Kursusforløb om sociale medier

SoMe bootcamp

Trænger dine sociale medie-kompetencer til at blive oprustet, så I kan få det fulde ud af organisationens tilstedeværelse på sociale medier? Tag med på Kforums SoMe bootcamp fra 12. september, så du kan blive skarp på SoMe-strategi, Facebook, Twitter og LinkedIn.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

På fire skarpe dage i efteråret lærer du, hvordan jeres tilstedeværelse på sociale medier når nye strategiske højder. Alle dage er fra kl. 9.15 - 16.00.
 
Torsdag den 12. september: SoMe-strategi
Hvordan skal dine SoMe-kanaler spille sammen bedst muligt? Rikke Østergaard, Head of Content & Brand Activation hos Advice, gør dig klogere på, hvad en SoMe-strategi bør indeholde, hvordan du sikrer at din tilstedeværelse rent faktisk skaber værdi for din organisation, og hvordan du kan skabe og versionere indhold, så det kan bruges på tværs af kanaler. 
 
Tirsdag den 1. oktober: Facebook
Tag jeres Facebook-tilstedeværelse til næste niveau. Julia Vollertsen, Head of Social hos Landbrug & Fødevarer, lærer dig hvordan du får endnu mere ud af Facebook som kommunikations- og markedsføringskanal. Lær de vigtigste, de nyeste og de mindre kendte funktioner på Facebook.

Onsdag den 30. oktober: Twitter
Twitter er meningsdannernes legeplads og den hurtigste vej til profilering af jeres mærkesager, kernekompetencer eller ydelser. Sammen med Benjamin Rud Elberth, Digital rådgiver og Direktør i Elberth Kommunikation, lærer du, hvordan du i praksis bruger Twitter som strategisk kommunikationskanal og får redskaber til at implementere det i din organisation. 
 
Tirsdag den 26. november: LinkedIn
Bliv klædt på til at udnytte LinkedIn's mange muligheder, så I kan kommunikere effektivt med de mange brugere og vigtige interessenter. Sammen med Rikke Østergaard, Head of Content & Brand Activation hos Advice, dykker vi ned i funktioner, fordele og udfordringer, så I kan skabe værdi via LinkedIn i jeres organisation.

Efter fire bootcampdage er du blevet skarp på SoMe-strategi, Facebook, Twitter og LinkedIn og på, hvordan du kan bruge de forskellige platforme strategisk.
 
SoMe bootcampen er bygget op, så vi hver gang kommer omkring:
  • Mediets præmisser og den strategiske brug af det
  • Indhold (eksempler, værktøjer og tricks)
  • Community management (planlægning og overvågning)
  • Sponsoreret indhold/annoncering
 
Bootcampen er for dig, der er social medie-ansvarlig, kommunikations- eller marketingmedarbejder eller på anden måde har ansvar for et eller flere af jeres sociale medier. Du er ikke nybegynder, men trænger til en opgradering af dine kompetencer.

Program

Torsdag den 12. september: SoMe-strategi
  • Du får de vigtigste elementer, som en strategi for sociale medier bør indeholde, så den både udfolder jeres kommunikationsstrategi og giver retning for jeres content-plan 
  • Du får redskaberne til at implementere en SoMe-strategi i din organisation
  • På dagen udvikler du første udkast til en social mediestrategi for din organisation 
  • Du lærer at opsætte skabeloner for KPI-udregning, målgruppemapping, indholdsstrategi, tone of voice og indholdsplaner
  • Du lærer at skabe og versionere indhold, så det kan bruges på tværs af kanalerne Facebook, Twitter og LinkedIn

Tirsdag den 1. oktober: Facebook
  • Du kommer skridtet videre med jeres strategiske Facebook-indsats
  • Du formulerer en handlingsplan for, hvordan I implementererer din valgte strategi
  • Du lærer, hvordan du laver godt indhold på Facebook
  • Du opsætter KPI’er og tilrettelægger effektiv måling af jeres Facebook-indsats
  • Du opsætter annoncer, laver promoveringer og indsamler data på Facebook
     
Onsdag den 30. oktober: Twitter
  • Du lærer at bruge Twitter som strategisk kommunikationskanal
  • Du kan efter kurset anbefale dit valg af strategi for din organisation på Twitter
  • Du formulerer en handlingsplan for, hvordan I implementerer din valgte strategi
  • Du lærer at aktivere udvalgte medarbejdere, så de bliver dygtige og engagerede talspersoner for din organisation
  • Du får redskaber til at du og dine kolleger efter kurset kan arbejde mere fokuseret på at lave relationsopbygning, positionere jeres eksperter, håndtere kriser, lave agendasetting og eksekvere presseindsatser
     
Tirsdag den 26. november: LinkedIn 
  • Du lærer, hvordan I få mest muligt ud af LinkedIn og lægger den rette strategi
  • Du formulerer en handlingsplan for, hvordan I implementerer din valgte strategi
  • Du får et overblik over din organisations muligheder på LinkedIn
  • Du får redskaber til at engagere dine kolleger, så de bliver dygtige og engagerede ambassadører 
  • Du får værktøjer til at du og dine kolleger efter kurset kan generere nye kunder, skaffe relevante jobansøgere, finde indsigter og skabe positiv opmærksomhed om jeres organisation

Udbytte

Efter denne SoMe bootcamp kan du og din organisation:
  • Udvikle og implementere en social mediestrategi, der både udfolder jeres kommunikationsstrategi og giver retning for jeres content-plan
  • Styrke jeres strategiske tilstedeværelse på Facebook, Twitter og LinkedIn
  • Navigere i de vigtigste funktioner på jeres forskellige kanaler, så I får det fulde ud af jeres tilstedeværelse
  • Planlægge og strukturere jeres SoMe-aktiviteter, så I bruger tid, ressourcer og budget mest fordelagtigt.
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Rikke Østergaard (SoMe-strategi 12. september og LinkedIn 26. november)
Head of Content & Brand Activation hos Advice 
Connect med Rikke på LinkedIn.

Julia Vollertsen (Facebook 1. oktober)
Head of Social hos Landbrug & Fødevarer
Du kan blive forbundet med Julia via FacebookLinkedIn og Twitter.

Benjamin Rud Elberth (Twitter 30. oktober)
Digital rådgiver & Direktør hos Elberth Kommunikation 
Følg Benjamin på Twitter.

Rikke Østergaard
Head of Content & Brand Activation
Advice
Julia Fennefoss Vollertsen
Head of Social
Landbrug & Fødevarer
Benjamin Rud Elberth
Digital rådgiver og Direktør
Elberth Kommunikation

Praktisk

Hvornår?
SoMe bootcampen løber over fire dage fra september til november 2019 fra kl. 9.15 - 16.00. Hver kursusdag indeholder god forplejning i løbet af dagen og plads til networking og faglig sparring.
 
Torsdag 12. september: SoMe-strategi
Tirsdag 1. oktober: Facebook
Onsdag 30. oktober: Twitter
Tirsdag 26. november: LinkedIn

Hvor?
K-dagen finder sted hos
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 19.990 kr. (ekskl. moms).
 
Den dækker fire kursusdage og god forplejning, inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Bemærk: Det er ikke muligt at få kollegarabat eller rabat som medlem af Dansk Journalistforbund eller Kommunikation og Sprog på SoMe bootcamp.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Kristoffer Bohr Grønbæk på 31 23 96 35. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk 
 
 
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V

FAQ

12116 kursister giver vores kurser:
4,4/5
"Jeg har fået generelt bedre strategisk overblik over mit fremadrettede SoMe-arbejde, har samlet mange idéer op og har fået indblik i en række funktioner, som jeg ikke kendte."
Kasper Olsen, Ritzaus Bureau
Dato:
Torsdag 12. september 2019
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
19990 (ekskl. moms)
Alle møderne:
12. september 2019, kl. 9.15-16.00
1. oktober 2019, kl. 9.15-16.00
30. oktober 2019, kl. 9.15-16.00
26. november 2019, kl. 9.15-16.00
 

Kontakt

Mød

Rikke Østergaard
Head of Content & Brand Activation
Advice
Julia Fennefoss Vollertsen
Head of Social
Landbrug & Fødevarer
Benjamin Rud Elberth
Digital rådgiver og Direktør
Elberth Kommunikation

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.