Styrk din interne position
Gør dit arbejde og din position vigtigere end nogensinde, og få større indflydelse på, hvad der skal kommunikeres hvornår. Presseindsatsen er ikke bare søgte historier, som er til for presseafdelingen. Dine pressevinkler kan konverteres til at være brugbare kampagner på tværs af virksomhedens kanaler. Lær, hvordan du styrker dit eget brand internt i din virksomhed, så du står skarpere fagligt over for ledelsen, arbejder mere effektivt med dine kollegaer og placerer virksomheden i en ny digital virkelighed, hvor fx presse- og SoMe-strategi pludselig ikke ligger så langt fra hinanden. Claus Bendsen giver dig redskaberne til at flytte din position og skabe en stærkere og mere effektiv relation som bindeleddet mellem medierne og din virksomhed. Du får konkrete, brugbare input og arbejder i denne første del af dagen med en plan for at styrke din position internt.
Claus Bendsen, kommunikationsrådgiver og partner, Friday
Tæt på redaktøren - helt konkrete værktøjer til din pressekontakt
Du føler egentlig, du har et godt forhold til dine presserelationer, men du er i tvivl, om du altid rammer helt rigtigt med dine historier, om du får skrevet til den rette journalist og rammer den rette redaktion. Og hvad er det lige helt konkret, der virker, når vi skal sælge stof ind til redaktionerne?
Vi har inviteret Politikens garvede opinionsredaktør, Mads Zacho, indenfor, så du har mulighed for at komme helt ned i maskinrummet og opleve, hvordan det egentlig ser ud fra den anden side af bordet. Med Mads bag roret denne eftermiddag får du redskaberne til at sikre dig, at de rette journalister gerne vil tage telefonen næste gang, du ringer. Mads medbringer helt aktuelle cases på historier, der er trængt igennem, hvordan og hvorfor. Du får brugbare input og arbejder på en plan for at styrke din egen og din virksomheds presseindsats og synlighed i offentligheden. Og så har du her muligheden for at stille journalisten alle de spørgsmål, som i dit daglige pressearbejde står i kø for at komme ud.
Mads Zacho, opinionsredaktør, Politiken
Frokost
Skærp dit pressepitch
Hvad gør en god historie? Hvad fænger lige nu? Og er pressemeddelelsen død?
Skærp din egen historie, og få konkrete input til, hvordan du ender på forsiden. Vi kommer ind på de vigtigste dos & don’ts, og du medbringer selv en historie, som vi tager med i presselaboratoriet og bearbejder konstruktivt. Vigtigst af alt sikrer vi os at komme helt ned i materien, så du ved lige præcis, hvor du skal starte, når du igen sidder foran skærmen.
Claus Bendsen, kommunikationsrådgiver og partner, Friday
Case: Pressechef med power
Rasmus Windfeld er FLSmidths mand i pressen, men også pressens mand i virksomheden. Hans arbejde har gjort ham til en af landets mest respekterede pressechefer og banet vej for en stærk position både i offentligheden og internt i virksomheden. Men hvad kræver det helt konkret? Hvad er hans hemmelige tricks?
Rasmus vil indvie os i sine strategiske metoder til at blive et effektivt bindeled mellem pressen og organisationen,
og hvordan du styrker både din interne position hos ledelsen og skærper dit forhold til pressen.
Rasmus Windfeld, pressechef, FLSmidth
Afrunding og tak for i dag
Marie Louise Rolffes, kursus- og netværksleder, Kforum