Kursus i servicedesign

Servicedesign: Få praktiske metoder til at designe bedre serviceoplevelser

Bliv introduceret til servicedesign, forstå baggrunden, formålet, behovet og få redskaber til at arbejde med disciplinen. En disciplin som spænder over alt fra kommunikation, design og adfærdspsykologi til konceptudvikling, ledelse og implementeringsstrategier.

Om K-dagen

På denne kursusdag ser vi nærmere på servicedesign. Servicedesign er helt kort fortalt metoder til at afdække brugernes behov og kortlægge deres brugerrejser. Servicedesign kombinerer en dyb og grundlæggende forståelse for serviceydelsens natur med design-tænknings tilgang og metode. Og servicedesign fokuserer f.eks. på oplevelser og interaktion med digitale, personlige og fysiske elementer over tid og gennem omgivelser
 
Du får nogle helt konkrete og håndgribelige modeller, metoder og værktøjer, som se nærmere på, forbedre og udvikle bedre serviceydelser.
 
Vi tager hul på din egen case, som du også kan arbejde videre med efterfølgende.
 
På K-dagen om servicedesign får du:
  • Forståelse for designerens mindset
  • Opskriften på hvordan man kan tilrettelægge og lede et servicedesignprojekt fra start til slut – evt. med inddragelse af de rigtige specialistkompetencer
  • Metoder til at og forstå problemstillinger – herunder bruger-/kunderejser
  • Inspiration til at arbejde med at udvikle og udvælge konkrete ideer og forbedringsforslag
  • Fornemmelse for hvordan man kan arbejde med prototyper og test
  • Inspiration til at implementere og forandre
 
Du får flere forskellige konkrete materialer med hjem fra denne K-dag, som du kan bruge i dit videre arbejde. Inkl. et eksemplar af “Med andre øjne – om service, design og servicedesign”.
 
K-dagen er for dig, der f.eks. er forretningsudvikler eller intern konsulent i en privat eller offentlig organisation og som enten allerede understøtter eller rådgiver din organisation i forhold til udvikling. Eller som gerne vil styrke din kompetence inden for servicedesign.
 

Program

Velkomst og introduktion til K-dagen
Daniel Aziz, kursus- og netværksleder hos Kforum
 
Introduktion
Introduktion til servicedesign, definition, serviceydelsens natur og “design doing & thinking”. Gennemgang af den gennemgående model.
Søren Bechmann, adm. direktør og partner i Service Design Institute
 
Kortlægge og forstå
Forstå udgangspunktet. Introduktion til den kvalitative metode.
Søren Bechmann, adm. direktør og partner i Service Design Institute
 
Udvikle og udvælge
Metoder og redskaber til ide-generering. Ide-udvælgelse og prioritering.
Søren Bechmann, adm. direktør og partner i Service Design Institute
 
Frokost
 
Prototype og teste 
Introduktion til prototypen i service-sammenhænge. Principper og metoder. Hvordan udvælges og testes den bedste prototype?
Søren Bechmann, adm. direktør og partner i Service Design Institute
 
Implementere og forandre
Den største udfordring er ofte implementering. Hvordan sikres og forankres forandring? Introduktion til og arbejde med SAMLE-modellen.
Søren Bechmann, adm. direktør og partner i Service Design Institute
 
Evaluere og lære
Hvad har vi lært og hvad betyder det for det næste skridt?
Søren Bechmann, adm. direktør og partner i Service Design Institute
 
Opsamling og tak for i dag
Daniel Aziz, kursus- og netværksleder hos Kforum

Udbytte

Dagen er interaktiv og består af oplæg, refleksion og praktiske øvelser, hvor du får mulighed for at overveje, hvordan du selv tager næste skridt i arbejdet med servicedesign i din organisation.
 
Efter kurset har du fået et overblik over og ideer til, hvordan du kan optimere serviceydelser, og har fået masser af indsigt og inspiration med hjem. 
 
Du får tilsendt et digitalt diplom efter kursusdagen, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

K-dagens gennemgående underviser er Søren Bechmann, som er adm. direktør og partner i Service Design Institute. Han er en efterspurgt foredragsholder og rutineret facilitator, der rådgiver og inspirerer ledere og medarbejdere i såvel den private som den offentlige sektor.
Søren Bechmann
adm. direktør og partner
Service Design Institute
Søren har skrevet syv bøger bl.a. den første danske bog om servicedesign samt ”Service er marketing”, der i Berlingske blev kaldt: “... en af de vigtigste ledelsesbøger, der er skrevet på dansk”. Den seneste bog “Med andre øjne – om service, design og servicedesign” udkom i juni 2019.

Praktisk

Hvornår?
Torsdag den 14. november 2019. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.

Hvor?
Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal. 1610 København V.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset. Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).
 
Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Ledig
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Daniel Aziz på 22 83 73 08. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
Sådan finder du
Kforum
Gl. Kongevej 3E ,
1610 København V

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
11751 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 14. november 2019
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset.

Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Søren Bechmann
adm. direktør og partner
Service Design Institute

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.