Lær, hvordan du producerer og udvikler nyhedsbreve, der bliver læst

Webkursus: Udnyt nyhedsbrevets store potentiale

Uanset om du arbejder med marketing, kommunikation eller journalistik, har du højst sandsynligt aldrig haft så travlt med at kommunikere, som du har i øjeblikket. Derfor er det vigtigt, du økonomiserer dine kræfter og sikrer at kommunikationen er klar og effektiv – første gang. Så hvorfor ikke starte med en af grundpillerne i virksomhedskommunikation, nemlig nyhedsbrevet.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Pris: 2490 (ekskl. moms)
 
Efter Facebook ændrede sin algoritme, blev venner og familie højere prioriteret end virksomheder. Samtidig har undersøgelser længe vist, at folk ikke ser sociale medier som et sted, hvor man interagerer med virksomheder. Så hvorfor ikke investere flere kræfter i et undervurderet medie med et meget stort potentiale – nemlig nyhedsbrevet? Det kan vise sig at være organisationens allervigtigste push-kanal.
 
Skruet rigtigt sammen har nyhedsbrevet potentiale til at knytte jeres målgrupper tættere til jer og skabe både loyalitet og begejstring. Så hiv en dag ud af kalenderen, sæt fokus på jeres nyhedsbrev, og få effektive værktøjer til at udvikle det nyhedsbrev, som faktisk virker – både for modtagerne og for jer!
 
K-dagen er for: Nyhedsbrevsredaktører, kommunikationsmedarbejdere, journalister og andre, der arbejder med at producere og udvikle nyhedsbreve, og som vil blive dygtigere til at få det optimale ud af marketingkanalen.

Program

Webkurset giver indsigt i, hvorfor det er en god idé at investere ressourcer i og prioritere nyhedsbrevet. Vi kommer ind på de vigtigste dele i nyhedsbrevets anatomi, herunder afsender, emnelinje, opsætning og indhold, men vi har også fokus på, hvordan vi overhovedet får læsere skrevet op på nyhedsbrevet – og fastholder dem.
Samlet set får I indblik i ændringer og optimering, som I kan lave med det samme, samt indspark til den langsigtede strategi.
Mette Hertzmann, partner og ejer af Symbiotisk

Webadfærd, brugervenlighed og lidt tekniske spilleregler
Vi starter med at tale om, hvilket potentiale nyhedsbrevet egentligt har, og hvad der er vigtigt at vide om brugerne, inden man går i gang. Overordnet set handler det om brugervenlighed, men vi gennemgår også de tekniske begrænsninger.
Mette Hertzmann, partner og ejer af Symbiotisk
 
Nyhedsbrevets anatomi og indhold, der virker
Nyhedsbrevet er ikke bare en tekst. Det er også afsender, preheader, header, footer, branding, opsætning, call to actions og diverse indholdselementer som video, billeder og meget mere, hvilke er alle de variable dele, der kan være med til at afgøre, om dit nyhedsbrev virker efter hensigten. Vi gennemgår nyhedsbrevets anatomi og best practice, så du ved, hvilke knapper du kan skrue på i arbejdet med at optimere nyhedsbrevet.
Mette Hertzmann, partner og ejer af Symbiotisk

Permissionmarketing: Få de rigtige nyhedsbrevstilmeldinger
En af de største udfordringer for danske virksomheder i arbejdet med nyhedsbrevet er at få flere tilmeldinger. Og det skal være de rigtige tilmeldinger.
Du får viden om og tips til, hvordan du kan tiltrække de rette nyhedsbrevsabonnenter. Vi kommer også ind på det juridiske aspekt i forlængelse af GDPR, og hvad du som minimum skal have styr på, når du producerer og udsender nyhedsbreve.
Mette Hertzmann, partner og ejer af Symbiotisk
 
Strategi og praktisk indholdsplanlægning
Vi taler om nyhedsbrevsstrategi, timing og frekvens, og du får konkrete værktøjer til, hvordan du kan planlægge dine nyhedsbrevsudsendelser fremover.
Herudover taler vi om, hvordan man bedst evaluerer sin e-mailmarketing, og hvornår en indsats kan kategoriseres som en succes. Til sidst kommer vi ind på, hvorfor benchmarks bør være dit nye yndlingsord i evalueringen af din nyhedsbrevsindsats.
Mette Hertzmann, partner og ejer af Symbiotisk
 
 

Udbytte

Tag med til K-dag og få:
  • Nyeste viden om trends inden for nyhedsbrevet som medie
  • En solid værktøjskasse til at arbejde optimalt med din e-mailmarkedsføring.
Gennem teori, best practices, konkrete cases og eksempler får du redskaberne til at gå hjem og optimere dit nyhedsbrev samme dag.
 
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Mette Hertzmann
Partner i Symbiotisk
Mette Hertzmann er Partner og ejer af Symbiotisk. Mette er uddannet Global Business Engineer, med speciale i forretnings- og produktudvikling, og har 12 års erfaring i kommunikations- og reklamebranchen, hvor hun til dagligt arbejder med Børns Vilkår, Dansk Tennis Forbund, Region Hovedstaden, IO InteractiveIdag m.fl. I Symbiotisk står hun hovedsageligt for, er at scope virksomheders behov for forskellige digitale platforme, rådgivning, strategi etc. Hun har i de sidste 11 år holdt foredrag og undervist 100-vis af virksomheder (fra Direktøren til receptionisten) i både teori og teknik, i hvordan man får et nyhedsbrev til at virke. Dvs. at give de rette mennesker de værktøjer (teori, undervisning og tekniske platforme) der skal til for at den enkelte virksomhed kan få opfyldt deres behov og nå deres fulde potentiale.

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag 9. juni kl. 9-12. Sid gerne klar ved computeren fra kl. 8.50. Vi starrter præcis kl. 9.
 
Hvor?
Vi holder webkurset i Zoom.us, der er en meget brugervenlig videokommunikationsplatform. Mere info følger, når vi nærmer os kurset.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på webkurset fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt – klik her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 2490 (ekskl. moms).
Prisen dækker deltagelse på webkurset og alle præsentationer.
Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret, er du velkommen til at sende linket til webkurset til en kollega i stedet. Husk dog at give os besked hurtigst muligt, så vi sikrer en god facilitering af kurset. 
 
Kursusbevis
Efter webkurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Anne Skriver på 26 33 22 82 eller kdag@kforum.dk.
Vi glæder os til at se dig!
 

FAQ

12565 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Tirsdag 9. juni 2020
Tidspunkt:
9.00-12.00
Sted:
Online på Zoom.us
Pris pr. deltager:
2490 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Mette Hertzmann
Partner i Symbiotisk

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.