Styrk dit pressepitch (Aarhus)

Et godt pitch er grundlæggende for succes med dit pressearbejde. Men medievalg, timing, pitchteknikker og budskabsudvikling giver en myriade af forskellige tilgangsvinkler til arbejdet. Så hvordan skaber du det helt rigtige pitch med den optimale chance for at trænge igennem med din historie? Det ser vi nærmere på til en aktiv kursusdag.

Om K-dagen

OBS: Dette kursus kan også tages i København den 20. juni eller 5. oktober 2023.
 
På denne kursusdag fokuserer vi på selve kernen af pressearbejdet: Dit pitch. Arbejdet med at pitche en historie rummer nemlig en lang række af elementer, som alle skal spille optimalt sammen for at netop din historie rammer forsiden!
Hvordan udvikler du din historie og dine budskaber, så den opfylder mediernes kriterier? Hvordan skaber og opretholder du en god relation til journalister? Hvilke pitch-teknikker har du til rådighed – og hvordan bruger du pressemeddelelsen som værktøj?

Dette og mere til kommer vi ind på til kurset Styrk dit pressepitch. Dagen vil være en blanding af workshop, øvelser og hands-on indsigter, som helt konkret forbedrer dit pressepitch og din evne til at nå de rette journalister.
 
Kurset er for dig, der er står for pressearbejdet i din virksomhed eller organisation – enten som presseansvarlig, -medarbejder eller -konsulent. Du har således allerede erfaring, men vil gerne løfte dit pitch til næste niveau.

Program

Velkomst og intro til dagen
Marie Louise Rolffes, kursusleder, Kforum
 
Mediebilledet og relationen til medierne
Hvordan forbruger danskerne egentlig medier i dag? Med andre ord: Hvilket mediebillede er det, du arbejder i dagligt? Vi ser også på, hvordan du etablerer gode relationer til journalisterne, så du bliver en værdifuld samarbejdspartner for pressen i stedet for en sælger.
Simon Cantor, Help PR
 
Historieudvikling og budskaber
Hvordan identificerer du de bedste historier i din organisation? Vi ser på, hvad der er en god og en dårlig historie. Og hvad gør man, når man er bundet til at arbejde med en historie, som ikke er særlig god, men som nødvendigvis skal ud alligevel? At udvikle og fokusere på de rette budskaber er nøglen til dit arbejde, og vi giver dig konkrete værktøjer, så du kan tage fat på de historier, der udspiller sig i din egen hverdag.
Simon Cantor, Help PR
 
Frokost
 
Caseoplæg:
Tæt på nyhedschefen og redaktøren
Du skal klædes ekstra godt på, når du kontakter redaktionerne, så samarbejdet glider bedst muligt for alle parter. Vi skal høre om moderne nyhedskriterier, primetimes og døgnrytme – og dykke ned i omstillingen til den digitale virkelighed, som både redaktioner og pressemedarbejdere er underlagt. Vi skal helt tæt på redaktionernes virkelighed, se tingene fra deres perspektiv og tale om, hvornår redaktionerne er gladest for samarbejdet med os presseansvarlige. Dagens skarpe indspark og oplæg kommer fra Emilie Holt Vissing, der er nyhedschef og digital redaktør hos Jyllands-Posten.
Emilie Holt Vissing, nyhedschef og digital redaktør, Jyllands-Posten
 
Pressemeddelelsen og pitchteknikker
Er pressemeddelelsen død? Nej, bestemt ikke. En pressemeddelelse er et vigtigt værktøj, som du skal bruge aktivt og lægge kræfter i. Men et pitch er meget mere end en pressemeddelelse, og telefonopkald, pressemeddelelse, pitchteknikker og sociale medier skaber et krydsfelt af forskellige muligheder for at præsentere din historie. Alt afhængigt af medie, journalist og typen af historie anbefaler vi de rette teknikker til at få din historie igennem. Vi arbejder med øvelser og workshop, så du får praktiske redskaber med hjem – klar til at bruge, når du igen rammer skrivebordet.
Simon Cantor, Help PR
 
Afrunding og tak for i dag
Marie Louise Rolffes, kursusleder, Kforum

Udbytte

Efter kurset har du fået:
  • Redskaber til at vinkle dine historier på den rette måde til de rette medier
  • Viden om mediebilledet og om den optimale relation til dine pressekontakter
  • Værktøjer til at udvikle dine historier og finde budskaberne
  • Redskaber til at bruge pressemeddelelsen bedst muligt som værktøj
  • Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.

Mød

Simon Cantor
Seniorrådgiver
Help PR & Kommunikation
Simon Cantor er seniorrådgiver hos Help PR & Kommunikation og har årelang erfaring med PR, journalistik, kommunikation og tekstforfatteri.
Emilie Holt Vissing
Nyhedschef og digital redaktør
Jyllands-Posten
Emilie Holt Vissing er nyhedschef på Jyllands-Posten og har ansvaret for den samlede dækning og prioritering på tværs af alle redaktioner den givne dag, herunder udvælgelse og kvalitetssikring af tophistorier til avisen og jp.dk. Hun er derudover digital redaktør og dermed ansvarlig for Jyllands-Postens digitale redaktion, der styrer og bidrager til jp.dk. Hun er uddannet journalist fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i 2018 og har arbejdet på Jyllands-Posten siden 2015, hvor hun begyndte som praktikant.

Praktisk

Hvornår?
Torsdag 20. april, kl. 9.00-15.30. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi starter sharp kl. 9.00.
 
OBS: Dette kursus kan også tages i København den 20. juni eller 5. oktober 2023.
 
Hvor?
Kurset holdes hos LYNfabrikken, Vestergade 49B, 8000 Aarhus.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Hvad skal jeg medbringe?
Du skal til dette kursus medbringe din computer og to cases hjemmefra på et par historier, du gerne vil have ud (blot i form af en overskrift og en mulig vinkel). 

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud. 

Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
 
Er du studerende, kan du komme gratis med på K-dag
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra K-dagen. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest 4 uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.
 
Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Marie Louise Rolffes på 30 96 30 40. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
LYNfabrikken
Vestergade 49B,
8000 Aarhus

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
17204 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 20. april 2023
Tidspunkt:
9.00-15.30
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Simon Cantor
Seniorrådgiver
Help PR & Kommunikation
Emilie Holt Vissing
Nyhedschef og digital redaktør
Jyllands-Posten

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.