Trænger dine social medie-kompetencer til at blive oprustet, så I kan få det fulde ud af organisationens tilstedeværelse på sociale medier? Tag med på Kforums SoMe bootcamp, så du kan blive skarp på Twitter, YouTube, Facebook og LinkedIn.
På fire tirsdage i efteråret lærer du, hvordan jeres tilstedeværelse på sociale medier når nye strategiske højder. Alle dage er fra kl. 9.00 - 13.00, så du kun skal tage en halv dag ud af kalenderen hver gang.
Tirsdag den 23. oktober: Facebook
Tag jeres Facebook-tilstedeværelse til næste niveau. Lær, hvordan du får endnu mere ud af Facebook som kommunikations- og markedsføringskanal. Lær de vigtigste, de nyeste og de mindre kendte funktioner på Facebook.
Tirsdag den 30. oktober: YouTube
Vi bruger samlet set én milliard timer om dagen på YouTube. Det er flere timer end Netflix og Facebook tilsammen. Kanalen er derfor blevet mulighedernes land for marketing- og kommunikationsfolk. Lær, hvordan du gør dit indhold egnet til YouTube og får maksimalt udbytte ud af budget og ressourcer.
Tirsdag den 6. november: LinkedIn
Bliv klædt på til at udnytte LinkedIn's mange muligheder, så I kan kommunikere effektivt med de mange brugere og vigtige interessenter. Vi dykker ned i funktioner, fordele og udfordringer, så I kan skabe værdi via LinkedIn i jeres organisation.
Tirsdag den 13. november: Twitter
Twitter er meningsdannernes legeplads og den hurtigste vej til profilering af jeres mærkesager, kernekompetencer eller ydelser. Lær, hvordan du i praksis bruger Twitter som strategisk kommunikationskanal.
Efter fire bootcampdage er du blevet skarp på Facebook, Twitter, YouTube og LinkedIn og på, hvordan du kan bruge de forskellige platforme strategisk. Men hvordan får du kanalerne til at spille sammen bedst muligt? Head of Social Media hos HK/Privat Tina Mellergaard Jensen gør dig som afslutning på bootcampen klogere på, hvordan kan du skabe og versionere indhold, så det kan bruges på tværs af de fire digitale kanaler.
SoMe bootcampen er bygget op, så vi hver gang kommer omkring:
- Mediets præmisser og den strategiske brug af det
- Indhold (eksempler, værktøjer og tricks)
- Community management (planlægning og overvågning)
- Sponsoreret indhold/annoncering
Bootcampen er for dig, der er social medie-ansvarlig, kommunikations- eller marketingmedarbejder eller på anden måde har ansvar for et eller flere af jeres sociale medier. Du er ikke nybegynder, men trænger til en opgradering af dine kompetencer.
Tirsdag den 23. oktober: Facebook
- Kom skridtet videre med jeres strategiske Facebook-indsats og klæd organisationen på
- Sådan laver du godt indhold og navigerer i annoncering, reach og boost
- De bedste og vigtigste funktioner, som du skal kende på Facebook
Tirsdag den 30. oktober: YouTube
- Lær, hvordan du opbygger en kanal og tænker YouTube sammen med jeres øvrige, digitale kanaler
- Få essentiel viden om annoncering og indholdstyper, der egner sig særligt godt til YouTube og til jeres kernemålgrupper
- Få redskaberne til, hvordan du undgår begynderfejl og tænker SEO ind fra start, så I får det fulde udbytte af jeres indsats på YouTube
Tirsdag den 6. november: LinkedIn
- Få mest muligt ud af LinkedIn og læg den rette strategi
- Tricks og værktøjer til godt og visuelt indhold
- Sådan navigerer du i sponsoreret indhold og kampagner
- Planlægning, intern forankring og god community management
Tirsdag den 13. november: Twitter og opsamling
- Sådan bruger du Twitter som strategisk kommunikationskanal
- Tweet det gode indhold, brug de rigtige hashtags og gå i dialog med interessenterne
- Lær de vigtigste Twitter-værktøjer at kende
- Involver organisationen og klæd fagpersonerne på
- Sådan versionerer du indhold på tværs af de fire platforme
Efter denne SoMe bootcamp kan du og din organisation:
- Styrke jeres strategiske tilstedeværelse på forskellige sociale medier
- Navigere i de vigtigste funktioner på jeres forskellige kanaler, så I får det fulde ud af jeres tilstedeværelse
- Planlægge og strukturere jeres SoMe-aktiviteter, så I bruger tid, ressourcer og budget mest fordelagtigt.
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos
Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk, eller ring på 33 42 21 60
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen. Dog må du gerne give os et kald på 33 42 21 60, hvis du vil tilmelde dig senere end en uge inden. På den måde sikrer vi, at du får nødvendig information om K-dagen i tide, så du får fuldt udbytte af dagen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på et halvdagskursus er 2.750 kr. (eksklusiv moms)
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk eller ringe på 33 42 21 60.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og god forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.