Kursus i TikTok

Strategisk brug af TikTok til branding og markedsføring

TikTok er langt mere end en danse-app for teenagere. Flere og flere store virksomheder og organisationer er tilstede på TikTok. Og med god grund. For selvom TikTok ikke er helt ny mere, er der stadig langt mindre konkurrence med andre annoncører, og organisk rækkevidde finder du ikke bedre på andre sociale medier. Samtidig kræver mediet ikke dyre videoproduktioner – faktisk egner det sig slet ikke til det polerede.

Om K-dagen

TikToks virkeligt kommercielle gennembrud er lige rundt om hjørnet. Men indtil videre er platformen ikke overrendt af brands. Alle lurepasser, men det er kun et spørgsmål om tid, før TikTok for langt de fleste også bliver en strategisk kommunikations- og markedsføringskanal. 
 
På dette kursus får du en 180-graders rundtur på det nye medie, så du kvalificeret kan vurdere, hvordan jeres tilstedeværelse skal udformes.
 
Med dig fra kurset får du: 
  • Viden om TikToks placering i det store mediebillede
  • En forståelse for strategisk brug af TikTok i kommunikation og markedsføring
  • Styrk på TikToks mange funktioner og muligheder
  • Viden om, hvordan du laver annoncering, og hvilke annonceringsmuligheder der er
  • Værktøjskassen til at lave godt indhold, som virker på TikTok, og hvordan du optager og bruger appens muligheder til content-produktion
  • Indsigt i, hvordan du kan bruge influencers på TikTok.
Kort sagt er du efter dette kursus i stand til at udforme jeres TikTok-strategi og begynde at anvende mediet i jeres eksterne kommunikation.
 
Kurset er for dig, der er SoMe-manager, digital konsulent, ansvarlig for sociale medier eller webansvarlig, og som er ny i brugen af TikTok. 

Program

Sociale medier anno 2022
Hvor står vi med de sociale medier anno 2022? Vi ser nærmere på medielandskabet og får placeret TikToks nuværende og fremtidige position blandt de gamle kendinge som Facebook og Instagram. For hvad bruges de forskellige kanaler til, og hvordan anvender brugerne dem nu?
Få også en indflyvning til de største trends inden for indhold til sociale medier, herunder også kampen mellem billeder og vidoer samt  TikTok vs. Reels vs. Youtube Shorts.
 
TikTok-introduktion – nyeste skud på stammen
Få et indblik i TikTok, og hvorfor det er en vigtig kanal – også for virksomheder og organisationer. Få et overblik over det udbytte, I kan få ved at være tilstede på TikTok, og få en forståelse for, hvad TikTok kan og ikke kan. Det er langt fra alle, der er på mediet – endnu. Så hvem er det egentlig, du kan kommunikere til her, og hvordan vil målgrupper gerne kommunikeres til, når de befinder sig på TikTok?
 
Hvordan bruges TikTok – intro til appen
Vi dykker helt ned i appen og ser på funktioner og muligheder. Du får selv lov at trykke og få fingrene ned i funktionerne, når appen gennemgåes.
Gennem små øvelser får du en forståelse for appens opbygning og funktioner.
 
Annoncering
Efter en gennemgang af appens generelle funktioner dykker vi ned i annonceringsmulighederne på TikTok. For annoncering på TikTok er anderledes end på de kendte medier som Facebook og Instagram. Du får styr på:
  • Paid Ads aka Spark Ads
  • Top view
  • Brand takeover
  • In-feed ads
  • Branded hashtag challenge
 
Vi runder af med at se på nogle af de bedste annonceringscases og organiske "best practice"-cases fra Danmark.
 
Frokost
 
Hvordan laver man indhold, der får rækkevidde?
Vi skal lave TikToks!
For hvordan laver man indhold, der får høj “view-time”? Vi prøver det af og ser også på mulighederne inden for musik, lyd, voiceovers, co-creation og online community.
Du får også fif til at tække TikToks algoritmer.
 
Influencersamarbejder
Der er også influencers på TikTok, ligesom på Instagram og YouTube. Men hvordan adskiller de sig, og hvordan skaber man det brugbare samarbejde?
 
 
Q&A og afrunding
 

Udbytte

Med dig fra kurset får du: 
  • Viden om TikToks placering i det store mediebillede
  • En forståelse for strategisk brug af TikTok i kommunikation og markedsføring
  • Styr på TikToks mange funktioner og muligheder
  • Viden om, hvordan du laver annoncering, og hvilke annonceringsmuligheder der er
  • Værktøjskassen til at lave godt indhold, som virker på TikTok, og hvordan du optager og bruger appens muligheder til content-poroduktion.
  • Indsigt i, hvordan du kan bruge influencers på TikTok.
Kort sagt er du efter dette kursus i stand til at udforme jeres TikTok-strategi og begynde at anvende mediet i jeres eksterne kommunikation.

Mød

 
 
Caroline Dan, TikTok Strategist
Caroline har arbejdet med TikTok for kunder som Naturli', TrueGum, Hummel, Essence Makeup, Matas og Easis Danmark. Derudover er hun selv influencer på TikTok og Instagram samt officiel partner i TikTok Nordic.
Caroline Dan
TikTok Strategist

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag 1. november 2022, kl. 9.15-16.00. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.
 
Hvor?
K-dagen holdes hos MBK Kursuscenter på Pilestræde 61, 1112 København K.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Hvis du er kandidat til at søge om efteruddannelse i en af de Grafiske Kompetenceudviklingsfonde, så kan du søge om at få dækket hele kursusafgiften. Se her, hvordan du søger gennem fonden. 
 
NGO-rabat
Hvis du arbejder for en NGO, så tilbyder vi 20 procent rabat på alle endagskurser. Skriv NGO-rabat i fakturafeltet. 

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
 
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud.
 
Er du studerende, kan du komme gratis med på K-dag
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra K-dagen. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest fire uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.
Status: Optaget
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Kommer du i bil?
Ring til MBK på tlf. 3543 4474 om at parkere i huset (først til mølle – 200 kr. pr. dag). Der er 700 meter til parkeringskælderen på Israels plads, hvor det koster 240 kr. pr. dag.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte os på kdag@kforum.dk eller ringe til Ditte Havelund på 26 36 27 83.

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
MBK
Pilestræde 61,
1112 København K

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
16564 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste
Dato:
Tirsdag 1. november 2022
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Caroline Dan
TikTok Strategist

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.