OBS! Dette kursusforløb "Digital Content Bootcamp" afholdes digitalt på Zoom.
Lær, hvordan du udvikler det bedste indhold til digitale platforme. På fire dage kommer du igennem et forløb, der gør dig endnu skarpere på digital indholdsproduktion. Du lærer også at skabe endnu bedre indhold, der trænger igennem støjen fra massive indholdsmængder, så det engagerer jeres brugere og kunder og skaber målbare resultater.
På fire dage ruster vi dig til at blive endnu skarpere på digital indholdsproduktion.
På bootcampen får du konkrete værktøjer og redskaber indenfor, hvordan du får den gode idé, konceptudvikling, grafisk arbejde, storytelling, videoproduktion og copywriting. Her får du altså hænderne helt ind i det kreative maskinrum. Alle dage er fra kl. 09.15-16.00.
Bootcampen er for dig, der arbejder med digital indholdsproduktion. Du er formentligt kommunikations-, kampagne- eller marketingmedarbejder, webansvarlig eller på anden måde kanal- eller platformsansvarlig. Og du har brug for at professionalisere eller forny dine kompetencer inden for digitalt indholdsarbejde.
Dag 1: Kreativ på kommando
Torsdag 21. januar,kl. 09.15-15.00
Lær konkrete teknikker, som kan hjælpe dig med at få idéer på stedet og arbejde professionelt med kreativitet i en organisation. Emil Sunesen rådgiver og underviser i professionelt arbejde med kreativitet og giver dig en introduktion til anerkendte teknikker og metoder, som stimulerer hjernen til at skabe nye og nyttige idéer, og hjælper dig til at lede dig selv og andre igennem en kreativ proces. Teknikkerne og metoderne er enkle og lette at tilpasse en travl hverdag, hvor der ikke er tid til lange sessioner med karton i alle regnbuens farver. Kurset giver dig værktøj til både at generere og udvikle idéer, men også til at løse konkrete, komplekse problemer.
Dag 2: Storytelling og videoproduktion
Torsdag 28. januar kl. 09.15-16.00
Alle elsker visuelt indhold. Video tiltrækker langt mere opmærksomhed end billede og tekst, og så fastholder det din modtagers opmærksomhed. Derfor er video et fantastisk format og kan ikke undgås, når du skal udvikle digitalt indhold i dag. Video gør din kommunikation mere fængende og personlig, fordi den bygger på fællesskaber og dialog. På første halvdel af dagen får du en introduktion til storytelling, videoformater, -genrer og virkemidler. Anden halvdel af kurset vil give dig en introduktion til at producere video på mobil og tablet med et lille budget. Hands-on-træning i at optage og redigere med en iPhone, iPad, Android eller PC. Vi slutter dagen af med en præsentation af de første resultater, inden du selv går videre med produktionerne.
Dag 3: Grafik for ikke-grafikere
Torsdag 4. februar, kl. 09.15-15.00
Få værktøjer og inspiration til at skabe nyt og anderledes grafisk indhold, der kommunikerer endnu bedre og ser mere professionelt ud. Vi starter dagen med at lære om forskellige grafiske grundprincipper: Hvad er gestaltloven? Hvordan vælger man en god typografi? Og en introduktion til neurografik. Neurografik giver dig blandt andet svar på, hvordan synet fungerer, hvad vi ser, og hvordan vi optimerer vores visuelle budskaber. Med svarene på hånden kan du optimere din visuelle kommunikation på en helt ny måde, så den virker endnu bedre, end du har oplevet før. Vi slutter dagen af med en gennemgang af forskellige gratis grafiske programmer, du kan gå hjem og bruge, når dagen er omme.
Dag 4: Copywriting: Lær at skrive som de dygtigste tekstforfattere
Torsdag 11. februar, kl. 09.15-15.00
Du får proppet dit penalhus til randen med skrivetips, skabeloner til overskrifter, der vækker en tiger i dig, og metoder til at skrive indledninger, så folk læser til ende. Helt. Til. Ende. På dagen får du en 10-retters menu med tips, øvelser, skabeloner og cases håndplukket fra de bedste tekstsnedkere – fra både Danmark og det store udland (vi snakker Ann Handley, Doug Kessler, Jon Morrow, Morten Münster, Mads Holger(!) og Henrik Hillestrøm).
Efter Digital Content Bootcamp kan du og din organisation:
-
Bedre anvende både eksisterende indhold og udvikle nyt, engagerende indhold.
-
Anvende teknikker og øvelser, der kan fremme og effektivisere idé- og konceptudvikling.
-
Bruge et væld af nye grafiske tips og redskaber, der gør jeres indhold endnu skarpere og mere professionelt.
-
Løfte produktionen af visuelt indhold til nye højder med mobilvideo.
-
Forbedre jeres tekster, så I øger chancen for klik og den brugeradfærd, I ønsker.
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
Emil Sunesen (Kreativ på kommando)
Cand.it. i digital innovation & management
Gert K. Nielsen (Grafik for ikke-grafikere)
Grafiker & ejer af Emotion
Kasper Kiertzner (Storytelling og videoproduktion)
Director, Playground Productions
Katja Hemming Hansen (Storytelling og videoproduktion)
Videokonsulent/Producer, Pink Bird Video
Simon Krag Linde: (Lær at skrive som de dygtigste tekstforfattere) Kommunikationskonsulent & tekstforfatter hos Publico Kommunikation
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk, eller ring på 33 42 21 60
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen. Dog må du gerne give os et kald på 33 42 21 60, hvis du vil tilmelde dig senere end en uge inden. På den måde sikrer vi, at du får nødvendig information om K-dagen i tide, så du får fuldt udbytte af dagen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på et halvdagskursus er 2.750 kr. (eksklusiv moms)
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk eller ringe på 33 42 21 60.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og god forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.