Nicolai Sørensen


Nicolai Sørensen

Nicolai Sørensen

Karma: 0 (?)

4 gode råd til at vælge det rigtige SEO-bureau
Vælg det rigtige SEO bureau
De fleste virksomheder har gavn af en aktiv SEO-indsats. Vælger man at outsource, er det vigtigt, at man finder det rigtige bureau til opgaven. Få 4 tips til, hvordan du vælger rigtigt, her.
Når du skal outsource dit SEO-arbejde, er det afgørende, at du vælger de rigtige til opgaven. Har du ikke forstand på SEO, kan det være vanskeligt at vide, hvem man skal kontakte.
 
Søgemaskineoptimering er en god investering, hvis du vælger et godt bureau, der leverer varen. Der findes adskillige bureauer, og det kan være svært at navigere i, hvem man skal vælge, hvis ikke man har forstand på, hvordan Google fungerer.

#1: Spørg dit netværk om hjælp

Dem, der leverer et stykke arbejde, der rent faktisk har lønnet sig og givet overskud, er ikke altid dem, der er mest synlige i søgeresultaterne. Hvis man har kunder nok, er det ikke sikkert, at der er tid til at markedsføre sig selv i søgeresultaterne.
Af samme grund kan det være nyttigt at forhøre sig blandt sit netværk. Hvis du kender nogle, der har investeret i SEO, kan du spørge vedkommende, om de har et bureau eller en SEO konsulent på ekspert niveau, de kan anbefale.
Dem, der gør det godt, bliver husket, og så er der en vis form for tryghed i at få anbefalet et bureau fra en person, man stoler på og kender.
Er der ingen i dit netværk, der har erfaring med at betale sig fra SEO-ydelser, kan du med fordel skrive et oplæg på LinkedIn, hvor folk kan komme med anbefalinger. Det er vigtigt, at du påpeger, at du ikke ønsker, at bureauer eller konsulenter selv byder sig til, da du så ikke får objektive holdninger, men i stedet salgstaler.
Personligt har jeg gennem tiden bragt mange virksomheder til toppen af Google. Nogle af de nye samarbejder jeg har taget ind er gulvfirmaet Nemovo ApS, og festudlejeren Festgear.dk. Der følger en SEO case i 2020.

#2: Kig efter anmeldelser på SEO bureauet

Når du har fundet et par bureauer, du synes virker interessante, kan du med fordel undersøge lidt omkring dem på nettet. Besøg deres hjemmesider og kig efter kundeudtalelser, og tjek også deres anmeldelser på Facebook, Google og Trustpilot.
 
Her vil du ofte få en indikation af, om kunderne generelt er tilfredse, eller om de mener, du bør holde dig væk.

#3: Sæt dig ind i, hvordan SEO fungerer

Som SEO-ekspert er det nemt at vurdere, hvorvidt et specifikt bureaus arbejde er af høj kvalitet. Har du ikke erfaring med søgemaskineoptimering, er det langt mere vanskeligt, når du skal bedømme indsatsen.
 
Derfor kan det være en god idé at bruge nogle timer på at sætte sig ind i det mest fundamentale, så du har en basal forståelse for SEO. Gør du det, har du langt lettere ved at udpege de bureauer, der rent faktisk opnår resultater for deres kunder – og ikke bare er en pengemaskine med lange bindinger, som du har svært ved at komme ud af.
 

#4: Vælg leverandør ud fra dine SEO behov

Er du en lille, nystartet virksomhed uden det store marketingbudget, er det en dum idé at vælge et stort bureau. Du får mere for pengene, hvis du vælger et lille bureau, der går op i din virksomhed, og hvor de penge, du ofrer, rent faktisk har en indflydelse.
 
Hos et større bureau, hvor du giver 1.000 kr. i timen, vil du være en lille og ubetydelig kunde, hvis du lægger 5.000 kr. om måneden. Også selvom det er mange penge for dig i opstartsfasen.
 
Du når altså langt, hvis du vælger et bureau på baggrund af størrelse og budget. Sørg for at undersøge dem grundigt, og lav eventuelt en ‘no cure, no pay’-løsning med dem, hvis du er i tvivl om, hvad de kan. På den måde slipper du for at betale, hvis ikke de løser de mål, I har sat.

Giv din stemme

6 stemmer
4,5/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

37 JOB

Pressechef

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.