Phillip Kaas


Phillip Kaas

Phillip Kaas

Karma: 0 (?)

PLICO: Internt fokus
PLICO A/S er en web- og marketingbureau med fart på. Vi er inde i en rivende udvikling, og det stiller store krav – både til PLICO og vores medarbejdere.
 
Når PLICO udvikler sig hele tiden, er det utrolig vigtigt, at vores medarbejdere gør det samme. Derfor har vi iværksat en lang række tiltag, der skal tilgodese denne del af virksomheden.
 
Udadtil kan nogle af disse tiltag måske synes overflødige eller som ”luksustiltag”, som egentlig ikke er nødvendige på en arbejdsplads. Her mener vi imidlertid, at vores store fokus på konstant at optimere medarbejderforhold er alfa omega for at drive en virksomhed, der er sund, og hvor medarbejderne motiveres til at udvikle sig – professionelt som personligt – så de er i stand til at skabe kvalitetsløsninger for kunder, baseret på den nyeste viden og højaktuelle tendenser.

Medarbejder-tiltag i PLICO

I denne artikel vil vi fortælle om nogle af vores tiltag til styrkelse af medarbejderforholdene i PLICO. Forhåbentlig kan det tjene til inspiration hos andre firmaer, der med fordel kan implementere (flere af) tiltagene. Der er nemlig tale om en win-win situation: Medarbejder-motivationen og -glæden øges, hvorved kvaliteten i vores løsninger til kunderne øges markant = gladere kunder.

Medarbejder-samtaler

For at udvikle PLICOs medarbejdere til at få mere viden omkring produkter og salgsudvikling, afholder vi medarbejdersamtaler flere gange om året. Inden for de første 3 måneder afholdes én medarbejdersamtale. Ved denne samtale taler vi om, hvordan det går, dvs. medarbejderen hos PLICO får en vurdering af, hvordan ledelsen ser personen som medarbejder. Vi taler om medarbejderens resultater og vedkommendes muligheder i PLICO. På den måde sikrer vi os, at vi altid er på forkant med vores medarbejdere og deres ønsker – på samme måde som medarbejderen altid ved, hvor vedkommende står i forhold til ledelsen.

Pauser kl. 10 og 14

I PLICO holder vi 15-20 min. pause kl. 10 og kl. 14 – hver dag. Her har medarbejderen mulighed for at tjekke sin Facebook, spille bordfodbold, FIFA, bordtennis eller få noget frisk luft. Dette har givet et væsentlig boost til arbejdsmiljøet i form af team-building, kvalitet i arbejdet, gladere medarbejdere og generelt overskud til at klare alle opgaver i løbet af ugen. Pauserne, som er betalt af PLICO, har medført, at sygdom blandt medarbejderne er faldet, og folk bliver længere i jobbet. 

Arrangementer i PLICO

PLICO holder (selvfølgelig) fredagsbarer, den årlige julefrokost samt et sommerarrangement. Vi forventer af vores medarbejdere, at de bakker op om disse tiltag og ser PLICO som en arbejdsplads, hvor man ikke blot kommer for at tjene penge. Det skal også være et sted, hvor man har det sjovt og kan lide at være. Medarbejderne skal glæde sig til at gå på arbejde.

Dresscode og håndtryk i PLICO

I PLICO kræves det, at medarbejderne altid fremtræder præsentable. Påklædning skal fx være habit, pæne bukser, skjorte, slips og butterfly. Dresscode har desuden den vigtige effekt, at der ikke er nogen, som stødes ud af fællesskabet pga. sin tøjstil. Folk bliver et team!
 
Dertil er det hos os kutyme, at medarbejderne – når de møder ind om morgenen og ved fyraften – hilser pænt på hinanden og giver hånd. Dette medvirker til, at der ikke opstår en barriere imellem ledelsen og personalet. Derudover bliver design-afdelingen også flettet sammen med vores salgsafdeling i PLICO, hvorved potentielle konflikter undgås.
 
"Vi får meget ros, hvilket personligt giver mig lysten til at yde mere og blive bedre for hver ny hjemmeside" - Eline Kannegaard, webdesigner

FIFA-turnering

Vi holder ofte FIFA-turneringer hos PLICO, hvor alle medarbejdere (dem som vil deltage) skal spille sammen i teams imod hinanden. Efter hver kamp skal man skifte partner. Dette gør, at alle på kontoret spiller sammen med ledelsen, ligesom designere spiller sammen med sælgere. På den måde bliver afdelingerne integreret, og et kammeratskab får mulighed for at udfolde sig. 

Forplejning

Hos PLICO sørger vi også for at tilbyde de ansatte kaffe, the, sodavand, vand, danskvand og energidrik hver dag. Det ser vi som vigtigt for deres energiniveau – og dermed arbejdstrivsel.

Konkurrencer og præmier

Der er konkurrencer og præmier til de ansatte, som gør det bedst. Ved vores årlige julefrokost bliver ”Årets Medarbejder”, ”Årets Designer” og ”Årets Sælger” hyldet med tale, pokal og klapsalver. Dette ser vi igen som faktorer, der er med til at øge motivationen blandt medarbejderne.

Kontakt til leder

Alle medarbejderne i PLICO har direkte nummer til deres leder, så hvis der er det mindste, de gerne vil snakke om, så står ledelsen parat til at hjælpe. Dette gælder alle ugens dage og tidspunkter på døgnet.

Medarbejder-udtalelser

At vores tiltag til styrkelse af medarbejderforhold har en klar positiv effekt, er ikke blot noget, vi i ledelsen hævder. Det er noget medarbejderne selv siger.
 
Her følger et par udtalelser fra nogle af vores medarbejdere, der forklarer, hvordan de oplever medarbejderforholdene i PLICO.

Isak Hejnesen, webdesigner

”Jeg startede hos PLICO den 12. november og har nu været ansat omkring en måned. Lige fra starten synes jeg, at det virkede som et friskt og sjovt miljø at arbejde i. Arbejdspladsen er fyldt med unge og venlige kollegaer, der altid står klar til at hjælpe, når jeg har spørgsmål eller brug for en hånd. Der er altid en masse, man skal sætte sig ind i, når man er ny på en arbejdsplads, og jeg føler altid, jeg får den viden og hjælp, jeg har brug for fra enten chefen eller mine andre kollegaer.
 
Jeg kommer fra et digital bureau, hvor mine arbejdsopgaver var anderledes og lidt mere brede. Hos PLICO er mit primære job at lave hjemmesider, og lige nu er det for det meste redesign af ældre hjemmesider, der har behov for et løft til de mere moderne tider. Jeg synes, det er spændende at lave redesign og gøre vores allerede eksisterende kunder endnu mere tilfredse med deres hjemmeside. Og det er altid interessent at se, hvordan jeg kan forbedre deres design og de udfordringer, der følger med. 
 
Eftersom arbejdsopgaverne er lidt mere enkle, får jeg også muligheden for virkelig at gå i dybden med det og gøre dette til mit speciale, hvilket jeg synes er dejligt. Til gengæld arbejder jeg med mange opgaver ad gangen og keder mig aldrig. Jeg sider med hele kundekontakten, hvilket giver mig overblikket og ansvaret for opgaven – og det synes jeg er rart.
 
Alt i alt har min oplevelse hos PLICO været rigtig positiv, og jeg ser frem til en fremtid som webdesigner her.”

Emil Gandrup Hansen, webdesigner

”I det år, jeg snart har arbejdet i PLICO, har jeg oplevet, hvordan god energi på en arbejdsplads skabes. 
 
Min opfattelse har været, at siden min start har der været stort fokus på teamwork såvel som den individuelle udvikling. Derfor synes jeg, at PLICO danner rammerne for et rigtig godt arbejdsmiljø, hvor man lærer af hinanden og hele tiden udvikler sig.
 
Udover at ens egne kompetencer styrkes og udvikles i Plico, så er det også en virksomhed, der selv oplever udvikling. Jeg har kunnet mærke, at man i PLICO gerne vil holde dørene åbne for nye og interessante tiltag, som imødekommes, ligesom der er en god begrundelse, og man kan præsentere værdien. 
 
Det giver også følelsen af, at man er en del af noget større, og at man i fællesskab løfter virksomheden. 
 
Jeg selv føler, jeg har haft æren af at påtage mig ansvar i virksomheden og føle mig som en af dem, der holder hverdagen sammen – uanset om det er et internt projekt i virksomheden eller sociale arrangementer uden for arbejdstiden. Her er de sociale arrangementer blandt andet noget af det, der holder vores unikke teamspirit høj, hvilket jeg selv værdsætter rigtig meget som ansat. Det gør det nemlig altid behageligt og hyggeligt at møde på arbejde. 
 
Jeg har mærket både en personlig og faglig udvikling, siden jeg startede, og jeg ser mig selv gribe nye udfordringer og muligheder i PLICO i fremtiden.”

Eline Kannegaard, webdesigner

"Da jeg startede hos PLICO A/S 1. november 2018, blev jeg taget rigtig godt imod. 
 
Jeg fik lov til at bruge meget tid på at sætte mig ind i virksomhedens systemer, inden det mere seriøse arbejde med kunder begyndte.
 
Det var en god oplevelse at få plads og ro til at forstå både arbejdsteknikker og teknisk opsætning, inden den egentlige igangsættelse af mine primære arbejdsopgaver. 
 
Generelt har jeg fået en fornemmelse af, at mit arbejde bliver anset som unikt, og at der ikke opstår intern konkurrence imellem webdesignerne. Vi får meget ros, hvilket personligt giver mig lysten til at yde mere og blive bedre for hver ny hjemmeside. 
 
Der bliver taget meget hensyn til hver enkel medarbejder, og atmosfæren er en god blanding af at være seriøs, hyggelig og uformel mellem os kollegaer."
 
 
Læs mere om PLICO på firmaets hjemmeside, blog eller Facebook

Giv din stemme

19 stemmer
4,6/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

54 JOB

Senior Communication Consultant

Se alle job Indryk job

Job

Praktikant

Frist: 21. december

Copywriter

Frist: 5. januar

Praktikant til Public Affairs

Frist: 15. januar
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.