Twitter er meningsdannernes legeplads og den hurtigste vej til profilering af jeres mærkesager, kernekompetencer eller ydelser. Tag med til K-dag 30. oktober og lær, hvordan du i praksis bruger Twitter som strategisk kommunikationskanal og få redskaber til at implementere det i din organisation.
Twitter bygger på professionelle relationer, som du kan bruge til at positionere din virksomheds dagsordener særligt overfor politikere, journalister og meningsdannere. Twitter er også nøglekanalen for det digitale kaffemøde til at opbygge disse professionelle relationer. Dette kan du bruge til at aktivere jeres eksperter i interviews og debatter, der er med til at positionere din virksomhed inden for jeres centrale agendaer.
Tag med til K-dag 30. oktober, og få inspiration til at bruge Twitter strategisk, lægge en handlingsplan og aktivere udvalgte talspersoner til at holde jer top of mind i jeres nøgleinteressenters bevidsthed.
Alt det og meget mere dykker vi ned i på denne K-dag, hvor du blandt andet får:
-
Input til, hvordan du få mest muligt ud af Twitter og lægger den rette strategi
-
Et overblik over din virksomheds muligheder på Twitter
-
Redskaber til at engagere udvalgte kollegaer, så de bliver værdifulde talspersoner for virksomheden
-
Tricks og værktøjer til præcise tweets, der rammer interessenterne optimalt
-
Viden om, hvordan du bruger Twitter til at tænke på tværs af medier og skabe presseomtale og skærpe budskaber
K-dagen er for dig, der er ansvarlig for eller medskaber af din virksomheds Twitter-aktiviter eller generelle SoMe-aktiviteter. Du er ikke nybegynder, men trænger til en opgradering af dine kompetencer.
Velkommen
Kristoffer Bohr Grønbæk, kursus- og netværksleder, Kforum
Agendasetting på Twitter
Hvordan aktiverer du dine udvalgte talspersoner på Twitter, så I holder jeres virksomhed top of mind i jeres nøgleinteressenters bevidsthed? Brugen af talspersoner i kommunikationen kan have mange formål, men fælles er, at det kræver en velfunderet og veleksekveret strategi for at lykkes. Benjamin tager os med på en guidet tur, hvor han viser best practices og lærer dig, hvilke trin skal du igennem for at få succes med at sende talspersoner helt i front på Twitter med virksomhedens vigtige budskaber.
Benjamin Rud Elberth, Digital rådgiver & Direktør, Elberth Kommunikation
Twitter – hvad, hvordan og hvorfor?
Twitter har position som platformen for politikere, journalister og meningsdannerne, og vi bliver klogere på fordele og ulemper ved Twitter i forhold til de øvrige, store sociale medier. Vi finder frem til, hvad din virksomheds strategi skal være, og du lærer Twitters særtræk at kende, så du ved, hvordan du på bedste vis skaber indhold, der rammer dine vigtigste målgrupper. Vi ser eksempler på, hvilket indhold der gør sig godt på Twitter, og hvordan det personaliseres af jeres medarbejdere eller andre interessenter. Vi gennemgår både fordele og tekniske udfordringer ved mediet, og Benjamin kommer med tips og tricks til søgeord, profilside, billeder og indhold.
Benjamin Rud Elberth, Digital rådgiver & Direktør, Elberth Kommunikation
Fem musts til at komme godt i gang på Twitter – workshop del 1
Vi arbejder målrettet med fem trin for din virksomhed. Undervejs får du vigtige taktiske redskaber. De fem trin er:
- At bestemme, hvad I skal kommunikere på kanalen
- Hvem der skal kommunikere det
- Hvordan man bygger et slagkraftigt setup
- Hvordan man eksekverer i tweets
- Hvordan man sikrer resultatet over for den vigtige interessent eller journalisten.
Benjamin Rud Elberth, Digital rådgiver & Direktør, Elberth Kommunikation
Frokost
Case: Danske Havne sætter succesfulde agendaer på Twitter
Hvordan sætter du en agenda på Twitter og lykkes med at opnå reel indflydelse blandt centrale beslutningstagere? Lær af de bedste, når Morten Scheelsbeck, presse- og kommunikationsansvarlig hos Danske Havne, fortæller om deres strategiske og meget operationelle Twitter-indsats. Danske Havne er som brancheorganisationen for havne i Danmark blandt andet gået med i Ocean Plastic Forum for at fjerne plast fra verdenshavet.
Morten Scheelsbeck, Presse- og kommunikationsansvarlig, Danske Havne
Vi lægger en handingsplan for din virksomhed – workshop del 2
Vi arbejder målrettet med Twitter som del af din langsigtede kommunikationsstrategi. Med udgangspunkt i din egen organisations ændringsmål gennemgår vi cases og skabeloner for, hvordan du sikrer konkrete målbare resultater og arbejder ud fra en strategisk målsætning. Vi ender med at lægge en handlingsplan for din virksomhed.
Benjamin Rud Elberth, Digital rådgiver & Direktør, Elberth Kommunikation
Opsamling og tak for i dag
Kristoffer Bohr Grønbæk, kursus- og netværksleder, Kforum
Efter denne K-dag kan du:
- Anbefale valg af strategi for din virksomhed på Twitter
- Formulere en handlingsplan for implementering af valgte strategi
- Aktivere udvalgte medarbejdere, så de bliver dygtige og engagerede talspersoner for din virksomhed
- Og dine kollegaer arbejde mere fokuseret på det, der leverer reel værdi for din virksomhed, i forhold til f.eks. relationsopbygning, positionering af eksperter, krisehåndtering, agendasetting og presseindsatser.
Er du sulten på mere viden? Prøv vores SoMe bootcamp
Dette kursus er en del af vores
SoMe bootcamp. Deltag i den samlede bootcamp til en favorabel pris og få redskaber til at udvikle jeres:
På den sidste bootcamp får du også værktøjer til, hvordan du ruller din SoMe-strategi ud og genbruger dit indhold på tværs af dine SoMe-kanaler.
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk, eller ring på 33 42 21 60
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen. Dog må du gerne give os et kald på 33 42 21 60, hvis du vil tilmelde dig senere end en uge inden. På den måde sikrer vi, at du får nødvendig information om K-dagen i tide, så du får fuldt udbytte af dagen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på et halvdagskursus er 2.750 kr. (eksklusiv moms)
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk eller ringe på 33 42 21 60.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og god forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.