Thomas Bogh


Thomas Bogh

Thomas Bogh

Karma: 0 (?)

Forfatter:

1


artikler

3


indlæg

At drive virksomhed i en digital verden

Vi lever i en tid, hvor den verden vi lever i konstant forandrer sig, og hvor man som virksomhed derfor altid må være omstillingsparat. Det er en forudsætning for at opnå succes - ikke kun i dag - men også i fremtiden. Det værste man kan gøre er at læne sig tilbage og tro, at man kan holde status quo. Hertil er der nogle punkter, som er vigtige at kommunikere ud i enhver virksomhed...

En altid omskiftelig verden

Succes er det vi alle stræber efter, men det kan ligeledes være en trussel, hvis vi har for meget af den. For mange virksomheder som oplever succes, bliver trygge ved sin model og glemmer at se frem i tiden - noget man netop er nødsaget til i en verden under konstant forandring. Hvis man læner sig tilbage, kører udviklingen fra en selv.

Tidligere gik der væsentlig længere tid mellem de store forandringer for virksomheder. Man kunne starte en virksomhed som IVS, lave en strategi og herfra køre den vej man havde sat sig for i lang tid. I dag ser verden anderledes ud. Symbolsk nok, i takt med at virksomheder må omdanne sig fra IVS til ApS, må virksomheder også omdanne sin forretningsmodel, hvis de vil følge med. Modeller som er præget af de nye digitale kanaler.

Gå efter populære kanaler

I dag er stort set alle virksomheder præget af den digitale udvikling, hvorfor man allerede her har helt andre kanaler at kommunikere sine budskaber og produkter ud med. Her er man nødsaget til at leve efter den digitale marketing funnel, hvis man vil slå konkurrenterne - hvad enten man er webshop eller leverer ydelser af anden form. I dag bruger 97,2% af danskerne Google som deres primære søgemaskine - og det er inden for alt. Derfor må man overveje sine kanaler med omhu. Reglen er egentlig; hellere for mange end for lidt - dog vigtigt det er effektivt.

Det kommer selvfølgleig an på, hvilken type virksomhed man er. Men som regel kan man søge efter alt på Google, og derfor vil man altid have konkurrenter. Derfor er det essentielt at være i toppen her.

Alternativt kan man også arbejde i en mere direkte markedsføring som Facebook eller Instagram, men flere og flere tal viser, at vi mennesker foretager flere køb, hvis vi selv er den aktive søger og ikke bliver bombarderet med direkte markedsføring konstant.

Det starter i det interne mix

Den digitale udvikling medfører, at vi er nødsaget til at indtænke de forskellige platforme i vores helt eget mix - vores egen strategi. Det handler derfor om, at man har en digital profil som er fit og afspejler det, som man gerne vil i virksomheden.

Det interne mix består først og fremmest i, at vi skal optimere vores egne interne processer. Dette skal ske ud fra målsætninger, som vi herefter kan måle gennem en række KPI’er, som vi opsætter. Har kan en generel markedsføringsplan hjælpe. Så sikrer man sig, at man løbende står stærkt. Så kom i arbejdstøjet og gør dine mål klare. Så vil en stærk kommunikation udadtil være vejen fra målsætning til eksekvering.

Kommunikationen udadtil

Kommunikationen udadtil starter hos de digitale touch points, vi har med kunderne. Er man en webshop er udgangspunktet, at man skal have en brugervenlig hjemmeside, som hjælper kunderne fra A til B. Dette kan være webshops som CombiShop eller FORMajour. Dette gælder alt lige fra at skabe Awareness med en god marketingstrategi, som får folk ind på din side. Her er SEO en af de bedste måder, da det er organisk trafik. Herfra gælder det om at få folk til at lave en Purchase/konvertering. Her skal man som virksomhed selvfølgelig stå stærkt på alle punkter og f.eks. have en god betalingsgateway til denne del.

Marketing skal dog laves løbende, hvorfor det sidste man skal gøre, hvis det går skidt, er at spare på markedsføringen. Hvis dit produkt er godt og du tror på det, handler det om at finde de rigtige mennesker til at føre din forretning ud i livet og skabe kendskab overfor internettets mange potentielle kunder. Evner du dette, vil din forretning ikke kun opleve succes i dag men også i flere år frem.

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

42 JOB

Student

Se alle job Indryk job

Job

Digital konsulent

Frist: 17. december kl. 12.00

Project Manager

Frist: 6. januar

PR & Communications Manager

Frist: Snarest muligt
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.