Pressekursus: Træng igennem til medierne

Hvad skal der til, for at jeres historie trænger igennem? Hvilken rolle kan du spille i forhold til medierne, og hvordan skræddersyr du bedst jeres presseindsats? På dette pressekursus får du konkrete værktøjer til pressestrategi og pressehåndtering - og ny viden om video i pressekontakten.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

 

 

 

:: NB: Dette kursus er allerede afholdt – se vores nye kurser her http://www.kforum.dk/kurser ::

 
 

Din pressestrategi og handlingsplan er vigtige værktøjer, hvis du vil opbygge og bevare et godt og professionelt forhold til medierne. Men hvordan definerer du bedst dine mål? Hvordan kan du nå dem?  Og hvilke værktøjer kan du bruge? Det får du viden om på dette pressekursus. 

Tag med til K-dag om og pressestrategi og pressehåndtering og mød oplægsholdere, der arbejder med presse på hver deres måde og har masser af erfaringer og gode, brugbare tips. 


Fem gode grunde til at tage med til K-dag:

  • Du får viden om, hvordan jeres pressestrategi bedst understøtter jeres øvrige strategiske målsætninger
  • Du får råd om, hvordan du håndterer pressen og får størst sandsynlighed for at få din historie igennem
  • Du får masser af input til, hvordan du får succes med dit pressearbejde
  • Du får viden om, hvordan du kan arbejde med video i jeres pressekontakt
  • Du udvider dit faglige netværk


Hvem er K-dag for?
Dette pressekursus er for alle, der arbejder med presse, hvad enten:

  • Du sidder med daglig pressehåndtering i en offentlig eller privat virksomhed
  • Du arbejder i en myndighed eller en interesseorganisation, hvor håndteringen af pressen er en stor del af dit job
  • Du arbejder i en humanitær organisation og vil have jeres sag på mediernes dagsorden

 

Hvad kræver det af dig?
Dagen veksler mellem oplæg, øvelser og fælles diskussion, og du skal have lyst til at deltage aktivt.
 

Program

Morgenmad, velkomst og introduktion til dagen
Louise Grau, Kforum


Journalisten og telefonen, der hele tiden ringer
Som journalist på Berlingske får Thomas Breinstrup hver dag en lang række opkald fra pressemedarbejdere og konsulenter, der vil have ham til at skrive om lige netop deres historie. Men alt for sjældent er der en god historie på blokken, når røret er lagt på. Her får du et opråb direkte fra journalistens verden, et bud på, hvad der klogt og mindre klogt, når du tager kontakt til en journalist og et indblik i, hvordan rutinerne former sig på en dagbladsredaktion.
Thomas Breinstrup, journalist på Berlingske


SKAT går til pressen med ord og billeder

For at nuancere billedet af ministeriets arbejde og funktion i samfundet har SKAT oprustet kommunikationen og fået sat struktur og retning på pressearbejdet. Og så har de sat videopressemeddelelser på programmet. Men hvordan ser strategien bag pressearbejdet ud? Hvilke målsætninger er der sat, hvordan foregår kontakten med pressen, og hvilke værktøjer arbejder de presseansvarlige med? Louise Markholt tager os en tur med rundt om pressestrategien, og dykker særligt ned i, hvordan hun er begyndt at arbejde med video i presseøjemed. Hun fortæller om, hvilke overvejelser de har været igennem, hvilke erfaringer, de har gjort sig – gode som dårlige - og viser eksempler. 
Louise Markholt Sloth, presse- og kommunikationsmedarbejder, Skatteministeriet


Fælles frokost


Pressestrategi, magt og positioner
Hvordan understøtter din pressestrategi organisationens kommunikationsstrategi og virksomhedens overordnede forretning? Hvordan bliver du omtalt i medierne, og hvad er målene for dit pressearbejde? Hvordan kan du med en langsigtet pressestrategi arbejde med din position over for organisationens interessenter? Jeppe Kjær Veddinge giver os de strategiske værktøjer og fortæller, hvorfor en offensiv pressestrategi er vigtig, hvis du vil flytte magt og få succes i pressen. 
Jeppe Kjær Veddinge, Seniorrådgiver og partner, Geelmuyden.Kiese
 

Mød

Louise Markholt
Presse- og kommunikationsmedarbejder
Skatteministeriet
Jeppe Kjær Veddinge
Partner
Radius
Thomas Breinstrup
Journalist
Berlingske

Praktisk

 

Hvornår?
K-dagen om presse bliver holdt mandag 28. marts 2011 kl. 9.00-16.00. 

Kom fra kl. 8.30 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis. 


Hvor?
Det sker i RUMMET, Vesterbrogade 24, 1620 København K


Hvordan tilmelder jeg mig?
Der er et begrænset antal pladser, som fyldes efterhånden som tilmeldingerne kommer ind, så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.


Hvad koster det?
Prisen er 4.900 kr. ekskl. moms for hele dagen. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på at du er tilmeldt, og en faktura. NB! Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i stedet for. 
 

Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på en relevant kandidatuddannelse, og gerne have et konkret projekt/en opgave om emnet. Det er også en fordel at have en aktiv K-profil. Du kommer til at indgå på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de ti vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.

Studenterpladsen på denne K-dag er: Optaget


Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 63. Du kan også maile til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!

Få i øvrigt 100 gode ideer til din pressekontakt her

 

Sådan finder du
RUMMET i Republikken
Vesterbrogade 24, 1,
1620 København V

FAQ

11553 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Mandag 28. marts 2011
Tidspunkt:
9.00-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4900 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Louise Markholt
Presse- og kommunikationsmedarbejder
Skatteministeriet
Jeppe Kjær Veddinge
Partner
Radius
Thomas Breinstrup
Journalist
Berlingske

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.