Tag med til Facebook Masterclass og lær, hvordan du sikrer kvaliteten af jeres indhold og den daglige styring, så jeres Facebook-indsats styrker forretningen og de overordnede mål. Du lærer de vigtigste, de nyeste og de mindre kendte muligheder og funktioner på Facebook, så Facebook ikke bliver ”endnu en kanal”, men en reel forlængelse af jeres strategiske kommunikationsindsats.
Velkommen
Karen Lilleund Knudsen, kursus- og netværksleder, Kforum
Kvalitetstjek: Har I succes på Facebook med jeres nuværende strategi?
I har temmelig sikkert en strategi for jeres tilstedeværelse på Facebook. Og måske er den formuleret i et par overordnede målsætninger som for eksempel “Gøre opmærksom på vores mærkesager, ydelser og brand. Skabe trafik til vores website. Være fagligt fyrtårn inden for XX”. Men hvordan kommer I et spadestik dybere, så strategien bliver en konkret handleanvisning i jeres daglige arbejde med Facebook? Ask Hybel giver dig essentiel viden om, hvad der skal til for at få succes på Facebook anno 2016. Vi laver en række praktiske og strategiske øvelser, så du bliver endnu skarpere på, hvem I gerne vil have i tale, hvad I gerne vil have jeres brugere til at gøre, og hvordan I gør i praksis.
Vi perspektiverer dagens læring til en række cases, så du får konkrete input til, hvordan I som organisation kan få endnu mere ud af jeres Facebook-indsats.
Ask Hybel, direktør i Cope. Cope er Danmarks første Content Strategy bureau og arbejder ud fra devisen om, at nøglen til succesfuld digital forretning centrerer sig om den rette strategi for produktion og håndtering af indhold på tværs af kommunikationskanaler.
Community managerens tips og tricks
I en travl hverdag skal du som community manager kende Facebooks vigtigste - og måske mindre kendte - funktioner og muligheder. Og din værktøjskasse bør være fyldt med de bedste redskaber til at gøre dit daglige arbejde med Facebook så effektivt som muligt. Ask fylder din værktøjskasse, så du har den bedste forudsætning for at indsamle og planlægge indhold, ramme den tilsigtede målgruppe og bruge annonceformater og -budget bedst muligt.
Ask Hybel
Frokost
Det Kongelige Teater målretter kommunikationen på Facebook med brugerindsigter
Det Kongelige Teater har søsat en ambitiøs Facebook-strategi, hvor indsigter om brugerne skal gøre kommunikationen på Facebook endnu mere relevant og målrettet. Gennem viden om brugernes købsvaner fordelt på geografi og typer af forestillinger kan teateret nemlig gøre deres Facebook-tilstedeværelse endu mere strategisk. Christie Stauning Andersen giver dig et unikt indblik i erfaringerne og processen hen imod at blive endnu mere datadrevne på Facebook. Du får også indblik i, hvordan teateret arbejder med overvågning, så de kan indgå i de relevante samtaler, som finder sted på Facebook.
Christie Stauning Andersen, Social Media Manager, Det Kongelige Teater.
Sådan systematiserer I indholdsproduktionen i organisationen
Det kan være sin sag at samle og systematisere indholdet til jeres Facebook-side. I mange organisationer er spørgsmål som “Hvad skal vi lægge på Facebook?” hverdagskost i k-afdelingen. Løsningen er - ikke overraskende - planlægning, indsamling og samarbejde. Det handler om at tænke Facebook som et medie, I som organisation udkommer på. Det kræver værktøjer og specifikke målepunkter. Men hvordan kommer I i gang og hvad skal der til? Ask giver dig værktøjer til at samle og indsamle indhold i organisationen. Du får metoder til at opstille KPI’er, så I rent faktisk kan måle på jeres Facebook-indsats og vise den forretningsmæssige værdi af jeres aktiviteter. Du får også indblik i værktøjer til samarbejde og videndeling, så begge dele flyder lettere på tværs af afdelingen.
Ask Hybel
Q&A
Stil dine mest presserende Facebook-spørgsmål og få svar allerede på dagen, så du er klædt bedst muligt på til at gå hjem og bruge din nye viden i praksis.
Tak for i dag
Efter denne K-dag kan du og din organisation:
-
tage de rigtige, strategiske beslutninger omkring indhold, annoncering og daglig styring, så I bruger tid og ressourcer mest fordelagtigt til at skabe det bedst mulige indhold
-
udvælge og bruge de vigtigste (og nyeste) Facebook-muligheder og værktøjer, som passer til jeres mål, jeres egne og jeres brugeres behov
Ask Hybel, direktør i Cope. Ask er tidligere seniorkonsulent i Advice A/S og projektleder i Cabana og er en meget erfaren underviser og oplægsholder. Han har adskillige gange undervist i Facebook på Kforums kurser. Efter i mange år at have været med til at udforme digitale løsninger - fra websites til sociale medier - har Ask i dag fokus på de udfordringer, der centrerer sig om strategi og indholdsskabelse på tværs af kanaler. Ask er en aktiv bidragsyder til udviklingen af sociale medier i Danmark og har særligt fingeren på pulsen ift. strategisk indholdsproduktion i en verden, hvor kommunikationen foregår på mange forskellige kanaler.
Christie Stauning Andersen, Social Media Manager, Det Kongelige Teater. Christie arbejder med Det Kongelige Teaters digitale kommunikation og tilstedeværelse. Hun er tidligere selvstændig konsulent i virksomheden netseeds og har indgående kendskab til, hvordan man skaber involvering og strategisk indholdsplanlægning på sociale medier. Christie er Cand.it i Design, kommunikation og medier fra IT Universitetet og har en fortid som Senior Social Media Advisor hos Peytz & Co.
Hvornår?
K-dagen løber af stablen onsdag den 30. marts 2016. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.
Hvor?
K-dagen afholdes centralt i København. Nærmere info følger.
Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så meld dig til hurtigst muligt. Hus eventuelt EAN-nr.
Hvad skal jeg medbringe?
En bærbar computer, gerne fuldt opladt
Hvad kræver det at deltage?
At I har en Facebook-side og allerede kender en del til funktionerne. I er på et niveau, hvor I er klar til at bruge de nyeste og mindre kendte muligheder på Facebook, og hvor Facebook skal være en endnu mere central del af jeres strategiske kommunikations- og markedsføringsindsats.
Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms).
Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget.
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk
Vi glæder os til at se dig!
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk.
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.