Nicolai Sørensen


Nicolai Sørensen

Nicolai Sørensen

Karma: 0 (?)

Parkeringsselskab satser på online markedsføring
COPARK er et dansk parkeringsselskab, der tilbyder gratis administration af parkeringspladser for virksomheder og boligselskaber. Nu satser virksomheden massivt på at erhverve nye kunder via online markedsføring.
 
COPARK er et dansk parkeringsselskab, der tilbyder gratis parkeringskontrol for virksomheder og boligselskaber i hele landet. Når du vælger COPARK, vælger du et fleksibelt parkeringssystem, der er nemt og enkelt.
 
Virksomheden blev etableret i 2018, og er derfor en forholdsvist ny spiller på markedet. Derfor er online marketing en væsentlig del af strategien for at udbrede navnet, så flere kunder kan få gavn af deres service.

Hvorfor vælge online markedsføring?

Med online markedsføring er der flere muligheder for at målrette annoncering mod specifikke segmenter, så det udelukkende er de kunder, der rent faktisk har et behov, som virksomheden kan opfylde, der eksponeres for budskabet.
 
På den måde får virksomheden sit budskab ud mere effektivt, samtidig med at der ikke spildes dyre annoncekroner på markedsføring, der i bund og grund ikke ses af den potentielle målgruppe.
 
Det betyder, at marketingkampagnerne generelt vil være mere effektive og give et større afkast, selvom kendskabsgraden til brandet ikke når lige så langt ud. Til gengæld øges kendskabet blandt den målgruppe, der rent faktisk er interessant for virksomheden, så de enkelte eksponeringer bliver mere effektive.

Hvilke kanaler satser COPARK på?

I første omgang handlede det om at få udarbejdet en professionel hjemmeside i WordPress. Hjemmesiden danner grundlag for markedsføring. Verdens bedste markedsføring fungerer nemlig ikke uden en god hjemmeside der kan konvertere nye kunder.
 
 
Der er mange muligheder for at øge kendskabsgraden til et specifikt brand via online markedsføring. Hos en virksomhed som COPARK handler det om at vælge den marketingkanaler, der kan generere en større indkomst - det er her, hvor de potentielle kunder befinder sig.
 
Generelt satser virksomheden på at øge kendskabet til brandet og ydelsen gennem søgemaskinerne. Det handler om at eksponere budskabet for potentielle kunder, der i forvejen er på udkig efter et parkeringsselskab, men som blot skal træffe et valg om, hvilken virksomhed der skal stå for at levere servicen.
 
Her gælder det om udarbejde indhold og landingssider, så de er optimeret til at kunne blive fundet på relevante søgeforespørgsler i Google. Derfor anvendes følgende discipliner i forbindelse med markedsføringen af COPARK:
 
  • Søgemaskineoptimering
  • Google Ads
  • Content marketing
 
Herunder følger en introduktion til de forskellige discipliner, samt hvordan de fungerer både som enkeltstående elementer og i samspil med hinanden

COPARK arbejder med søgemaskineoptimering (SEO)

Søgemaskineoptimering går i bund og grund ud på at optimere sin hjemmeside ud fra de faktorer, som Google lægger vægt på, når din hjemmeside positioneres i deres søgeresultater. Først og fremmest er det vigtigt, at siden er optimeret korrekt, rent teknisk, så den loader hurtigt og er nemt at læse for Googles bot.
 
Efterfølgende skal der foretages en søgeordsanalyse, som har til formål at skabe et overblik over relevante søgeforespørgsler. Disse anvendes efterfølgende til at udarbejde det indhold, der dukker op i søgeresultaterne, når en bruger søger efter en af disse søgeforespørgsler.
 

COPARK arbejder med Google Ads

Når først en side er søgemaskineoptimeret, så den har de bedste forudsætninger for at dukke op på relevante søgeforespørgsler, er det væsentligt at anvende Google Ads. Med Google Ads kan man springe de organiske søgeresultater over, så en annonce får førstepladsen.
 
Forskellen er blot, at man betaler pr. klik frem for at vækste sin side organisk. Samspillet mellem organiske søgemaskineoptimering og Google Ads er dog essentiel, da begge har en positiv indflydelse på hinandens performance.

COPARK arbejder med Content marketing

Content marketing er et begreb, som dækker over dét, at udarbejde indhold der kan bruges i markedsføring. Generelt udarbejdet indholdet med henblik på at skabe lukrative positioner i søgeresultaterne på relevante søgeforespørgsler, hvilket udelukkende er effektiv, hvis der sideløbende arbejdes med enten søgemaskineoptimering eller Google Ads - eller en kombination af begge marketingdiscipliner.
 
En søgeordsanalyse er i denne sammenhæng helt essentiel, da det er den, der dikterer, hvilke søgeforespørgsler, indholdet skal optimeres efter. Content marketing vil i de fleste tilfælde bestå af blogindlæg og artikler, der er optimeret efter søgeforespørgsler, der har en vis volumen og er relevante for den målgruppe, der sigtes efter.
 

Giv din stemme

6 stemmer
4,5/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

47 JOB

Kommunikationsmedarbejder

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsmedarbejder

Frist: Hurtigst muligt

Pressechef

Frist: 22. juni

Kommunikationsmedarbejder

Frist: Snarest muligt
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.