Et kommunikationskursus hos Kforum om Public Affairs i praksis

Sæt dagsorden med politisk interessevaretagelse

Public Affairs er en af de vigtigste discipliner inden for politisk kommunikation. På dette kursus får du helt nye og konkrete værktøjer og erfaringer fra nogle af landets dygtigste kommunikationsfolk inden for politisk interessevaretagelse.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Glem alt om tunge lærebøger og teoretiske gennemgang af lobbyisme. 
 
På denne K-dag går vi praktisk til værks med Public Affairs. Du får konkrete metoder til, hvordan man påvirker og skaber politiske dagsordner - og eksempler på, hvordan lovforslag er blevet pillet af tegnebrættet, og hvordan og hvornår de bliver til politisk virkelighed. Bliv klogere på de nyeste værktøjer inden for politisk interessevaretagelse og få konkret viden fra nogle af landets mest erfarne rådgivere i lobbyisme.
 
 
 
 
Kom helt ind i det politiske maskinrum og lær, hvordan I som organisation agerer mest fordelagtigt mellem embedsmænd, politikere og journalister. Hvilken rolle skal I indtage, og hvornår bør I fremlægge en sag - og for hvem?
 
Bliv klogere på det politiske spil og de handlemuligheder du har, når du skal påvirke en politisk og mediemæssig dagsorden. K-dagen giver konkrete råd og redskaber til en målrettet politisk interessevaretagelse i krydsfeltet mellem Public Affairs, PR og stratetisk kommunikation.
 
Hvad får du og din organisation med hjem fra denne K-dag: 
  • Nye konkrete PA-værktøjer til at påvirke politiske beslutninger
  • Viden og indsigt i, hvordan I opbygger politiske alliancer og netværk
  • Et unikt indblik i cases, som har spillet en afgørende rolle for en politisk sags udfald.
  • Workshop med udgangspunkt i jeres udfordringer og dagsordner
Hvem er K-dagen for?
Du arbejder sandsynligvis med politisk kommunikation, Public Affairs eller anden form for politisk interessevaretagelse og agendasetting i en organisation, virksomhed eller forening. Måske står du og din organisation med et konkret politisk sag, som du gerne vil have indspark til.
 
Hvad kræver det af dig?
Dagen kombinerer oplæg om cases og værktøjer med diskussioner og øvelser. Du vil blive involveret og kommer til at dele både gode og dårlige erfaringer med de andre deltagere. Det er dog ikke et krav, at du har konkrete erfaringer med Public Affairs og politisk interessevaretagelse.
 

Program

Velkommen
Jon Kiellberg byder velkommen og kridter banen op for dagens program
 
Sådan tilrettelægger du den gode PA-indsats
De vigtigste redskaber i Public Affairs-værktøjskassen kan du ikke læse i fagbøger. Det kræver erfaring, erfaring og erfaring. Og erfaring har Lars L. Nielsen efter i årevis af at have udøvet politisk interessevaretagelse i blandt andet den finansielle sektor, som tidligere PA-direktør i Finansrådet. Lars vil dele rundhåndet ud af sine konkrete erfaringer, og give dig indblik i, hvordan man bedst tilrettelægger en målrettet og strategisk PA-indsats. Han giver sine bud på dos og don'ts inden for politisk interessevaretagelse med fokus på muligheder og faldgruber?
Lars L. Nielsen er Public Affairs-direktør i Primetime Kommunikation
 
Hvordan fremmer du bedst politiske interesser og dagsordner?
Hvordan agerer du i et politisk miljø, og hvad kræver det af dig at balancere mellem organisationens interesse og de flygtige politiske dagsordner? Rikke Hvilshøj har siddet på begge sider af det politiske bord – som minister, som næstformand i Venstre, som politisk chef for CEPOS og som rådgiver i Dansk Erhverv. I dette oplæg får du en 360-graders indsigt i det politiske landskab. Du får råd til, hvordan I som organisation kan og skal agere i forhold til de forskellige politiske interesser. Rikke Hvilshøj vil samtidig give sine bud på, hvordan du bedst muligt søsætter politiske og lovgivningsmæssige initiativer.
Rikke Hvilshøj er politisk chef for CEPOS og tidligere integrationsminister og næstformand i Venstre.
 
Frokost
 
Strategiske alliancer i det politiske landskab
I dag går mange organisationer og virksomheder sammen om at sætte store politiske dagsordner på Christiansborg og i medierne. Som mindre medlemsorganisation eller virksomhed har man nemlig langt større gennemslagskraft hos magthaverne og medierne, når man danner strategiske partnerskaber. Jon Kiellberg giver konkrete bud på, hvordan organisationer og virksomheder kan foretage en målrettet, strategisk og effektiv politisk interessevaretagelse gennem alliancer med en række stærke samarbejdspartnere - og med en taktisk Public Affairs- og presseindsats. Jon præsenterer dig for konkrete cases inden for sundheds- og integrationsområdet.
Jon Kiellberg, kommunikationsrådgiver og analytiker i KIELLBERG Kommunikation
 
Få politisk indflydelse med sociale medier
Hvordan får du politisk indflydelse gennem systematisk brug af sociale medier? Hvordan kan mindre organisationer gøre brug af sociale medier til politisk interessevaretagelse, og hvad kræver det at komme i gang? Hvordan placerer I jer som organisation i nyhedsstrømmen, og hvordan kan I dyrke relationer og opbygge netværk og samtidig vise jeres politiske mærkesager? Troels Johannesen giver konkrete råd til at tilrettelægge politiske kampagner, PA og PR gennem strategisk brug af sociale medier.  
Troels Johannesen er kommunikationschef i Dansk Journalistforbund
 
Workshop: Hvad går vi hjem og gør? Sparring på konkrete udfordringer
Du får sparring på konkrete udfordringer og potentielle sager, som I står over for, og vi samler op på dagens pointer. Hvad har vi lært? Hvad kan vi tage med, og hvad er dagens bedste råd og tips inden for Public Affairs?
Jon Kiellberg, Kommunikationsrådgiver og analytiker i KIELLBERG Kommunikation
 

Mød

Jon Kiellberg
Kursusleder. Jon Kiellberg er kommunikationsrådgiver og politisk analytiker og har i en årrække beskæftiget sig med politisk interessevaretagelse og Public Affairs inden for områder som sundhedspolitik, integration, beskæftigelse og på det sociale område. Og han er ikke bange for at fortælle åbent om sin PA-tilgang og -indsats for en lang række forbund, foreninger og virksomheder.
 
Lars L. Nielsen
Public Affairs-direktør i Primetime Kommunikation. Det danske svar på Frank Underwood. Lars L. Nielsen har i årevis været med til at ændre og påvirke en række politiske dagsordner gennem netværk i den finansielle, kulturelle, politiske og mediemæssige verden. Lars er tidligere PA-direktør i Finansrådet, og har en fortid som pressechef for Det Radikale Venstre og Marianne Jelved. Lars har et indgående kendskab til lobbyisme og har mange års erfaring med udfordringer og muligheder inden for den finansielle sektor.

Troels Johannesen
Troels Johannesen er kommunikationschef i Dansk Journalistforbund. Troels er ekspert i brug af sociale medier til at sætter politiske dagsordner og påvirker politikere, organisationer og medier. Troels har et unikt kendskab til, hvad der skal til for at udøve effektiv, politisk interessevaretagelse - og ikke mindst, hvordan man timer sin PA-indsats.
 
Rikke Hvilshøj
Tidligere integrationsminister, næstformand og medlem af Folketinget for Venstre. Medstifter af den liberale tænketank Espresso og i dag politisk chef for CEPOS. Rikke har tidligere været ansat i Dansk Erhverv med ansvar for en række medlemsvirksomheders interesser og offentlige/private samarbejder. Rikke har et enestående kendskab til det politiske system og sagsgangene, og hun har mere end 10 års erfaring med politisk interessevaretagelse.
 
Lars L. Nielsen
Public Affairs-direktør
Primetime Kommunikation
Troels Johannesen
Strategisk kommunikationsrådgiver
Selvstændig
Rikke Hvilshøj
Direktør
Dansk IT
Jon Kiellberg
Direktør, kommunikationsrådgiver og analytiker i Re-Mind
Re-Mind

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen den 28. oktober 2015. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis. 


Hvor?
K-dagen finder sted hos Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V.


Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt. Husk eventuelt EAN-nr.


Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms).  Den dækker kurset og god forplejning, inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding. Rabatten kan ikke kombineres med andre rabatter.
 
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).


Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. 

Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget


Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Louise Grau på 3342 2160. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

 
 
Sådan finder du
Hos Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.,
1610 København V

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,5/5
Dato:
Onsdag 28. oktober 2015
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Lars L. Nielsen
Public Affairs-direktør
Primetime Kommunikation
Troels Johannesen
Strategisk kommunikationsrådgiver
Selvstændig
Rikke Hvilshøj
Direktør
Dansk IT
Jon Kiellberg
Direktør, kommunikationsrådgiver og analytiker i Re-Mind
Re-Mind

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.