Kursus i professionel brug af Twitter

Twitter: Bliv top of mind hos jeres nøgleinteressenter

Twitter er meningsdannernes legeplads og den hurtigste vej til profilering af jeres mærkesager, kernekompetencer eller ydelser. Tag med til K-dag 30. oktober og lær, hvordan du i praksis bruger Twitter som strategisk kommunikationskanal og få redskaber til at implementere det i din organisation.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Twitter bygger på professionelle relationer, som du kan bruge til at positionere din virksomheds dagsordener særligt overfor politikere, journalister og meningsdannere. Twitter er også nøglekanalen for det digitale kaffemøde til at opbygge disse professionelle relationer. Dette kan du bruge til at aktivere jeres eksperter i interviews og debatter, der er med til at positionere din virksomhed inden for jeres centrale agendaer.

Tag med til K-dag 30. oktober, og få inspiration til at bruge Twitter strategisk, lægge en handlingsplan og aktivere udvalgte talspersoner til at holde jer top of mind i jeres nøgleinteressenters bevidsthed.
 

Alt det og meget mere dykker vi ned i på denne K-dag, hvor du blandt andet får:

  • Input til, hvordan du få mest muligt ud af Twitter og lægger den rette strategi

  • Et overblik over din virksomheds muligheder på Twitter

  • Redskaber til at engagere udvalgte kollegaer, så de bliver værdifulde talspersoner for virksomheden

  • Tricks og værktøjer til præcise tweets, der rammer interessenterne optimalt

  • Viden om, hvordan du bruger Twitter til at tænke på tværs af medier og skabe presseomtale og skærpe budskaber

 
K-dagen er for dig, der er ansvarlig for eller medskaber af din virksomheds Twitter-aktiviter eller generelle SoMe-aktiviteter. Du er ikke nybegynder, men trænger til en opgradering af dine kompetencer.

Program

Velkommen 
Kristoffer Bohr Grønbæk, kursus- og netværksleder, Kforum
 
Agendasetting på Twitter
Hvordan aktiverer du dine udvalgte talspersoner på Twitter, så I holder jeres virksomhed top of mind i jeres nøgleinteressenters bevidsthed? Brugen af talspersoner i kommunikationen kan have mange formål, men fælles er, at det kræver en velfunderet og veleksekveret strategi for at lykkes. Benjamin tager os med på en guidet tur, hvor han viser best practices og lærer dig, hvilke trin skal du igennem for at få succes med at sende talspersoner helt i front på Twitter med virksomhedens vigtige budskaber.
Benjamin Rud Elberth, Digital rådgiver & Direktør, Elberth Kommunikation
 
Twitter – hvad, hvordan og hvorfor?
Twitter har position som platformen for politikere, journalister og meningsdannerne, og vi bliver klogere på fordele og ulemper ved Twitter i forhold til de øvrige, store sociale medier. Vi finder frem til, hvad din virksomheds strategi skal være, og du lærer Twitters særtræk at kende, så du ved, hvordan du på bedste vis skaber indhold, der rammer dine vigtigste målgrupper. Vi ser eksempler på, hvilket indhold der gør sig godt på Twitter, og hvordan det personaliseres af jeres medarbejdere eller andre interessenter. Vi gennemgår både fordele og tekniske udfordringer ved mediet, og Benjamin kommer med tips og tricks til søgeord, profilside, billeder og indhold.
Benjamin Rud Elberth, Digital rådgiver & Direktør, Elberth Kommunikation
 
Fem musts til at komme godt i gang på Twitter – workshop del 1
Vi arbejder målrettet med fem trin for din virksomhed. Undervejs får du vigtige taktiske redskaber. De fem trin er: 
  1. At bestemme, hvad I skal kommunikere på kanalen
  2. Hvem der skal kommunikere det
  3. Hvordan man bygger et slagkraftigt setup
  4. Hvordan man eksekverer i tweets
  5. Hvordan man sikrer resultatet over for den vigtige interessent eller journalisten.
Benjamin Rud Elberth, Digital rådgiver & Direktør, Elberth Kommunikation
 
Frokost

Case: Danske Havne sætter succesfulde agendaer på Twitter
Hvordan sætter du en agenda på Twitter og lykkes med at opnå reel indflydelse blandt centrale beslutningstagere? Lær af de bedste, når Morten Scheelsbeck, presse- og kommunikationsansvarlig hos Danske Havne, fortæller om deres strategiske og meget operationelle Twitter-indsats. Danske Havne er som brancheorganisationen for havne i Danmark blandt andet gået med i Ocean Plastic Forum for at fjerne plast fra verdenshavet. 
Morten Scheelsbeck, Presse- og kommunikationsansvarlig, Danske Havne
 
Vi lægger en handingsplan for din virksomhed – workshop del 2
Vi arbejder målrettet med Twitter som del af din langsigtede kommunikationsstrategi. Med udgangspunkt i din egen organisations ændringsmål gennemgår vi cases og skabeloner for, hvordan du sikrer konkrete målbare resultater og arbejder ud fra en strategisk målsætning. Vi ender med at lægge en handlingsplan for din virksomhed.
Benjamin Rud Elberth, Digital rådgiver & Direktør, Elberth Kommunikation
 
Opsamling og tak for i dag
Kristoffer Bohr Grønbæk, kursus- og netværksleder, Kforum

Udbytte

Efter denne K-dag kan du:
  • Anbefale valg af strategi for din virksomhed på Twitter
  • Formulere en handlingsplan for implementering af valgte strategi
  • Aktivere udvalgte medarbejdere, så de bliver dygtige og engagerede talspersoner for din virksomhed
  • Og dine kollegaer arbejde mere fokuseret på det, der leverer reel værdi for din virksomhed, i forhold til f.eks. relationsopbygning, positionering af eksperter, krisehåndtering, agendasetting og presseindsatser.
 
Er du sulten på mere viden? Prøv vores SoMe bootcamp
Dette kursus er en del af vores SoMe bootcamp. Deltag i den samlede bootcamp til en favorabel pris og få redskaber til at udvikle jeres:
På den sidste bootcamp får du også værktøjer til, hvordan du ruller din SoMe-strategi ud og genbruger dit indhold på tværs af dine SoMe-kanaler.

Mød

Benjamin Rud Elberth
Digital rådgiver & Direktør 
Elberth Kommunikation 

Følg Benjamin på Twitter: https://twitter.com/BenjaminElberth

Benjamin Rud Elberth
Digital rådgiver og Direktør
Elberth Kommunikation
Morten Scheelsbeck
Presse- og kommunikationsansvarlig
Danske Havne

Praktisk

Hvornår?
Onsdag 30. oktober 2019. Kom fra 8.45 til morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.

Hvor?
Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
Hvad skal jeg medbringe?
Du skal medbringe computer, login til virksomhedsside på Twitter og et stykke indhold du/eller din virksomhed har postet på Twitter, der har været succesfuld og nået ud over rampen enten i form af delinger, likes eller kommentarer. 

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset. Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Kristoffer Bohr Grønbæk på 31 23 96 35. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

12116 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Onsdag 30. oktober 2019
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset.

Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 

Kontakt

Mød

Benjamin Rud Elberth
Digital rådgiver og Direktør
Elberth Kommunikation
Morten Scheelsbeck
Presse- og kommunikationsansvarlig
Danske Havne

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.