Sociale medier i den strategiske kommunikation

Hvilke muligheder giver de sociale medier, når du skal lave strategisk kommunikation? Hvordan målretter du din kommunikation, når du anvender de sociale medier? Skyder du med spredehagl, når MySpace, YouTube og Facebook inkorporeres i kommunikationen? Hvordan bruger du sociale medier i PR-arbejdet? Og hvordan finder du ud af, om den strategiske kommunikation lykkedes i de sociale medier? Kom til K-dag og få input og inspiration til, hvordan de sociale medier kan bruges effektivt i strategisk kommunikation og markedsføring.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

 

:: NB: Dette kursus er allerede afholdt – se vores nye kurser her http://www.kforum.dk/kurser ::

 

Hvad får du ud af at komme til K-dag?

·     Du får input til, hvordan du bedst arbejder med de sociale medier i den strategiske kommunikation.

·     Du får viden om, hvilke sociale medier der virker til hvilke formål

·     Du får inspiration til, hvordan de sociale medier kan bruges i strategisk kommunikation og markedsføring

·     Du hører om, hvad der er buzz og business i den linde strøm af nye medier

·     Du møder og udveksler erfaringer med andre, der også arbejder med sociale medier i strategisk kommunikation

 

K-dag er for:

Alle, der arbejder med strategisk kommunikation i offentlige og private virksomheder og organisationer, og som ønsker at vide mere om brugen af sociale medier i den strategiske kommunikation.

 

Hvad kræver det af dig?

Du kommer til at deltage aktivt igennem hele dagen. Dagen veksler mellem oplæg, øvelser og fælles diskussion. Om formiddagen vil Morten Gade give input og sætte os i gang med at arbejde med vores egne udfordringer med de sociale medier.

Program

De mange muligheder med sociale medier

Opkomsten af sociale medier på internettet giver kommunikationsafdelingen nye muligheder og udfordringer og rejser en række spørgsmål: Hvordan inddrager du sociale medier i den strategiske kommunikation? Og hvordan skiller du skæg fra snot? Hvad er arbejdsindsatsen værd for din virksomhed? Er det en god idé at få direktøren til at blogge? Og hvem skal overhovedet læse den? Hvordan udnytter du dit netværk på LinkedIn? Hvad skal du gøre, når en blogger kritiserer din virksomhed? Eller når en ansat begynder at blogge om virksomheden. Morten Gade giver en bred introduktion til emnet - og i workshopform får du inspiration til arbejdet i din egen virksomhed.

Morten Gade, digital chef, FDB

 

Sociale medier som markedsføring

Normann Copenhagen har fravalgt traditionelle reklameindsatser og i stedet valgt at satse massivt på de sociale medier. Hør om, hvordan designfirmaet ikke kun bruger Facebook, men også blog, Flickr, Twitter og  YouTube til at interagere med kunderne. Gennem en række konkrete eksempler vil Online Brand Manager, Michael Rying, give et indblik i, hvordan han med succes har integreret de sociale medier helt ind i maven på virksomheden.

Michael Rying, Online Brand Manager, Normann Copenhagen

 

Buzzwords, bølger og andre digitale trends

Bjarne P. Tveskov har publiseret på nettet siden 1996 på skiftende platforme - fra det satiriske online magasin gaab.dk som aktiv blogger med over 3000 indlæg på bagen, i twittosfæren og senest som wave-vicevært på ugemagasinet BØLGEN. Bjarne vil som afslutning på dagen lave et skævt kig ud over det digitale, sociale landskab og stiller med stor sikkerhed flere spørgsmål, end han besvarer. Vi skal omkring Augmented Reality, Alpha-nørder, Power-Tweeters, Lokationstjenester, Google Wave og bade os i buzzwords, som dårlig nok er opfundet endnu. Der kommer nok også noget om LEGO klodser.

Bjarne P. Tveskov, konceptudvikler, www.tveskov.com

Mød

Morten Gade
Selvstændig kommunikationsrådgiver - Strategi / Kommunikation / Digital
Morten Gade
Michael Rying
Head of eCommerce
normann copenhagen
Bjarne P Tveskov
Concept Wrangler

Praktisk

Hvornår?

K-dag finder sted torsdag den 22. april kl. 9.00-16.00. Kom fra kl. 8.30 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis.

 

Hvor?

Det sker i RUMMET, Vesterbrogade 24, 1620 København V, som du finder her.

 

Hvordan melder jeg mig til?


Pladserne på K-dag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.

 

Hvad koster det?


Prisen er 4.900 kr. eksklusiv moms for hele dagen. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted. 

 

Mere information

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Henriette Lungholt på 28 11 85 97. Du kan også maile til kdag@kforum.dk
 

Studenterplads

Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.


Studenterpladsen på denne K-dag er: Optaget

 

Tilmeld dig på kdag@kforum.dk. Vi har brug for dit navn, studieretning, K-profil, mail, telefon og adresse. Har du ikke en K-profil, kan du oprette en her: www.kommunikationsforum.dk/knet/opret

 

Sådan finder du
RUMMET
Vesterbrogade 24, 1,
1620 København V

FAQ

15882 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Torsdag 22. april 2010
Tidspunkt:
9.00-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4900 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Morten Gade
Selvstændig kommunikationsrådgiver - Strategi / Kommunikation / Digital
Morten Gade
Michael Rying
Head of eCommerce
normann copenhagen
Bjarne P Tveskov
Concept Wrangler

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.