Styrk linjekommunikationen

Medarbejderne vil helst have besked direkte fra deres nærmeste leder. Men det er også her, at kommunikationen af de strategisk vigtige budskaber nemmest går galt. For hvordan oversætter den enkelte leder de overordnede budskaber til kommunikation, der er målrettet og relevant for den enkelte - og samtidig bygger bro mellem organisationens strategi og arbejdsdagen? Det stiller krav til ledernes kommunikationsevner – og til kommunikationsafdelingen, der skal klæde lederne på.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

 

 

:: NB: Dette kursus er allerede afholdt – se vores nye kurser her http://www.kforum.dk/kurser ::

Tag med til K-dag og sæt fokus på, hvordan du bedst udvikler linjekommunikationen i din organisation. Hvordan skal den personlige kommunikation spille sammen med jeres øvrige kanaler, hvordan klæder du lederne på til at blive gode kommunikatører, og hvad kræver det øgede fokus på rådgiver-rollen af dig?

 

Kom til K-dag og:

  • Få ny inspiration til processer og værktøjer til at arbejde med ledernes kommunikation
  • Lær af nogle af de dygtigste praktikere inden for feltet
  • Sæt fokus på din egen rolle som rådgiver
  • Mød andre, der arbejder med udfordringer som dine, og udvid dit netværk

 

K-dag er for:

Alle der arbejder med intern kommunikation og ønsker ny inspiration og værktøjer til at arbejde med organisationens linjekommunikation.

 

Hvad kræver det:

K-dagen er en blanding af oplæg, øvelser, erfaringsudveksling og arbejde med egne udfordringer. Du skal derfor være indstillet på at deltage aktivt på dagen.

Program

 

Velkomst og intro til dagen

Louise Grau, Kforum

 

Kommunikation ad en stiplet linje

Hvordan bliver mellemledere bedre kommunikatører? Hvilken betydning har god linjekommunikation for organisationen, og hvilke redskaber kan man tage i brug som kommunikatør? Nana Balle tager os med en tur rundt om IBM’s arbejde med at udvikle lederens kommunikation og giver os også et indblik i de kommunikative udfordringer, der følger med, når medarbejderne ikke arbejder på samme sted som deres chef.

Nana Balle, intern kommunikationschef hos IBM

 

Brikkerne i en velfungerende linjekommunikation

Hvornår fungerer kommunikationen fra topledelse via mellemledelsen til medarbejdere og hvornår gør den ikke? Hvad kræver en velfungerende linjekommunikation af alle parter, og hvordan laver man en effektiv opgaveløsning? Jakob Rasborg lover en frustrerende en øvelse, der giver indblik i linjekommunikationens svære udfordringer og du mærker på egen krop, hvor svært det er at være oversætter og ambassadør mellem topledelse og medarbejder.

Jakob Rasborg, rådgiver hos Communicare.  Tidligere kommunikationschef, Royal Unibrew og rådgiver i Nordisk Kommunikation

 

Frokost

 

Brikkerne i en velfungerende linjekommunikation, fortsat

Vi arbejder med nogle af de udfordringer, vi mødte i øvelsen og bliver klogere på, hvordan vi skaber en velfungerende linjekommunikation, der skaber resultater i organisationen. Jakob giver desuden et indblik i, hvordan man kan arbejde med intranettet som redskab til en bedre lederkommunikation. Hvordan gør man kommunikationsredskaberne brugervenlige, og hvordan benytter andre organisationer intranettet i deres linjekommunikation?

Jakob Rasborg

 

Sådan skabes det bedste kommunikationsmiljø

På Bispebjerg Hospital har kommunikationschef Else Wad Bjørn arbejdet vedholdende på at sætte kommunikation på dagsordenen i organisationen. Hun giver os et indblik i, hvordan man kan arbejde med ledernes kommunikation på en alternativ og mindre topstyret facon – blandt andet via et helt nyt kommunikationsakademi. Men hvordan skaber man et kommunikationsmiljø i afdelingerne, som gør lederne til bedre kommunikatører? Og hvordan arbejder man bedst med feedback?

Else Wad Bjørn, kommunikationschef, Bispebjerg Hospital

 

Bliv en stærkere rådgiver

Større fokus på linjekommunikation handler også om at ændre rolle fra selv at producere til at klæde lederne på til at kunne kommunikere. Men hvordan kan du arbejde med din egen rolle i organisationen? Hvordan kan du sikre, at du med dine kompetencer bliver opfattet som en stærk samarbejdspartner i organisationen? Jakob Rasborg præsenterer konkrete værktøjer, som du og din kommunikationsafdeling kan bruge til at tage de første skridt mod en ny rolle.  
Jakob Rasborg

 

Afslutning

Mød

Jakob Rasborg
Adm. direktør
Resonans Kommunikation
Nana Balle
Business Group Communications Manager
Arla Foods
Else Wad Bjørn
Kommunikationschef
Bispebjerg Hospital

Praktisk

 

Hvornår?

K-dagen bliver holdt torsdag 30. september kl. 9.00-16.00. Kom fra kl. 8.30 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis. 

Hvor?

Det sker i RUMMET, Vesterbrogade 24, 1620 København K

Hvordan tilmelder jeg mig?

Der er et begrænset antal pladser, som fyldes efterhånden som tilmeldingerne kommer ind, så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?

Prisen er 4.900 kr. ekskl. moms for hele dagen. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på at du er tilmeldt, og en faktura. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i stedet for. 

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 63. Du kan også maile til kdag@kforum.dk

Studenterplads

Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være specialestuderende på en relevant kandidatuddannelse og arbejde med en case, der hænger sammen med dagens emne. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.

Studenterpladsen på denne K-dag er: Optaget

Sådan finder du
RUMMET i Republikken
Vesterbrogade 24,
1620 København K

FAQ

16297 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 30. september 2010
Tidspunkt:
9.00-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4900 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Jakob Rasborg
Adm. direktør
Resonans Kommunikation
Nana Balle
Business Group Communications Manager
Arla Foods
Else Wad Bjørn
Kommunikationschef
Bispebjerg Hospital

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.