Styrk din pressekontakt med nye metoder

Hvordan kan du arbejde med nye værktøjer såsom video i den offensive pressekontakt? Hvad kan de levende billeder egentlig bidrage med, hvordan hænger det sammen med jeres øvrige presseindsats og hvordan kommer du i gang?

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

 

 

 

:: NB: Dette kursus er allerede afholdt – se vores nye kurser her http://www.kforum.dk/kurser ::

 

 

Video bliver et mere og mere udbredt redskab i pressekontakten som supplement til den klassiske presseindsats. Og de levende billeder er heller ikke længere forbeholdt tv. Video har også holdt sit indtog som en fast del af mediernes online-dækning, og det giver nye muligheder for at trænge igennem til redaktionerne.

Men hvordan præsenterer du bedst dit budskab for pressen? Hvilket materiale vil journalisterne have? Hvad vil de absolut ikke bruge? Og hvordan producerer og indsælger du rent praktisk dine klip?

Kom til K-dag og dyk ned i pressens brug af video og få et indblik i, hvordan du kan få succes med at benytte video som et nyt medie.

Hvad får du ud af at tage med på K-dag?



  • Du bliver helt skarp på, hvad video kan bidrage med i pressekontakten - og hvordan du kan bruge materialet i andre sammenhænge
  • Du får input til, hvordan du selv kan komme i gang med at arbejde med video
  • Du afprøver konkrete værktøjer i praksis og arbejder aktivt med cases og udfordringer
  • Du udveksler erfaringer med sparringspartnere, der også arbejder med pressekontakt og har interesse for video


K-dag er for:
Du er presse-/kommunikationsmedarbejder eller -chef og ønsker viden om medier og video og inspiration til at komme i gang.

Hvad kræver det af dig?
Dagen veksler mellem oplæg, fælles diskussioner og arbejde i grupper og kræver, at du deltager aktivt. På dagen arbejder vi med cases, ser på best practice og udveksler erfaringer.


 

Program



Rundt om video som nyt værktøj i pressekontakten
Video fylder mere og mere i mediernes nyhedsdækning – og dermed også hos Ritzau, der både leverer og distribuerer de levende billeder. Ritzaus udviklingschef, Bente Nørkær Knap, giver os et indblik i, hvordan de danske medier bruger video. Hun deler sine erfaringer med, hvordan man som presseansvarlig bedst trænger igennem med sit budskab via video og kommer med konkrete anbefalinger på do’s and don’ts.
Bente Nørkjær Knap, udviklingschef Ritzau I/S

Video som redskab i pressekontakten og som direkte kanal til interessenterne
Danmarks Badminton Forbund er i evig kamp med andre sportsgrene om at få plads i medierne. Men ved hjælp af egne videoproduktioner er det lykkedes forbundet at få mere taletid – både gennem medierne – men også direkte til medlemmerne. Men hvad har det krævet? Hvordan har processen været? Og hvad har Danmarks Badminton Forbund helt konkret gjort? Du bliver guidet gennem de forskellige faser i processen med eksempler og gode råd.
Trine Bay, kommunikationsansvarlig, Danmarks Badminton Forbund

Frokost


Fra 0 til video på 1 time
Hvordan laver du videooptagelser, der ser profesionelle ud? Hvordan betjener du kamera, lys og lyd, laver dine egne optagelser og uploader dem til YouTube? Trine Bay guider os gennem en videooptagelse, og du arbejder selv i grupper med at lave en optagelse.

Video - best practise
Levende billeder, video og tv, kan i mange tilfælde give bedre rum til dine budskaber. Den konkrete synlighed bliver langt større og rækker ofte ud til mange flere. Hvordan arbejder du strategisk med at skabe billeder i planlægnigen af dit pressearbejde, og hvordan opnår du at skabe konkret intersse for tv- og videopotentialet, når presseindsatsen bliver eksekveret? Jan Hybertz Gøricke fra Rostra Kommunikation indvier os i de erfaringer, han har med at gøre historier og budskaber video-egnede, og han præsenterer en række cases, hvor det med stor succes er lykkes at trænge igennem med video.
Jan Hybertz Gøricke, kommunikationsrådgiver, Rostra Kommunikation


 

Mød

Jan Hybertz Gøricke
Kommunikationsrådgiver
Rostra Kommunikation
Trine Bay
Kommunikationsansvarlig
Danmarks Badminton Forbund
Bente Nørkjær Knap
Udviklingschef
Ritzau I/S

Praktisk

Hvornår?
K-dag finder sted torsdag 25. marts 2010 kl. 9.00-16.00.
Kom fra kl. 8.30 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis.

Hvor?
Det sker i RUMMET, Vesterbrogade 24, 1620 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er 4.900 kr. eksklusiv moms for hele dagen. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.

Mere information
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 63. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Sådan finder du
RUMMET
Vesterbrogade 24,
1620 København V

FAQ

15823 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 25. marts 2010
Tidspunkt:
9.00-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4900 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Jan Hybertz Gøricke
Kommunikationsrådgiver
Rostra Kommunikation
Trine Bay
Kommunikationsansvarlig
Danmarks Badminton Forbund
Bente Nørkjær Knap
Udviklingschef
Ritzau I/S

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.