, at man som webshopejer mister kunder hurtigere end vinden, eller slet ikke får nogen. Derfor bør man sørge for at installere et SSL-certifikat på sin webshop, som er en sikkerhed for, at brugernes forbindelse holdes sikkert og krypteret. Hvis man som forbruger gerne vil optimere sin egen sikkerhed på internettet, kan man vælge at installere en VPN.
 
VPN står for Virtual Private Network, og i korte træk er det en metode, en krypteringsteknologi, der gør, at ingen tredjepart kan opsnappe eller stjæle den udvekslede data på nettet. Det sker ved, at krypteringen omskriver data, således at de ikke kan læses. Alene af den grund, er det for dig som webshopejer et must for at drive din forretning med henblik på dine kunders sikkerhed - tænk safety first.
 

Find den rette betalingsløsning

Med online handel handler alt om en kombination mellem sikkerhed, effektivitet og kommunikation. Så hvordan kombinerer man disse? Svarene ligger ofte i betalingen, da brugere på nettet er mest bekymret samt fokuseret på disse kanaler. Derfor gør man sig klog i at finde en sikker samt effektiv betalingsløsning, der kan håndtere hvilken som helst kunde. Nogen foretrækker at have alle kortløsninger til rådighed, hvor især unge er særlig glade for moderne og enkle løsninger som MobilePay. Der er måske endda pionererne, som tænder på Bitcoin betalingen. Om man er til det ene eller andet, er det kun en fordel at tilbyde så bred en liste af muligheder som muligt.
 
En betalingsløsning som især er ved at vinde frem er Apple Pay, hvor både effektivitet og sikkerhed er et omdrejningspunkt. En betalingsløsning som man bør overveje, hvis man er webshop ejer, og samtidig ønsker at være foran de andre. Har man Apple Pay på sin liste over betalingsmuligheder, kommunikerer man samtidigt ud, at man 1) er med på den nyeste teknologi - hermed i front på effektivitet 2) man opnår en større trust fra sine kunder, da Apple har en høj brand value, hvor det vil give en positiv effekt på omdømmet, ligegyldigt hvad man sælger.
 
Apple Pay er ikke udbredt overalt endnu, men giver alligevel nogle klare fordele. Den klare fordel er, at man kan betale med sin iPhone, sin browser eller Apple Watch. Et andet guldkorn er, at Apple Pay herudover kun bruger ens fingeraftryk eller ansigt til at foretage betaling med. Med både sikkerhed og effektivitet i højsæde, vil kunder altså spare en masse tid og komme hurtigere igennem processen.
 

Skab et sikkert univers udadtil

Det er blevet sagt flere gange tidligere, hvilket blot understreger vigtigheden af det. Som webshop ejer er dit digitale univers, i form af hjemmesidens udseende samt struktur, en kommunikation ud til dit publikum, som afspejler virksomheden. Hav derfor styr på disse parametre, da man som bruger hurtigt påvirkes af det visuelle design. Førstehåndsindtrykket af din hjemmeside, kan nemt afgøre, om en kunde vil blive på siden og handle, eller vender om på vejen. Det er nemlig sådan, at mange brugere på nettet forbinder “forældede” hjemmesider med en mangel på troværdighed. Gør derfor webshoppen nem at finde rundt på. Brug ligeledes tid på et design, der udstråler det du ønsker.
 
Der er mange parametre, som man kan arbejde på i en digital verden. Ovenstående tre punkter er nogle af mest fundamentale, hvis du er webshop ejer og ønsker at stå godt overfor dine kunder. Keywords mellem salg og internet er sikkerhed og kommunikation. Om det er visuelt, verbalt eller en tredje form for kommunikation, måler kunderne dig ud fra de forbindelser og løsninger, som du tilbyder.
 
 

Giv din stemme

11 stemmer
4,7/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

45 JOB

Kommunikationsansvarlig

Se alle job Indryk job

Job

Praktikant

Frist: Hurtigst muligt.

Kommunikationsansvarlig

Frist: 5. juni

Webkonsulent

Frist: 29. maj kl. 12.00
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.