Kursus i sociale medier

SoMe bootcamp

Trænger dine social medie-kompetencer til at blive oprustet, så I kan få det fulde ud af organisationens tilstedeværelse på sociale medier? Tag med på Kforums SoMe bootcamp, så du kan blive skarp på SoMe-strategi, Facebook, Twitter og LinkedIn.

Om K-dagen

På fire skarpe dage i efteråret lærer du, hvordan jeres tilstedeværelse på sociale medier når nye strategiske højder. Alle dage er fra kl. 9.15 - 16.00.
 
Torsdag den 12. september: SoMe strategi
Hvordan skal dine SoMe kanaler spille sammen bedst muligt? Rikke Østergaard, Head of Content & Brand Activation hos Advice, gør dig til på klogere på, hvad en SoMe strategi bør indeholde, og hvordan du kan skabe og versionere indhold, så det kan bruges på tværs af de tre digitale kanaler. 
 
Tirsdag den 1. oktober: Facebook
Tag jeres Facebook-tilstedeværelse til næste niveau. Julia Vollertsen, Head of Social hos Landbrug & Fødevarer, lærer dig hvordan du får endnu mere ud af Facebook som kommunikations- og markedsføringskanal. Lær de vigtigste, de nyeste og de mindre kendte funktioner på Facebook.

Onsdag den 30. oktober: Twitter
Twitter er meningsdannernes legeplads og den hurtigste vej til profilering af jeres mærkesager, kernekompetencer eller ydelser. Sammen med Benjamin Rud Elberth, Digital rådgiver og Direktør i Elberth Kommunikation, lærer du, hvordan du i praksis bruger Twitter som strategisk kommunikationskanal og får redskaber til at implementere det i din organisation. 
 
Tirsdag den 26. november: LinkedIn
Bliv klædt på til at udnytte LinkedIn's mange muligheder, så I kan kommunikere effektivt med de mange brugere og vigtige interessenter. Sammen med Rikke Østergaard, Head of Content & Brand Activation hos Advice, dykker vi ned i funktioner, fordele og udfordringer, så I kan skabe værdi via LinkedIn i jeres organisation.

Efter fire bootcampdage er du blevet skarp på SoMe-strategi, Facebook, Twitter og LinkedIn og på, hvordan du kan bruge de forskellige platforme strategisk.
 
SoMe bootcampen er bygget op, så vi hver gang kommer omkring:
  • Mediets præmisser og den strategiske brug af det
  • Indhold (eksempler, værktøjer og tricks)
  • Community management (planlægning og overvågning)
  • Sponsoreret indhold/annoncering
 
Bootcampen er for dig, der er social medie-ansvarlig, kommunikations- eller marketingmedarbejder eller på anden måde har ansvar for et eller flere af jeres sociale medier. Du er ikke nybegynder, men trænger til en opgradering af dine kompetencer.

Program

Torsdag den 12. september: SoMe strategi
  • Lær at lægge en SoMe strategi, der både udfolder jeres kommunikationsstrategi og giver retning for jeres content-plan 
  • Få de vigtigste elementer, som en strategi for sociale medier bør indeholde
  • Få redskaberne til at implementere en SoMe strategi i din organisation
  • Sådan versionerer du indhold på tværs af de tre platforme Facebook, Twitter og LinkedIn
 
Tirsdag den 1. oktober: Facebook
  • Kom skridtet videre med jeres strategiske Facebook-indsats og klæd organisationen på
  • Sådan laver du godt indhold og navigerer i annoncering, reach og boost
  • De bedste og vigtigste funktioner, som du skal kende på Facebook
  • Workshop hvor du arbejder med din organisations Facebook-profil
 
Onsdag den 30. oktober: Twitter
  • Sådan bruger du Twitter som strategisk kommunikationskanal
  • Tweet det gode indhold, brug de rigtige hashtags og gå i dialog med interessenterne
  • Lær de vigtigste Twitter-værktøjer at kende
  • Involver organisationen og klæd fagpersonerne på
  • Workshop hvor du arbejder med din organisations Twitter-profil

Tirsdag den 26. november: LinkedIn 
  • Få mest muligt ud af LinkedIn og læg den rette strategi
  • Tricks og værktøjer til godt og visuelt indhold
  • Sådan navigerer du i sponsoreret indhold og kampagner
  • Planlægning, intern forankring og god community management
  • Workshop hvor du arbejder med din organisations LinkedIn-profil

Udbytte

Efter denne SoMe bootcamp kan du og din organisation:
  • Styrke jeres strategiske tilstedeværelse på forskellige sociale medier
  • Navigere i de vigtigste funktioner på jeres forskellige kanaler, så I får det fulde ud af jeres tilstedeværelse
  • Planlægge og strukturere jeres SoMe-aktiviteter, så I bruger tid, ressourcer og budget mest fordelagtigt.
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Rikke Østergaard
Head of Content & Brand Activation
Advice
Julia Fennefoss Vollertsen
Head of Social
Landbrug & Fødevarer
Benjamin Rud Elberth
Digital rådgiver og Direktør
Elberth Kommunikation

Praktisk

Hvornår?
SoMe bootcampen løber over fire dage fra september til november 2019 fra kl. 9.15 - 16.00. Hver kursusdag indeholder god forplejning i løbet af dagen og plads til networking og faglig sparring.
 
Torsdag 12. september: SoMe strategi
Tirsdag 1. oktober: Facebook
Onsdag 30. oktober: Twitter
Tirsdag 26. november: LinkedIn

Hvor?
K-dagen finder sted hos
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 19.990 kr. (ekskl. moms).
 
Den dækker fire kursusdage og god forplejning, inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Bemærk: Det er ikke muligt at få kollegarabat eller rabat som medlem af Dansk Journalistforbund eller Kommunikation og Sprog på SoMe bootcamp.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Kristoffer Bohr Grønbæk på 31 23 96 35. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk 
 
 

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
11553 kursister giver vores kurser:
4,4/5
"Jeg har fået generelt bedre strategisk overblik over mit fremadrettede SoMe-arbejde, har samlet mange idéer op og har fået indblik i en række funktioner, som jeg ikke kendte."
Kasper Olsen, Ritzaus Bureau
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 12. september 2019
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
19990 (ekskl. moms)
Alle møderne:
12. september 2019, kl. 9.15-16.00
1. oktober 2019, kl. 9.15-16.00
30. oktober 2019, kl. 9.15-16.00
26. november 2019, kl. 9.15-16.00
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Rikke Østergaard
Head of Content & Brand Activation
Advice
Julia Fennefoss Vollertsen
Head of Social
Landbrug & Fødevarer
Benjamin Rud Elberth
Digital rådgiver og Direktør
Elberth Kommunikation

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.