Der kommer ikke kun nye sociale medier til. Blandt brugerne er der også stadigt stigende forbrug af dem. Hvis vi bare lige et øjeblik troede, at sociale medier havde indfundet sig på et stillestående leje – så må man tro om. Har I en strategi for jeres sociale medier, som I bruger aktivt i jeres arbejde? Konkurrencen er blevet hårdere, og strategiarbejdet som håndværk mere vigtigt og afgørende for, om I når jeres mål og ambitioner.
På kurset får du indblik i, hvordan I identificerer de rette potentialer for at opbygge en vellykket strategi for virksomhedens tilstedeværelse på sociale medier. Samtidig får du værktøjerne til at effektivisere strategien, så I ikke løber tør for idéer, når I poster indhold.
Efter kurset har du forudsætningerne for at kunne håndtere sociale medier på vegne af din organisation. Det har du, fordi du blandt andet får:
- Et indblik i medielandskabet, som det aktuelt ser ud
- Viden om algoritmerne og en guide til gode opslag
- Værktøjerne til at kunne opbygge en målrettet og databaseret strategi
- Skabeloner til planlægning og eksekvering af indhold, kortlægning af jeres målgruppe(r) og identifikation af KPIér.
Kurset er for dig, der er ansvarlig for eller medskaber af din virksomheds aktiviteter på sociale medier. Du behøver ikke være superbruger af enkelte eller flere medier. Det væsentlige er, at du har motivationen til at blive en dygtig strategiker. Superbruger bliver man ved bagefter at sidde over længere tid og eksekvere på en godt udarbejdet strategi.
Hvem er hvor – og hvorfor er de der?
Vi starter dagen med at se på landskabet for sociale medier. Det gør vi ikke bare, fordi det er fascinerende at se på forskelligheder og ligheder, men for at få fat om forståelsen af, hvad brugernes drivkræfter er. Forstår vi brugernes primære motiv for at åbne et givent socialt medie, kan vi nemmere træffe beslutning om, hvorvidt virksomheden har en chance for at blive set – og elsket – på det medie.
Sæt mål, som I samtidig kan stå på mål for
Enhver strategi bør fokusere mod målbare KPI'er, men hvad kan vi egentlig måle på – og (hvordan) kan vi overhovedet have brugernes egne motiver for øje, når vi definerer dem?
Frokost
I algoritmernes vold kan man let gå kold
En strategiker bliver nødt til at være stærk i algoritmeforståelse. I hverdagen er det operationelle hands-on og strategiarbejdet egentlig adskilt, og algoritmer hører mest til i det operationelle. I hverdagen, hvor et givent opslag kan gå enten guld eller spille fallit. Men strategikeren skal kende den operationelle præmis for gode og dårlige opslag ellers mistes sammenhængskraften mellem strategien og det daglige hands-on arbejde.
Hvornår og hvad skal vi poste?
Til slut dykker vi ned i indholdsstrategien, og hvordan det indhold, vi poster, bakker op om strategien og samtidig matcher kulturen på de unikke sociale medier. Vi arbejder med opslagskategorier, og hvordan vores budskaber kan udformes på tværs af de kanaler, vi er aktive på.
Efter dette kursus kan du:
- Anbefale valg af SoMe-strategi for din organisation
- Udvikle første udkast på en social mediestrategi for din organisation
- Opsætte skabeloner for KPI-udregning, målgruppemapping, indholdsstrategi, tone of voice og indholdsplaner
- Bruge tips og tricks til at skabe og genbruge indhold på tværs af kanaler.
Anita har arbejdet med sociale medier, annoncering og neuromarketing i +8 år. Hun har tidligere arbejdet som Head of Social i Bolius, været selvstændig i egen konsulentforretning og arbejder i dag på digitalt bureau. Hun har i over 5 år undervist i sociale medier hos Erhvervsakademiet IBA i Kolding. Hun er forfatter til den første danske grundbog i digital markedsføring og er medvært på podcasten Digitale Tanker.
Hvornår?
Tirsdag 7. marts 2023. Kom fra 8.45 til morgenmad. Vi begynder 9.00 præcis.
Hvor?
K-dagen holdes hos Akademikertårnet Lindevangs Allé 2, 2000 Frederiksberg.
Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at
udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
Er du studerende, kan du komme gratis med på K-dag
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra K-dagen. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til
kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest fire uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos
Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
Kommer du i bil?
Der er 2-timers fri parkering på Peter Bangs Vej. I parkeringsområdet ved Nimbusparken kan der parkeres uden begrænsning mod betaling. Der er 12 pladser tilknyttet Akademikertårnet, hvor fri p-parkeringsbillet kan hentes i receptionen. Ellers kan der parkeres på vejene, hvor alm. parkeringsregler for Frederiksberg er gældende.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at ringe til Anne Skriver på 26 33 22 82. Du kan også skrive til
kdag@kforum.dk.
Vi glæder os til at se dig!
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk.
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.