Styrk dit pressepitch

Et godt pitch er grundlæggende for succes med dit pressearbejde. Men medievalg, timing, pitchteknikker og budskabsudvikling giver en myriade af forskellige tilgangsvinkler til arbejdet. Så hvordan skaber du det helt rigtige pitch med den optimale chance for at trænge igennem med din historie? Det ser vi nærmere på til en aktiv kursusdag.

Om K-dagen

OBS: Dette kursus kan også tages den 20. april 2023 i Aarhus eller 5. oktober i København.
 
På denne kursusdag fokuserer vi på selve kernen af pressearbejdet: Dit pitch. Arbejdet med at pitche en historie rummer nemlig en lang række af elementer, som alle skal spille optimalt sammen for at netop din historie rammer forsiden!
Hvordan udvikler du din historie og dine budskaber, så den opfylder mediernes kriterier? Hvordan skaber og opretholder du en god relation til journalister? Hvilke pitch-teknikker har du til rådighed – og hvordan bruger du pressemeddelelsen som værktøj?
Dette og mere til kommer vi ind på til kurset Styrk dit pressepitch. Dagen vil være en blanding af workshop, øvelser og hands-on indsigter, som helt konkret forbedrer dit pressepitch og din evne til at nå de rette journalister.
 
Kurset er for dig, der er står for pressearbejdet i din virksomhed eller organisation – enten som presseansvarlig, -medarbejder eller -konsulent. Du har således allerede erfaring, men vil gerne løfte dit pitch til næste niveau.

Program

Velkomst og intro til dagen
Marie Louise Rolffes, kursusleder, Kforum
 
Mediebilledet og relationen til medierne
Hvordan forbruger danskerne egentlig medier i dag? Med andre ord: Hvilket mediebillede er det, du arbejder i dagligt? Vi ser også på, hvordan du etablerer gode relationer til journalisterne, så du bliver en værdifuld samarbejdspartner for pressen i stedet for en sælger.
Simon Cantor, Help PR
 
Historieudvikling og budskaber
Hvordan identificerer du de bedste historier i din organisation? Vi ser på, hvad der er en god og en dårlig historie. Og hvad gør man, når man er bundet til at arbejde med en historie, som ikke er særlig god, men som nødvendigvis skal ud alligevel? At udvikle og fokusere på de rette budskaber er nøglen til dit arbejde, og vi giver dig konkrete værktøjer, så du kan tage fat på de historier, der udspiller sig i din egen hverdag.
Simon Cantor, Help PR
 
Frokost
 
Caseoplæg: Tæt på redaktøren
Du skal klædes ekstra godt på til, når du kontakter redaktionerne, så samarbejdet glider bedst muligt for alle parter. Vi skal høre om moderne nyhedskriterier og samarbejde mellem kilder og medier, om primetimes og døgnrytme – og måske omstillingen til den digitale virkelighed, som både redaktioner og pressemedarbejdere er underlagt. Vi skal helt tæt på redaktionernes virkelighed, se tingene fra deres vinkel og tale lidt om, hvornår redaktionerne er gladest for samarbejdet med os presseansvarlige, når vi får besøg af en garvet redaktør.
Kasper Krogh, redaktionschef, Indland og Metropol, Berlingske
 
Pressemeddelelsen og pitchteknikker
Er pressemeddelelsen død? Nej, bestemt ikke. En pressemeddelelse er et vigtigt værktøj, som du skal bruge aktivt og lægge kræfter i. Men et pitch er meget mere end en pressemeddelelse, og telefonopkald, pressemeddelelse, pitchteknikker og sociale medier skaber et krydsfelt af forskellige muligheder for at præsentere din historie. Alt afhængigt af medie, journalist og typen af historie anbefaler vi de rette teknikker til at få din historie igennem. Vi arbejder med øvelser og workshop, så du får praktiske redskaber med hjem – klar til at bruge, når du igen rammer skrivebordet.
Simon Cantor, Help PR
 
Afrunding og tak for i dag
Marie Louise Rolffes, kursusleder, Kforum

Udbytte

Efter kurset har du fået:
  • Redskaber til at vinkle dine historier på den rette måde til de rette medier
  • Viden om mediebilledet og om den optimale relation til dine pressekontakter
  • Værktøjer til at udvikle dine historier og finde budskaberne
  • Redskaber til at bruge pressemeddelelsen bedst muligt som værktøj
  • Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Simon Cantor
Seniorrådgiver
Help PR & Kommunikation
Simon Cantor er seniorrådgiver hos Help PR & Kommunikation og har årelang erfaring med PR, journalistik, kommunikation og tekstforfatteri.
Kasper Krogh
Redaktionschef
Berlingske
Kasper Krogh er Redaktionschef for indland og Metropol på Berlingske. Han har ansvar for de journalister, som skriver til avisen og b.dk inden for områder som f.eks. hovedstaden, sundhed, velfærd, forsvar, krimi, integration og uddannelse. Han er uddannet i historie og journalistik fra Roskilde Universitet i 2003 og har arbejdet på Berlingske siden april 2004. Han kan også følges på twitter: @KroghBerlingske

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag 20. juni 2023, kl. 9.00-15.30. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi starter sharp kl. 9.00.
 
OBS: Dette kursus kan også tages den 20. april 2023 i Aarhus eller 5. oktober i København.

Hvor?
K-dagen holdes hos Akademikertårnet, Lindevangs Allé 2, 2000 Frederiksberg.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Kursuspakke: 
Køb dette kursus + Gør din presserådgivning helt skarp . Pris: 8990 kr. (Du sparrer 1990 kr.) Skriv i fakturafeltet, hvis du ønsker at købe kursuspakken. 
 
Hvad skal jeg medbringe?
Du skal til dette kursus medbringe din computer og to cases hjemmefra på et par historier, du gerne vil have ud (i form af en overskrift og en mulig vinkel). 

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud. 

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
 
Er du studerende, kan du komme gratis med på K-dag
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra K-dagen. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest 4 uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Kommer du i bil?
Der er 2-timers fri parkering på Peter Bangs Vej. I parkeringsområdet ved Nimbusparken kan der parkeres uden begrænsning mod betaling. Der er 12 pladser tilknyttet Akademikertårnet, hvor fri p-parkeringsbillet kan hentes i receptionen. Ellers kan der parkeres på vejene, hvor alm. parkeringsregler for Frederiksberg er gældende. 
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Marie Louise Rolffes på 30 96 30 40. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
Akademikertårnet
Lindevangs Allé 2,
2000 Frederiksberg

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
17185 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Tirsdag 20. juni 2023
Tidspunkt:
9.00-15.30
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Simon Cantor
Seniorrådgiver
Help PR & Kommunikation
Kasper Krogh
Redaktionschef
Berlingske

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.