Kforums årlige trendseminar

Få styr på de 19 vigtigste megatrends for 2019

Hvad siger nutidens digitale og samfundsmæssige tendenser om fremtiden? Og hvad kommer tendenserne til at betyde for dig i marketing- og kommunikationsafdelingen? Hiv en formiddag ud af kalenderen, og bliv opdateret på fremtidens organisation, forbrugernes og kundernes forventninger og på, hvordan du udnytter fremtiden til din og din organisations fordel i 2019.

Om K-dagen

Hvordan vokser din virksomhed og kundebase med de nye digitale muligheder?  Svaret er Growth Hacking, Diversity Design, Impact Investment, Brand Safety, Blitzscaling og meget mere.
 
Men hvad betyder de nye tendenser for dig og din rolle i organisationen? Hvordan løser du dine arbejdsopgaver på innovative og anderledes måder? Og hvordan håndterer du nye greb, discipliner og får viden, så du kommer på forkant med fremtiden?
 
Tag med til Kforums årlige trendseminar den 6. december, og bliv klog på de nyeste trends og på, hvordan de kan bruges til at skabe værdi i din organisation:
 
  • Få Kforums chefredaktør Timme Bisgaard Munks helikopterperspektiv på de mest centrale megatrends, muligheder og risici inden for kommunikation, marketing, teknologi og samfund – og bud på, hvad de kommer til at betyde for dig.
     
  • Få indblik i, hvor kundernes og medarbejdernes forventninger er på vej hen, og hvad det kræver af dig som kommunikatør eller marketingmedarbejder.
     
  • Få konkrete ideer og værktøjer til at forandre din organisation, jeres markedsføring, kommunikation og arbejdsprocesser.

Program

Vi ser på de 19 vigtigste k-trends for 2019 og dykker ned i emner som:
 
  • Employee Experience
    Evnen til at tiltrække de rigtige talenter vil udgøre den vigtigste konkurrencemæssige fordel i fremtiden. Hvad betyder oplevelser i den interne kommunikation i den sammenhæng? Vi kigger på begrebet Employee Experience – virksomheden som oplevelse for eksisterende og kommende medarbejdere. Hvordan skifter vi fokus og investerer i virksomhedens rituelle nøglebegivenheder, der definerer de gode oplevelser for medarbejdere, og hvordan designer og forstår vi disse altafgørende begivenheder?
     
  • Data, etik og design
    Silicon Valley er i modvind. Big Tech er the new Big Tobacco. Resultatet er et nyt fokus på privacy, digitale rettigheder, dataetik og etisk inluderende design. Hvad betyder det for din virksomheder og dine data? Og hvad kræver det af din rolle som kommunikatør? Hvilke tools er nødvendige for at administrere ny og gammel data, og hvilke design er altafgørende for, at du i fremtiden har styr på data, systemer og processer?
     
  • Impact Investment
    Verden står over for gigantiske og truende klimaforandringer. Noget må gøres. En del af løsningen er at sætte fokus på FN's bæredygtighedsmål og starte virksomheder, som er med til at løse klimaproblemerne. Det kaldes Impact Investment. Altså investering i virksomheder, som gør en forskel. Hvordan kan kommunikation være med til at sikre, at vores virksomheder fortsat plejer andre interesser samtidig med, at de har en bæredygtig profil?

Vi gør dig også klogere på, hvorfor Growth Hacking, Sprint og Blitzscaling er k-trends, du bør kende til!

Udbytte

Efter dette trendseminar kan du og din organisation:
  • Begynde at imødekomme de tendenser, som tegner fremtidens organisation, kommunikation, marketing, teknologi og samfund i et globalt perspektiv de næste fem år.
     
  • Forberede og tilrettelægge arbejdsgange og processer, der matcher fremtidens organisatoriske udfordringer.
     
  • Få et stategisk overblik over de trends, som vil præge kommunikations- og marketingprofessionen de næste år frem.

Mød

Timme Bisgaard Munk
Chefredaktør
Kforum
Chefredaktør hos Kforum og ph.d. i mediesociologi fra Københavns Universitet. Har forsket i samspillet mellem internettet, samfundet og viden filosofisk/sociologisk. Har desuden skrevet en bog om UX og en lang række videnskabelige artikler. Har igennem flere år undervist på KU og CBS som ekstern lektor og har tidligere arbejdet som projektleder i kommunikationsvirksomheden Advice A/S.

Praktisk

Hvornår?
Torsdag d. 6. december 2018. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.00 præcis og slutter kl. 11.00.

Hvor?
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde feltene her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 1990 (ekskl. moms). Medlemmer af DJ får kurset til halv pris. Prisen dækker kurset og lækker morgenmad. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Skal vi komme ud til dig og holde trendseminar?
Er du forhindret i at deltage den 6. december, og vil du gerne have trendseminaret som et in-house oplæg i din organisation, så kan vi sagtens klare det. Læs mere her
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Christina Winckler på 42 72 72 01. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Kforum
Gammel kongevej 3E, 4.,
1610 København V

FAQ

10883 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste
Dato:
Torsdag 6. december 2018
Tidspunkt:
9.00-11.00
Sted:
Pris pr. deltager:
1990 (ekskl. moms)
Medlemmer af DJ får kurset til halv pris.
 

Kontakt

Mød

Timme Bisgaard Munk
Chefredaktør
Kforum

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.