Sarah Vangsgaard Winge


Sarah Vangsgaard Winge

Tlf. 28517800

Karma: 0 (?)

Forfatter:

1


artikler

0


indlæg

Oprettet på Kforum: torsdag 1. september 2016

Om

Jeg har specialiseret mig indenfor digital marketing. Jeg besidder en kreativ og visuel forståelse og er god til at lytte efter tendenser og det, der rør sig i branchen. 
 
Jeg er ansat marketingansvarlig i Overskrift. Hos Overskrift er jeg ansvarlig for at udtænke, udvikle og gennemføre effektskabende marketingaktiviteter, særligt på de digitale platforme. Jeg arbejder med kampagner, branding, sociale medier.
 
Jeg skrev desuden kandidatafhandling om influencer marketing, hvilket jeg blogger om på min egen blog, og der vil også komme lidt indlæg herinde.

Erfaring

Organisation/FirmaJob-titelEvt. beskrivelse
Clio Online
Siden 2018
Kommunikations- og marketingkonsulent
Overskrift
Siden 2017
Marketingansvarlig Hos Overskrift er jeg ansvarlig for at udtænke, udvikle og gennemføre effektskabende marketingaktiviteter, særligt på de digitale platforme. Jeg arbejder blandt andet med kampagner, branding, sociale medier, og så arrangerer jeg Overskrifts populære morgenmøder, #Lytgodt. Jeg har desuden ansvar for et par studentermedhjælpere.
tipKBH
Siden 2016
Community manager og skribent Som skribent forsøger jeg, sammen med et hold af engagerede kræfter, at danne et overblik over de mange glæder, København har at byde på. Deruover plejer jeg tipKBH's community på Instagram og Facebook.
Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
2016 - 2017
Webredaktør og social medie-ansvarlig Som webredaktør og social medie-ansvarlig er jeg en del af SCIENCE Kommunikation, hvor jeg primært arbejder med ekstern kommunikation. Jeg er ansvarlig for fakultetets eksterne hjemmeside samt omlægning, udvikling og vedligeholdelse af fakultetets danske og engelske uddannelseshjemmesider. Derudover yder jeg support til lokale webredaktører på de 12 tilhørende institutter og er torvholder for fakultetets webudvalg, som består af ca. 20 webmedarbejdere. Udover web er jeg ansvarlig for fakultetets social medie-platforme. Pt har vi 11 profiler fordelt på Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter og LinkedIn med forskellige målgrupper og formål, herunder rekruttering og tiltrækning af samarbejdspartnere. På platformene har jeg ansvar for løbende udvikling og opdatering af strategien. Jeg rådgiver derudover diverse medarbejdere i organisationen om strategi og tilstedeværelse på sociale medier. Endeligt har jeg tilknyttet to studentermedhjælpere.
Det Natur- og Biovidenskabelige Fakultet
2015 - 2016
Social media manager Hos SCIENCE var jeg med til at udvikling og opdatere strategi for diverse sociale medie platforme på fakultetet, herunder content management på diverse platforme. Jeg er med til at bidrage til en strømlinjet visuel og indholdsmæssig identitet på Facebook, Twitter, LinkedIn, Snapchat og Instagram. Derudover har jeg beskæftiget mig med pressemeddelelser, Sharepoint og Obvius CRM.
Akademikerkorpset
2015 - 2016
Konsulent Hos Akademikerkorpset har jeg blandt andet hjulpet med kundesegmentering baseret på analyse i Google Analytics samt udarbejdet digital strategi. Akademikerkorpset er et frivilligt projekt, hvorigennem kandidatstuderende har mulighed for at opbygge erhvervserfaring og bruge deres faglige viden til at løse virkelige problemstillinger for små og mellemstore virksomheder i Danmark. Som SMV-konsulent i Akademikerkorpset stilles de studerende i teams af tre over for aktuelle problemstillinger, som de skal komme med et løsningsforslag på. Projektet er et samarbejde mellem CBS Career Centre, Aarhus Universitets Career Center og TimeGruppen, og det har til formål at bygge bro mellem studerende og SMV’er
NASIM
2012 - 2015
Kommunikations- og webansvarlig NASIM er en netværksorganisation, der ønsker at udbrede et nuanceret kendskab til Mellemøsten, og dette gør vi ved kritisk at engagere os i aktuelle samfundsdebatter samt organisere og deltage i forskellige arrangementer, foredrag og sociale aktiviteter. I NASIM var jeg frivillig kommunikations- og webansvarlig og havde dermed bl.a. ansvar for NASIM’s offentlige relationer (Instagram, Facebook, LinkendIn.) Antallet af likes på Facebook er steget med 67% i mit første bestyrelsesår. Mit sidste år sluttede af med et brag, og antal følgere på Facebooksiden steg med 273 % i 2015 og derudover var der øget trafik til hjemmesiden. Derudover har jeg haft redigeret hjemmesiden www.nasim.dk (Wordpress). Desuden har jeg udarbejdet og opdateret en frivillighåndbog. Jeg har beskæftiget mig med medlemsrekruttering og -vedligeholdelse og arrangeret aktiviteter, planlagt møder, haft kontakt til medlemmer, og endeligt holdt præsentationer af og haft ansvar for foredrag. Derudover har jeg udarbejdet forskelligt visuelt indhold til både sociale medier og flyers.

Uddannelse

InstitutionGrad/retningEvt. beskrivelse
CBS
2014 - 2016
Kandidat
cand.ling.merc, interkulturelle markedsstudier og engelsk
Københavns Universitet
2009 - 2014
Bachelor
Arabisk

Artikler

 
Onsdag 11. januar 2017
1

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.