Sociale medier anno 2023
Hvor står vi med de sociale medier anno 2023? Vi ser nærmere på medielandskabet og får placeret TikToks nuværende og fremtidige position blandt de gamle kendinge som Facebook og Instagram. For hvad bruges de forskellige kanaler til, og hvordan anvender brugerne dem nu?
Få også en indflyvning til de største trends inden for indhold til sociale medier, herunder også kampen mellem billeder og vidoer samt TikTok vs. Reels vs. Youtube Shorts.
TikTok-introduktion – nyeste skud på stammen
Få et indblik i TikTok, og hvorfor det er en vigtig kanal – også for virksomheder og organisationer. Få et overblik over det udbytte, I kan få ved at være tilstede på TikTok, og få en forståelse for, hvad TikTok kan og ikke kan. Det er langt fra alle, der er på mediet – endnu. Så hvem er det egentlig, du kan kommunikere til her, og hvordan vil målgrupper gerne kommunikeres til, når de befinder sig på TikTok?
Hvordan bruges TikTok – intro til appen
Vi dykker helt ned i appen og ser på funktioner og muligheder. Du får selv lov at trykke og få fingrene ned i funktionerne, når appen gennemgåes.
Gennem små øvelser får du en forståelse for appens opbygning og funktioner.
Annoncering
Efter en gennemgang af appens generelle funktioner dykker vi ned i annonceringsmulighederne på TikTok. For annoncering på TikTok er anderledes end på de kendte medier som Facebook og Instagram.
Du får viden om hvilke annonceringsmuligheder der er og vi runder af med at se på nogle af de bedste annonceringscases og organiske "best practice"-cases fra Danmark.
Frokost
Hvordan laver man indhold, der får rækkevidde?
Vi skal lave TikToks!
For hvordan laver man indhold, der får høj “view-time”? Vi prøver det af og ser også på mulighederne inden for musik, lyd, voiceovers, co-creation og online community.
Du får også fif til at tække TikToks algoritmer.
Influencersamarbejder
Der er også influencers på TikTok, ligesom på Instagram og YouTube. Men hvordan adskiller de sig, og hvordan skaber man det brugbare samarbejde?
Q&A og afrunding