Et pressekursus fra Kforum - en halv dag

Skab bedre og mere presseomtale

Hiv tre timer ud af kalenderen og få redskaber til at trænge igennem til medierne. Få målene for jeres presseindsats til at hænge sammen med jeres position i pressen og den måde, du vinkler og præsenterer jeres historier. Og få redskaber til at trænge igennem til de rigtige journalister.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Pressemeddelelserne tikker ind på redaktionen, og du er med god grund bange for, at din drukner i mængden. Du vil gerne selv overbringe din historie, men hvordan trænger du bedst igennem med dit budskab? Hvordan får du skabt en positiv relation til journalisten, så din historie ender med den rette vinkel i det rette medie? Hvad kræver det af din historie – og af dig?
 
Kom til K-dag om den proaktive presseindsats og arbejd med at få jeres historier til at møde pressens kriterier. Få indblik i, hvordan du skal bygge jeres pressemateriale op, så det både kommunikerer jeres hovedbudskaber og fanger journalisternes interesse.
 
På K-dagen
  1. Får du input til, hvordan du giver dit pressearbejde strategisk retning og gennemslagskraft
  2. Arbejder du med konkrete værktøjer til, hvordan du kontakter pressen og får din historie igennem
  3. Udvider du din værktøjskasse med brugbare redskaber
  4. Deler du erfaringer med andre der også arbejder med presse og udvider dit faglige netværk
 
K-dag er for dig, der arbejder med presse, men mangler værktøjer og inspiration til at trænge bedre igennem, hvad enten:
  • Du sidder med daglig pressekontakt i en offentlig eller privat virksomhed
  • Du arbejder i en myndighed eller en interesseorganisation, hvor håndteringen af pressen er en stor del af dit job
  • Du arbejder i en humanitær organisation og vil have jeres sag på mediernes dagsorden
 
 
 
Hvad kræver det af dig?
Vi veksler mellem oplæg, øvelser og fælles diskussion. Du skal være indstillet på at deltage aktivt og du skal tage en konkret udfordring med. Inden kurset skal du skrive et par linjer om en konkret case, du gerne vil arbejde med i løbet af dagen og sende til kdag@kforum.dk. Det skal være i forhold til den konkrete pressekontakt og kan fx være:
  • en historie, du står over for at sælge til en journalist, fx en lancering, event, rapport osv.
  • en generel udfordring, fx en tilbagevendende halvårsrapport, der skal sælges ind igen og igen
  • en konkret historie, som du havde svært ved at sælge til journalisten, eller som journalisten vinklede helt anderledes end det, der var din intention
 

Program

9.00 Velkommen
Louise Grau, chefkonsulent, Kforum
 
Skab bedre og mere presseomtale
Den rette presseomtale styrker jeres strategiske position og kan være med til at gøre jer til ejere af en dagsorden. Men hvordan får du jeres historier og budskaber til at blive interessante for pressen? Pia Hammershøy tager os igennem pressearbejdets abc. Fra hvordan du bedst integrerer organisationens kommunikationsplan og forretningsmål i den daglige pr-indsats til den praktiske udførsel. Hvad kendetegner den gode historie? Hvordan forbereder du din historie til journalisterne og hvordan øger du chancerne for at se den på tryk? Du får også input til, hvordan du kan arbejde med forskellige vinkler, og hvilke kriterier skal du lægge til grund for medievalget.
 
Du får viden, redskaber og inspiration og så får du rig mulighed for at byde ind med spørgsmål, der bedst kan sætte oplægget i relation til dine egne udfordringer. Du arbejder også med din egen udfordring i forlængelse af oplægget.
Pia Hammershøy Splittorff, direktør, Holm Kommunikation
 
Afrunding og fem gode råd at gå hjem på
Louise Grau
 
Kl. 12.00 Fælles frokost. Vi slutter senest kl. 13.00
 

Udbytte

Efter dette kursus kan du, dine kolleger og din organisation: 
  • Arbejde struktureret for at styre omtalen af jeres virksomhed/organisation i medierne
  • Sikre større synlighed over for relevante målgrupper
  • Gavne jeres salg, omdømme eller tiltrækning af nye medarbejdere via omtale i pressen

Mød

Pia Hammershøy Splittorff er direktør i Holm Kommunikation med speciale inden for issue management, corporate-PR samt forbrugerrettet PR. Hun arbejder også med strategisk markedskommunikation samt kampagnestrategi og -eksekvering og har omfattende erfaring som projektleder i forbindelse med større danske og internationale kampagner. Læs mere om Pia på hendes K-profil herunder.
 
Pia Hammershøy Splittorff
Kommunikationschef
Arriva Danmark

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag den 18. september 2012. Vi begynder kl. 9.00 og spiser en let netværks-frokost kl. 12.  Kom kl. 8.45 til en croissant og en kop kaffe.
 
Hvor?
Kommunikationsforum, Gammel Kongevej 3E, Baghuset, 1610 København V
 
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr. Der er ikke en studenterplads på denne K-dag. 
 
Hvad koster det?
Prisen er 2450 kr. ekskl. moms. Der er let frokost inkluderet. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Louise Grau på  33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
 
Vi glæder os til at se dig.
 
 
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.,
1610 København V

FAQ

12544 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Tirsdag 18. september 2012
Tidspunkt:
9.00-13.00
Sted:
Pris pr. deltager:
2490 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Pia Hammershøy Splittorff
Kommunikationschef
Arriva Danmark

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.