Har I det rette fokus for jeres pressearbejde? Medvirker jeres indsats stringent til at nå de rigtige kommunikationsmål, eller er I i højere grad - som så mange andre - styret af travlhed og de historier, der popper op, og som umiddelbart kan sendes af sted?
Tag med til K-dag og få inspiration til, hvordan du skærper dit pressearbejde, så det får et stramt fokus. Få viden om, hvordan du kan tilrettelægge dit pressearbejde, så dine historier både får strategisk retning og gennemslagskraft.
På K-dagen får du viden om, hvordan:
-
I bedst skaber relevante dagsordener i forhold til at støtte jeres strategiske interesser.
-
Du tilrettelægger dit pressearbejde, så det møder den nye virkelighed, som digitale og sociale medier skaber for kommunikation
-
Du konkret forbereder og præsenterer jeres historier og trænger igennem til de rigtige journalister med de rette budskaber.
- og så deler du erfaringer med andre, der også er ansvarlige for pressearbejdet, møder nye sparringspartnere og udvider dit faglige netværk.
K-dagen er for dig, der har ansvaret for pressekontakten, og gerne vil skabe bedres sammenhæng mellem strategi og eksekvering, hvad enten:
-
Du er ansvarlig for pressekontakt i en privat virksomhed
-
Du arbejder i en myndighed eller en interesseorganisation, hvor håndteringen af pressen er dit ansvar
-
Du arbejder i en humanitær organisation og i højere grad vil have jeres sag på mediernes dagsorden
Hvad kræver det af dig?
Vi veksler mellem oplæg, øvelser og fælles diskussion. Du skal være indstillet på at deltage aktivt og du skal tage en konkret udfordring med. Du får mere info inden kursets start.
Velkommen
Louise Grau, direktør og kursusleder, Kforum
Giv pressearbejdet strategisk fæste
Pressearbejde er altid en balance mellem det, man planlægger at kommunikere og det, der rammer en udefra – og det er et grundvilkår, at en del forbliver uforudsigeligt. Men en strategi hjælper begge dele på vej. Kender du dine mål og prioriteter, kan du også planlægge milepæle at hænge din kommunikation op på og dermed gøre det daglige pressearbejde til mellemregninger i det store billede. Claus Bendsen giver os input til, hvordan vi bedst arbejder med tema-maps, budskab- og holdsningbank og forankring i pressearbejdet, så det får ledelsens opbakning og fodfæste i organisationen – og samtidig giver retning på dag-til-dag-henvendelser.
Claus Bendsen, kommunikationsrådgiver og partner, Friday. Claus har siden 1998 arbejdet med journalistik, kommunikation, pr og public affairs
Skab sammenhæng mellem strategi og omtale
Hvordan arbejder du bedst med at skabe sammenhæng mellem strategi og eksekvering af presseindsatsen? Kommunikationschef Martin Barlebo, DONG Energy indvier os i, hvordan man bedst arbejder proaktivt med at sætte temaer og budskaber i spil og ikke kun lader sig styre af pressens dagsorden. Hvordan skaber du rum til den opsøgende pressekontakt og agerer agilt i organisationer, hvor de fleste har en helt anden arbejdsform?
Martin Barlebo, kommunikationschef, DONG Energy
Skab bedre og mere presseomtale
Den rette presseomtale styrker jeres strategiske position og kan gøre jer til ejere af vigtige dagsordener. Men hvordan trænger du bedst igennem til journalisterne, der er pressede på tid og arbejder med online-mediernes konstante deadlines? Claus Bendsen veksler formiddagen strategiske input til taktiske og operationelle metoder. Fra hvordan du bedst integrerer organisationens forretningsmål i den daglige pr-indsats til den praktiske udførsel. Hvad kendetegner den gode historie? Hvordan timer og forbereder du din historie til journalisterne, sælger som en pr-konsulent og øger chancerne for at trænge igennem?
Du får viden, redskaber og inspiration - og så får du rig mulighed for at byde ind med spørgsmål, der bedst sætter oplægget i relation til dine egne udfordringer. Du arbejder også kort med din egen udfordring.
Claus Bendsen
Afrunding
Louise Grau
Claus Bendsen er kommunikationsrådgiver og partner hos kommunikationsbureauet Friday og har siden 1998 arbejdet med journalistik, kommunikation og pressearbejde - fra udvikling af idé og strategi til den praktiske gennemførelse. Før Friday arbejdede Claus som rådgiver i Help PR og Holm Kommunikation og har også arbejdet som skribent for danske dagblade og som pressesekretær i Skatteministeriet.
Deltagerne vurderede Claus Bendsens evne som oplægsholder til 4,9 på en skala fra 1-5, senest vi holdt pressekursus.
Martin Barlebo. Siden marts kommunikationschef for DONG Energy og tidligere kommunikationschef i ALK Abello. Før det var Martin Barlebo partner i Holm Kommunikation og har derfor en årelang erfaring med strategisk og operationelt kommunikations- og pressearbejde.
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk, eller ring på 33 42 21 60
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen. Dog må du gerne give os et kald på 33 42 21 60, hvis du vil tilmelde dig senere end en uge inden. På den måde sikrer vi, at du får nødvendig information om K-dagen i tide, så du får fuldt udbytte af dagen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på et halvdagskursus er 2.750 kr. (eksklusiv moms)
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk eller ringe på 33 42 21 60.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og god forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.