Kforums årlige trendseminar

Få styr på de vigtigste megatrends for 2020

Hvad siger nutidens digitale og samfundsmæssige tendenser om fremtiden? Og hvad kommer tendenserne til at betyde for dig i marketing- og kommunikationsafdelingen? Hiv en formiddag ud af kalenderen, og bliv opdateret på fremtidens organisation, forbrugernes og kundernes forventninger og på, hvordan du udnytter fremtiden til din og din organisations fordel i 2020.

Om K-dagen

Hvordan lægger du en strategi i antistrategiens tidsalder? Hvordan kommunikerer du med kunder i vores antropocæne tidsalder? Hvordan kommer du på forkant med mulighederne med kunstig intelligens? Hvordan undgår du, at din K-afdeling bliver disrupted af it og marketing? Hvad betyder de nye tendenser for dig og din rolle i organisationen? Hvordan løser du dine arbejdsopgaver på innovative og anderledes måder? Og hvordan håndterer du nye greb og discipliner og får viden, så du kommer på forkant med fremtiden?
 
Tag med til Kforums årlige trendseminar den 6. december, og bliv klog på de nyeste trends og på, hvordan de kan bruges til at skabe værdi i din organisation.
 
  • Få et helikopterperspektiv fra Kforums chefredaktør, Timme Bisgaard Munk, og medredaktør og lektor i kommunikation Brian Dues tanker om de mest centrale megatrends, muligheder og risici inden for kommunikation, marketing, teknologi og samfund – og bud på, hvad de kommer til at betyde for dig.
     
  • Få indblik i, hvor kundernes og medarbejdernes forventninger er på vej hen, og hvad det kræver af dig som kommunikatør eller marketingmedarbejder.
     
  • Få konkrete ideer og værktøjer til at forandre din organisation, jeres markedsføring, kommunikation og arbejdsprocesser.

Program

Vi ser på de vigtigste K-trends for 2020 og dykker ned i emner som:
 
  • Sådan undgår du disruption af K-afdelingen
    Det er altid de andre, der bliver udfordrede af udviklingen. Sådan tænker de fleste. Det er en velkendt status quo-bias. Men det passer ikke. Også K-folk vil blive udfordrede af nye teknologier, der kan udføre delopgaver. Vi ser nærmere på bølgen af commtech, og hvad det betyder for dig. Alle har fået styr på de sociale medier og overblik over kanalkaosset, men hvad når omnichannel-universet er helt implementeret og automatiseret? Hvad skal I så lave?
     
  • Kunstig intelligens, etik, bias og ansvarlige algoritmer
    Selvom man har talt om kunstig intelligens i mindst 50 år, så er det først nu, at mere anvendelige metoder begynder at føre til nye reelle produkter og services. Mens programmørerne buldrer derudad med nye smarte algoritmer, og mange ser sig om efter en smart softwarerobot eller chatbot, så er det også lige nu tid til at stoppe op og stille spørgsmål om ansvarlighed og etik. Hvordan vil I forholde jer til robotternes beslutninger?
     
  • Den antropocæne tidsalders betydning for jeres kommunikation
    Det antropocæne er vores geologiske tidsalder, hvor mennesket mere end nogensinde før påvirker Jorden. Klima og dermed klimakommunikation er helt centralt. FN’s verdensmål er omdrejningspunktet for mange. Cirkulære økonomier er stadig i fremmarch. Men risikoen for greenwashing, pinkwashing, bluewashing, redwashing osv. er stor. Kunder efterspørger purpose, men hvordan passer det til jeres brand og produkt? 
     
  • Strategi i antistrategiens tidsalder
    Mens de nye agile metoder, lean startup og budskaber om iterative processer og design thinking har gået sin sejrsgang, har der også sneget sig en mistro ind til strategisk arbejde. Nu kan man blot udkomme og teste hurtigt og tilpasse sig hen ad vejen, lyder rationalet. Problemet er bare, at de fleste virksomheder umuligt kan handle så hurtigt, fx fordi produktionen er tung. Men alle ved, at de lange femårsplaner blot samler støv i skuffen. Så hvad er den bedste tilgang til strategi for jer i disse år?
 
Hør også om hyper-personalization, status på smarthome/smartcities, Chinafication, virtual reality shopping, fremtiden for geodata, antitech-bevægelsens udbredelse og meget mere.

Udbytte

Efter dette trendseminar kan du og din organisation:
  • Være foran i snakken om de nyeste trends
  • Rådgive din ledelse mere præcist i forhold til nye trends
  • Hjælpe dine kollegaer med nyeste viden
  • Indarbejde konkrete initiativer i jeres kommunikation, der rammer trendsene på forkant.
 

Mød

Timme Bisgaard Munk
Chefredaktør
Kforum
Chefredaktør hos Kforum og ph.d. i mediesociologi fra Københavns Universitet. Har forsket i samspillet mellem internettet, samfundet og viden filosofisk/sociologisk. Har desuden skrevet en bog om UX og en lang række videnskabelige artikler. Har igennem flere år undervist på KU og CBS som ekstern lektor og har tidligere arbejdet som projektleder i kommunikationsvirksomheden Advice A/S.
Brian Due
Medredaktør
Kforum
Medredaktør hos Kforum og ph.d. og associate professor på Københavns Universitet. Brian forsker og underviser i kommunikation, og er særligt interesseret i social interaktion. Brian har beskæftiget sig med alle facetter af organiationskommunikation som PR, PA, strategisk kommunikation, branding, sociale medier og nye trends i både praktisk og teoretisk sammenhæng.

Praktisk

Hvornår?
Fredag 6. december 2019. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.00 præcis og slutter kl. 11.00.

Hvor?
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde feltene her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 1990 (ekskl. moms). Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset. Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset. Prisen dækker kurset og lækker morgenmad. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Skal vi komme ud til dig og holde trendseminar?
Er du forhindret i at deltage den 6. december, og vil du gerne have trendseminaret som et in-house oplæg i din organisation, så kan vi sagtens klare det. Læs mere her
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Kristoffer Bohr Grønbæk på 31 23 96 35. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Kforum
Gammel kongevej 3E, 4.,
1610 København V

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
11838 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Fredag 6. december 2019
Tidspunkt:
9.00-11.00
Sted:
Pris pr. deltager:
1990 (ekskl. moms)
Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset.

Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Timme Bisgaard Munk
Chefredaktør
Kforum
Brian Due
Medredaktør
Kforum

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.