Peter Jakobsen


Peter Jakobsen

Peter Jakobsen

Karma: 0 (?)

Hvordan laver man en landingsside, der konverterer? Her er tre vidt forskellige eksempler
Du kender det måske: der er stigende trafik til din hjemmeside, men din konverteringsrate ændrer sig ikke helt i takt med denne udvikling.
 
Så hvordan optimerer man sin specifikke landingsside således, at den får en højere konvertering? 
 
For at kigge nærmere på ovenstående problemstilling, vil du nedenfor introduceres til tre vidt forskellige eksempler på højt konverterende landingssider. 
 
Herudover vil du til sidst blive introduceret til de seks essentielle elementer, som hver landingsside udviser forståelse for. Disse elementer forklarer i bund og grund, hvordan og hvorfor de tre landingssider bare virker.

1: Den smukke landingsside

Den første landingsside du introduceres til, er softwareplatformen Serio Verifys forside.
Forsider er ofte de vigtigste landingssider, da det er de sider på domænet med mest trafik. Derfor er det vigtigt at sikre, at de besøgende bliver introduceret til de bedste salgsargumenter, samt bliver guidet videre til de sider, der ønskes. 
Som noget af det første er det tydeligt at se, at der på Serio Verifys forside er kælet for layout og brandidentitet - hele vejen igennem.
 
Der benyttes billeder, interaktiv infografik og indhold, som alt medvirker til, at produkt og virksomhed præsenteres på en spændende og overskuelig måde for de besøgende. 
 
Herudover er der stort fokus på tydelige call-to-actions knapper. På denne måde får de besøgende at vide hvad de skal gøre - i dette tilfælde at de skal booke en demo - samt hvor de kan gøre det, nemt og overskueligt. En essentiel måde at konvertere på.
 
Alt i alt viser denne landingsside forståelse for målgruppens søgehensigt og sidens formål, altså, hvad det præcis er, som landingssiden skal få de besøgende til. Hvilket er essentielt for at skabe en højere konvertering.

2: Den bekvemme og brugervenlige landingsside

Telerepairs kategoriside for iPhone reparation er det andet eksempel du introduceres til.
 
Formålet med kategorisider er ofte at hjælpe de besøgende videre til de produkter eller ydelser, som de gerne vil læse mere om eller købe. Derfor er det vigtigt, at siden skaber overblik samtidig med, at virksomhedens unikke ydelser og produkter præsenteres.
 
Telerepairs kategoriside har deres unikke salgspointer stående i topteksten på landingssiden. På denne måde præsenteres de besøgende hurtigt, klart og overbevisende for virksomhedens uimodståelige tilbud, og hvad man finder på siden.

På samme tid gør siden det meget overskueligt at se hele udvalget af iPhone-modeller, som Telerepair udfører reparationer på. Derved skabes der nemt overblik og struktur over indholdet på siden, hvilket gør, at de besøgende hjælpes videre ind på den relevante side.
 
Sidst er der en længere bundtekst, som slutter af med at besvare eventuelle spørgsmål, og dermed hjælper den besøgende med at tage en beslutning.
 
Altså, denne landingsside skaber et klart overblik for læseren ved at hjælpe med at navigere den besøgende mod den relevante side. Herudover fremhæver siden klart det unikke ved lige netop Telerepairs ydelser og besvarer den besøgendes beslutningsgrundlag ved hjælp af klare top- og bundtekster. 

3 - Landingssiden til det utraditionelle produkt

Sidst, skal du præsenteres for Wedios kategori-side, for kameraudlejning i London.
 
Som skrevet ved eksempel 2, så er der nogle elementer, som en kategoriside skal tage højde for. Dette er netop for at kunne hjælpe navigationen, samtidig med, at indholdet på siden overbeviser de besøgende og skaber en højere konvertering. 
 
 
På samme måde som Telerepairs kategoriside, så gør Wedio også brug af skarpe top- og bundtekster. Med den store overskrift, "Hire cameras in London", er du ikke i tvivl om hvad du skal gøre som besøgende.
 
Her præsenteres de vigtigste salgsargumenter, hvilket skal agere drivkraften for den besøgendes beslutningsgrundlag og at møde søgehensigten.
 
Det som Wedio dog gør anderledes, er måden hvorpå både interaktivt samt statisk indhold benyttes. For eksempel, de besøgende præsenteres allerede i starten for et grafisk element, med en tydelig call-to-action knap, som hjælper en med at navigere nemt rundt på siden. 
 
Wedio skaber altså en synergi mellem interaktivt og statisk indhold, gennem hele landingssiden. De besøgende kommer ind på en landingsside som præsenterer indhold på en måde således, at konvertering forhøjes. 

Overordnet set

Selvom de tre landingssider på sin vis er forskellige, så har den skarpe læser måske lagt mærke til, at der er essentielle elementer der går igen på dem alle. Hvad de tre har til fælles er, at de hver især viser varierende forståelse for disse seks essentielle elementer:
  1. Fokus på målgruppens hensigt og ønsker
  2. Et overskueligt layout der skaber brugervenlighed
  3. Gode og relevante overskrifter
  4. Fængende tekster
  5. Uimodståelige, relevante og unikke tilbud
  6. Tydelige call-to-actions
Så hvis du viser forståelse for disse seks essentielle elementer, så er du allerede godt på vej til, at skabe en landingsside, der konverterer.

Giv din stemme

6 stemmer
4,5/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

51 JOB

Chefkonsulent

Se alle job Indryk job

Job

Journalist

Frist: 26. november

Praktikant

Frist: 25. november

Copywriter

Frist: Hurtigst muligt
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.