Nicolai Sørensen


Nicolai Sørensen

Nicolai Sørensen

Karma: 0 (?)

MinElevator satser på online markedsføring
MinElevator er et fremadstormende elevatorfirma i København, der samarbejder med nogle af de førende elevatorproducenter i verden. MinElevator er et nyetableret søsterselskab til MinAltan. Men hvordan markedsfører man et nyetableret elevatorfirma?
 
MinElevator er et nyetableret elevatorfirma, hvor priserne på elevatorer som udgangspunkt koster over 1 million kroner. Hvordan markedsfører man en B2B-virksomhed med ydelser i den helt tunge liga? Svaret er, at kendskabsgraden først skal øges via Google og sociale medier, så der etableres en relation til kundegruppen.

Hvilke marketing-kanaler anvendes til promovering?

Det kan virke som en uoverskuelig opgave at skulle markedsføre en virksomhed, hvis primære kundesegment er administratorer af etageejendomme og boligselskaber - særligt, når produkterne sælges for mere end 1 million kroner.
 
Alligevel er svaret indlysende; virksomheden markedsføres på samme måde som de fleste andre virksomheder. Det gælder først og fremmest om at være tilgængelig, hvor kunderne er - og alle potentielle kunder anvender Google og sociale medier.

Søgemaskineoptimering som langsigtet marketing-strategi

Først og fremmest er det vigtigt at sikre, MinElevator dukker op på relevante Google-søgninger. Derfor fokuseres der på at udarbejde brugbart og gennemarbejdet indhold, der er optimeret til søgemaskinerne. Ved at være tilgængelig på søgninger, der er relevante for kernemålgruppen, styrkes kendskabsgraden til brandet.
 
Fokus ligger på at skabe indhold, der er optimeret efter værdifulde søgeforespørgsler, der relaterer sig til de søgninger, en potentiel kunde anvender. Efterfølgende arbejdes der aktivt med linkbuilding for at booste placeringerne, så hjemmesiden rent faktisk dukker op, når en potentiel kunde eller anden nøgleperson indtaster en relevant søgeforespørgsel.
 
Foruden onpage søgemaskineoptimering, er der fokus på et godt hjemmeside design. Det er altafgørende for både konverteringsrate og brugerpolevelse, som i sidste ende spiller en stor rolle for søgemaskineoptimeringen.

Google Ads vinder igen og igen

I takt med at der arbejdes med SEO, annonceres der også med Google Ads. Det betyder, at MinElevator både dukker op i de organiske søgeresultater og i de sponsorerede links, der befinder sig herover. Det er med til at styrke kendskabsgraden endnu mere, da den potentielle kunde eksponeres for hjemmesiden både i de organiske søgeresultater og i de sponsorerede.

Annoncering på Sociale medier med fokus på retargeting

Sociale medier som Instagram, Facebook og LinkedIn kan bruges aktivt til at eksponere MinElevator. Der er flere måder, hvorpå sociale medier kan bringes i spil. Typisk foregår det via retargeting, hvor en person, der tidligere har besøgt hjemmesiden, efterfølgende eksponeres for budskabet på Facebook, LinkedIn og Instagram.
 
På den måde kan annoncen målrettes efter personer, der på den ene eller anden måde i forvejen har vist interesse for virksomheden. Jo flere gange, en potentiel kunde eksponeres for MinElevator, desto mere tilbøjelig vil vedkommende være til at huske det, når han eller hun er nået længere i købsprocessen.

Anvendes der offline marketing-kanaler?

Online marketing er ikke alt, omend det er en stor og markant del af den samlede marketing-strategi. Dog er det relevant at skaffe kunder, førend SEO, Google Ads og sociale medier for alvor har en effekt. Når man arbejder med virksomheder, der tilbyder en ydelse i den kaliber, der er tale om her, er det essentielt, at der er gode referencer og eksempler på tidligere arbejde.
 
Derfor fokuseres der internt i virksomheden også på at skabe salg og relationer, som ikke direkte kan kædes sammen med den digitale marketing-indsats. Det skaber et værdifuldt kundeportefølje, som gør, at potentielle kunder, som leder efter referencer forud for indgåelsen af et samarbejde, har noget at læne sig op ad.

Giv din stemme

6 stemmer
4,5/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

47 JOB

Kommunikationsrådgiver

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsrådgiver

Frist: 21. juni

Pressechef

Frist: 20. juni

Studentermedhjælper

Frist: 27. juni
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.