Har I det rette fokus for jeres pressearbejde? Medvirker jeres indsats stringent til at nå de rigtige kommunikationsmål, eller er I i højere grad - som så mange andre - styret af travlhed og de historier, der popper op, og som umiddelbart kan kommunikeres?
Tag med til K-dag og få inspiration til, hvordan du skærper dit pressearbejde, så det får et præcist fokus. Få viden om, hvordan du kan tilrettelægge dit pressearbejde mere effektivt, så dine historier både får strategisk retning og gennemslagskraft i en digital verden, hvor mediernes betydning er til debat og sociale medier får konstant større betydning.
På K-dagen får du viden om, hvordan:
- I bedst skaber relevante dagsordener i forhold til at støtte jeres strategiske interesser.
- Du tilrettelægger dit pressearbejde, så det møder den nye virkelighed, som digitale og sociale medier skaber for kommunikation
- Du konkret forbereder og præsenterer jeres historier og trænger igennem til de rigtige journalister med de rette budskaber.
- Du organiserer arbejdet internt, så du får de bedste grundlag for at arbejde effektivt med jeres vigtige historier.
- og så deler du erfaringer med andre, der også er ansvarlige for pressearbejdet, møder nye sparringspartnere og udvider dit faglige netværk.
K-dagen er for dig, der har ansvaret for pressekontakten, og gerne vil skabe bedres sammenhæng mellem strategi og eksekvering, hvad enten:
- Du er ansvarlig for pressekontakt i en privat virksomhed
- Du arbejder i en myndighed eller en anden offentlig organisation, hvor håndteringen af pressen er dit ansvar
- Du arbejder i en interesseorganisation og i højere grad vil have jeres sag på dagsordenen.
Hvad kræver det af dig?
Vi veksler mellem oplæg, øvelser og fælles diskussion. Du skal være indstillet på at deltage aktivt og du skal tage en konkret udfordring med. Du får mere info inden kursets start.
Velkommen
Louise Grau, direktør og kursusleder, Kforum
Giv pressearbejdet strategisk fæste
Pressearbejde er altid en balance mellem det, man planlægger at kommunikere og det, der rammer en udefra – og det er et grundvilkår, at en del forbliver uforudsigeligt. Men en strategi hjælper begge dele på vej. Kender du dine mål og prioriteter, kan du også planlægge milepæle at hænge din kommunikation op på og dermed gøre det daglige pressearbejde til mellemregninger i det store billede. Claus Bendsen giver os input til, hvordan vi bedst arbejder med tema-maps, budskab- og holdningsbank og forankring i pressearbejdet, så det får ledelsens opbakning og fodfæste i organisationen – og samtidig giver retning på dag-til-dag-henvendelser.
Claus Bendsen, kommunikationsrådgiver og partner, Friday. Claus har siden 1998 arbejdet med journalistik, kommunikation, pr og public affairs
Frokost
Pressearbejde i en digital virkelighed
Digitale medier og content marketing-tankegangen udvider og udfordrer vores muligheder som presseansvarlige. Hvordan spiller pressarbejdet sammen med content planer og sociale medier? Bliver pressen i sidste ende helt overflødig set i sammenhæng med bloggere, sociale medier og egne medier? Og hvad betyder det for vores egne arbejdsopgaver og rolle i organisationen? Sofie Desmareth Riemann tager os ind i det digitale pressearbejde, giver os tips & tricks og viser vej til pressemedarbejderens nye grænseflader til marketing og det digitale.
Sofie Desmareth Riemann, rådgiver hos RelationsPeople
Skab bedre og mere presseomtale
Den rette presseomtale styrker jeres strategiske position og kan gøre jer til ejere af vigtige dagsordener. Men hvordan trænger du bedst igennem til journalisterne, der er pressede på tid og arbejder med online-mediernes konstante deadlines? Claus Bendsen veksler formiddagen strategiske input til taktiske og operationelle metoder. Fra hvordan du bedst integrerer organisationens forretningsmål i den daglige pr-indsats til den praktiske udførsel. Hvad kendetegner den gode historie? Hvordan timer og forbereder du din historie til journalisterne, sælger som en pr-konsulent og øger chancerne for at trænge igennem?
Du får viden, redskaber og inspiration - og så får du rig mulighed for at byde ind med spørgsmål, der bedst sætter oplægget i relation til dine egne udfordringer. Du arbejder også kort med din egen udfordring.
Claus Bendsen
Claus Bendsen er kommunikationsrådgiver og partner hos kommunikationsbureauet Friday og har siden 1998 arbejdet med journalistik, kommunikation og pressearbejde - fra udvikling af idé og strategi til den praktiske gennemførelse. Før Friday arbejdede Claus som rådgiver i Help PR og Holm Kommunikation og har også arbejdet som skribent for danske dagblade og som pressesekretær i Skatteministeriet.
Sofie Desmareth Riemann er rådgiver hos RelationsPeople. Hun har arbejdet som kommunikationsrådgiver på flere forskellige bureauer, hvor hun har rådgivet større danske og internationale virksomheder om kommunikationsstrategi og PR. Sofie er blandt andet uddannet proceskonsulent fra Rambøll Management samt executive coach fra Coaching Institute.
Hvornår?
K-dagen løber af stablen tirsdag den 13. september 2016. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis.
Hvor?
K-dagen finder sted hos Kforum, Gammel Kongevej 3E, 1610 København V. Gå ind i gården og tag glaselevatoren til fjerde sal.
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.
Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms). Den dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Louise Grau på 3342 2160. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk, eller ring på 33 42 21 60
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen. Dog må du gerne give os et kald på 33 42 21 60, hvis du vil tilmelde dig senere end en uge inden. På den måde sikrer vi, at du får nødvendig information om K-dagen i tide, så du får fuldt udbytte af dagen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på et halvdagskursus er 2.750 kr. (eksklusiv moms)
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk eller ringe på 33 42 21 60.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og god forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.