Kursus om servicedesign - et af Kforums mange kommunikationskurser

Skab sammenhæng i kommunikationen med servicedesign

Kom til K-dag og få viden og værktøjer til at styrke brandet, kommunikere mere effektivt og skabe merværdi og kvalitet i interaktionen med kunder, brugere og medlemmer med servicedesign. Mød bl.a. Søren Bechmann - manden der satte servicedesign på dagsordenen i en dansk kontekst - og førende specialister inden for området.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Jeres organisation skal være gennemsigtig, troværdig, ærlig og ægte. Og et af de vigtigste konkurrenceparametre lige nu er at give kunder og brugere gode oplevelser, der går ud over det forventede og styrker relationen til dem. På denne K-dag går vi kommunikationen efter i sømmene. Du får et nyt perspektiv på, hvem dine modtagere er og hvad der skaber værdi for dem. Og du får metoder til at designe din kommunikation, så den bliver mere effektiv og skaber værdi for dine modtagere og resten af organisationen.
 
Hvilke konktaktpunkter har du med din modtager? Og hvordan kortlægger du dem? Hvordan sikrer du, at kommunikationen – hvad end den er skriftligt, mundtlig eller på web – bliver oplevet som ”god service”? Og hvordan skaber du sammenhæng på tværs af kommunikationskanalerne, så du kommunikerer præcist og effektivt til de rette modtagere på det rette tidspunkt?
 
 
Vi dykker ned i servicedesign som kommunikationsredskab, og du får metoder til at kortlægge hvor, hvornår og hvordan din modtager oplever din kommunikation. Du lærer at sortere i informationen, så du kun informerer om det væsentlige og mest nødvendige. Og du får nye værktøjer til og viden om, hvordan du kan give jeres kommunikation et servicetjek, så den møder kundens, medarbejderens eller brugerens reelle behov.
 
Kom til K-dag og:
  • Få viden og værktøjer til at gøre din kommunikation mere præcis og effektiv
  • Bliv bevidst om, hvilke kontaktpunkter du har med din modtager, så du ved præcis hvor du skal sætte ind for at kommunikere endnu bedre
  • Få metoder til at identificere servicerejsen over jeres kommunikation - både internt og eksternt - så den kan nå modtageren på den måde, I havde tænkt
  • Få indblik i, hvor kommunikationen havner, når den forlader k-afdelingen, så I fortsat kan udvikle og forbedre den
 
K-dagen er for dig, der arbejder med kommunikation i en privat eller offentlig virksomhed. Du vil gerne have nye redskaber til at skabe sammenhæng og ny værdi for virksomheden gennem kommunikation. Måske arbejder du i en medlemsorganisation og har brug for ny viden og metoder til at optimere kommunikationen med medlemmerne. Eller måske arbejder du med branding af jeres virksomhed og har brug for at blive skarpere på, hvor I helt præcist skal sætte ind for at profilere jer endnu bedre over for kunderne eller jeres brugere offline såvel som online. 
 

Program

Velkommen
Karen Lillelund Knudsen, projektleder og kursusansvarlig, Kforum
 
Sådan skaber du værdi med servicedesign
Alt, hvad I som virksomhed foretager jer, kommunikerer!  Men hvordan kan I som virksomhed bruge servicedesign til at skabe resultater på bundlinjen? Og hvordan sikrer I attraktiv service for kunderne, som samtidig er effektiv for jer? Søren Bechmann giver dig indblik i det strategiske arbejde med servicedesign, og du får eksempler og metoder, så du er klædt på til at vægte og vurdere de kontaktpunkter I har med jeres brugere og det, der i virkeligheden betyder noget i den samlede serviceoplevelse af jeres brand.
Søren Bechmann, konsulent, forfatter og foredragsholder, Service Design Institute
 
Customer journeys i praksis
En god kortlægning af kunderejsen er et afgørende skridt i optimeringen af jeres kontaktpunkter med målgruppen på tværs af kanaler. Du bliver i stand til at identificere, vurdere, kvalitetssikre og afveje, hvor det giver mest værdi at udvikle relationen til kunder, medarbejdere eller øvrige interessenter - og med hvilke virkemidler. Ina Rosen gør dig klogere på kunderejsen som forretningsstrategisk værktøj. Hun giver dig en konkret metode, som du kan arbejde videre med i din egen virksomhed. På kurset får du også mulighed for at smage på metoden i praksis, når vi gruppevis lyn-tester den.
Ina Rosen, digital direktør, Operate
 
Engager organisationen: cases og eksempler på servicedesign
Hvordan får du organisationen med, når I skal påbegynde det strategiske arbejde med servicedesign? Og hvordan tilgodeser du interessenternes og målgruppens behov? Sarasiff deler ud af Design by Researchs erfaringer med servicedesign for en række forskellige kunder. Du får eksempler på forskellige måder at gribe arbejdet med servicedesign an, som du kan lade dig inspirere af og skræddersy til jeres behov.
Sarasiff Kjærgård, stifter af og konsulent i Design by Research
 
Involver brugerne: værktøjer og metoder til servicedesign i din organisation
Hvordan tænker du i konkrete løsninger med afsæt i målgruppens behov? Og hvordan planlægger du det videre arbejde med servicedesign hjemme i organisationen? Med udgangspunkt i din organisations behov, ønsker og udfordringer tager vi de første spadestik i udarbejdelsen af din kunde- eller brugerinddragelsesproces, så du har en række konkrete redskaber og ideer at arbejde videre med, når du kommer hjem.   
Sarasiff Kjærgård

Udbytte

Efter denne K-dag kan du og din organisation:
  • Identificere, hvor I strategisk kan skabe værdi for jeres kunder eller brugere - og dermed skille jer ud fra konkurrenterne
  • Kommunikere mere effektivt, præcist og med gennemsigtighed gennem jeres forskellige kommunikationskanaler
  • Styrke interessenternes engagementet i jeres virksomhed, jeres produkter og jeres services

Mød

Søren Bechmann, konsulent, forfatter og foredragsholder samt grundlægger af og direktør i Service Design Institute. Søren har mere end 25 års erfaring som kommunikationsrådgiver og forretningsudvikler i ryggen. Han har en fortid som partner og direktør i et af Danmarks største reklamebureauer. Tilbage i 2010 udgav Søren den første bog om servicedesign på dansk. Til daglig hjælper han både offentlige og private virksomheder med at skabe bedre serviceydelser på tværs af alle kontaktpunkter. Derudover er Søren en efterspurgt foredragsholder og en flittig forfatter. Senest til bogen "Gør kunden god igen".
 

Ina Rosen, digital direktør, Operate. Ina arbejder med digital udvikling med særligt fokus på strategisk brug af digitale løsninger, der gør en forskel og skaber værdi for brugeren. Hun har mere end 10 års erfaring og har bl.a. hjulpet flere kunder med at kortlægge brugeradfærd - både digitalt og fysisk. Ina har også en sociologifaglig ph.d. fra Lunds universitet og har en fortid som chefkonsulent i Advice Digital.

 

Sarasiff Kjærgård er stifter af og konsulent i Design by Research, som er specialiseret i brugerinddragelse og service design. Sarasiff har bred erfaring i at designe og facilitere større brugerdrevne innovationsprocesser og arbejder bl.a. for Kommunernes Landsforening og Rockwoolfonden. Når hun ikke løser opgaver for kunder, underviser hun i brugerinddragelse og service design - bl.a. på Kunstakademiets Designskole, Designskolen Kolding, Københavns Universitet og i private virksomheder.

 
Søren Bechmann
Konsulent, forfatter og foredragsholder
Service Design Institute
Sarasiff Kjærgård
Stifter og konsulent
Design by Research
Ina Rosen
Digital direktør
Operate

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen fredag den 28. november 2014. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis og slutter kl. 15.30
 
Hvor?
K-dagen finder sted centralt i København. Nærmere info følger.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Se prisen i højrespalten. Den dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive 'Kollegarabat' i feltet 'Evt. andre oplysninger til fakturering' ved tilmelding.
 
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (f.eks. early bird-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Du kan kun søge om pladsen ved at skrive til kdag@kforum.dk og fortælle, hvorfor vi skal tage netop dig med.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget. 
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 33 42 21 60. Du kan også sende en e-mail til kdag@kforum.dk.
 
Sådan finder du
RUMMET i Republikken
Vesterbrogade 26,
1620 København V.

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,3/5
Dato:
Fredag 28. november 2014
Tidspunkt:
9.00-15.30
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Søren Bechmann
Konsulent, forfatter og foredragsholder
Service Design Institute
Sarasiff Kjærgård
Stifter og konsulent
Design by Research
Ina Rosen
Digital direktør
Operate

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.