Kommunikationskursus i København om omnichannel og kundeoplevelsen

Omnichannel Masterclass: Skab bedre kundeoplevelser

Er du marketingchef, CMO, kommunikationschef eller brand-ansvarlig, så vær med på Omnichannel Masterclass og lær, hvordan du og din virksomhed eller organisation skaber bedre kundeoplevelser på tværs af kanaler og kontaktpunkter. Din virksomheds omnichannel-modenhed bliver målt, og du arbejder med cases, der klæder dig på til at støbe kuglerne til bedre kundeoplevelser i 2017 og frem.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Omni betyder alt eller alle steder. På marketingsprog betyder det, at din kunde eller bruger får én sammenhængende oplevelse, uanset hvilke kanaler han møder jer på. Omnichannel kræver, at du kan genkende din kunde, opsamle data fra enhver interaktion han har med jer, og i sidste ende benytte indsigterne i jeres fremtidige kommunikation, service og kontaktpunkter.
 
Bliv undervist af to af branchens dygtigste omnichannel-specialister og kom hjem med skabelonen til en handlingsplan
Dine undervisere på dagen er Rasmus Houlind, strategidirektør i Agilic og forfatter til "Hvis det handler om mig, så køber jeg!" og Jonas Sylvest, CEO og partner i Hjaltelin Stahl Direct.
 
Du får viden om og metoder til, hvordan din virksomhed kan bruge omnichannel i praksis. Du får også indblik i en best practise case fra Sydbank - og kommer hjem med indsigter, frameworks og skabeloner til at arbejde med visioner og handlingsplaner for din virksomheds omnichannel-udvikling. 
 
Dagen giver dig visioner, viden og værktøjer til at skabe omnichannel-løsninger i praksis
Bliv begejstret og skræmt af forbrugerindflydelsens magt - og bliv klogere på, hvad det i dag kræver af dig som ansvarlig for markedsføring, kommunikation eller branding at engagere dine kunder på tværs af kanalerne. Både for at fastholde og udvikle dine kunderelationer.
 
På dagen arbejder du med to sider af omnichannel i praksis – den strategiske og opbygningsmæssige tilgang til kundeoplevelsen og den kommunikative tilgang til at skabe magiske øjeblikke, der styrker dine kunders loyalitet og tilfredshed.
 
Programmet er delt op i introduktion, inspiration og praktiske øvelser. Målet er, at du går hjem med et test-tool-kit, så du kan igangsætte de første pilotprojekter mod den sammenhængende og resultatskabende kunderejse i din organisation eller virksomhed.
 
Masterclass'en er for dig, der står i spidsen for jeres markedsføring, branding eller kommunikation som CMO, kommunikationschef, marketing- eller brand-ansvarlig. 
 

Program

Velkommen
Marta Karolina Olsen, Kforum og Bureaubiz.

Opskriften på den gode omnichannel-brugeroplevelse
Hvilke ingredienser består den gode omnichannel-brugeroplevelse af? Og hvordan bliver vi som organisation klædt på til at arbejde strategisk med omnichannel? Hvad er godt at gøre, og hvad er mindre hensigtsmæssigt? Rasmus Houlind giver en introduktion til sit redskab Kundemålskiven - og til hvordan du bruger den i praksis.
Rasmus Houlind er stifter af Omnichannel Institute og forfatter bag den roste bog "Hvis det handler om mig, så køber jeg!", hvori han også har udviklet Kundemålskiven. Rasmus er strategidirektør hos Agillic, og bestred tidligere samme titel hos bureauet Magnetix. 
 
Skab magien i jeres omnichannel-kundeoplevelser
Omnichannel går hånd i hånd med sammenhængende brugeroplevelser og kundeinddragelse. Jonas Sylvest tager fat på kundeengagementet i omnichannel-oplevelsen, som i sidste ende afgør, om vi som brands fortjener en ”share of life” i form af den tid, energi, økonomi og de følelser, kunderne investerer i os og vores produkter. 
Jonas Sylvest, CEO og partner i Hjaltelin Stahl Direct – Hjaltelin Stahl Gruppen. Jonas er en af branchens fremmeste specialister i Customer Experience Management og i loyalitetsprogrammer.
 
Optakt til workshop: Tag omnichannel-temperaturen på jeres egen virksomhed
Alle deltagere udfylder Omnichannel Survey'et, som giver et billede af den enkelte virksomheds eller organisations omnichannel-modenhed. Du får indblik i, hvor din virksomhed ligger i forhold til de bedste 25% inden for jeres branche. Rasmus og Jonas analyserer besvarelserne. Senere på dagen får du feedback på, hvilke handlingspunkter du kan arbejde videre med i organisationen i forhold til jeres omnichannel-tilstedeværelse.
Øvelsen faciliteres af Rasmus Houlind.
 
Frokost
 
Case: Sydbank Favorit - når logik og magi mødes i bankens fordelsprogram
Der er traditionelle fordelsprogrammer, og så er der Sydbank Favorit. Sydbank har arbejdet strategisk med forbrugerindsigter, som på kort tid har skabt store, forretningsmæssige resultater. Men hvordan bringer man den enkelte kunde i fokus og skaber magi og reelle kundeoplevelser, som er skræddersyet til den enkeltes behov? Få demonstreret, hvordan Sydbank bruger omnichannel-værktøjer til at få data, kommunikation og oplevelser til at flyde effektivt på tværs af kanaler.
Jonas Sylvest og Rasmus Houlind præsenterer casen fra Sydbank.
 
Workshop: Din skabelon til en 2020-vision og handlingsplan til at nå i mål
Break-out session 1: Vi arbejder gruppevis med en case eller et brand blandt deltagerne. Hver gruppe forfatter i fællesskab et 2020 visionsscenarie for den valgte casevirksomhed. Hvad er fortællingen? Hvilke faser går kunden igennem? Hvad er benspændene og hvordan løser vi udfordringerne? 
 
Break-out session 2: Vi arbejder med en handlingsplan, der skal bringe den valgte casevirksomhed tættere på 2020-visionen. Hvis der for alvor skal eksekveres omnichannel-kundeoplevelser fra år 2017, skal kuglerne støbes nu. Hvilken pilot kan vi prøve af med det samme, så casen bagefter står lysende klar? Hadlingsplanen for den valgte casevirksomhed bliver din skabelon og inspiration til at udvikle din egen handlingsplan, der skal realisere jeres 2020-vision.
Workshoppen faciliteres af Jonas Sylvest og Rasmus Houlind.

Afrunding: Ekspertanalysen af Omnichannel Survey-besvarelserne
Med udgangspunkt i besvarelserne af Omnichannel Surveyet giver Rasmus Houlind mere dybdegående feedback på det billede, der tegner sig af deltagernes omnichannel-modenhed. Sammen udvikler vi idéer til, hvilke indsatser der kan gennemføres allerede i 2016 for at skabe den business case, der leverer fundamentet og mandatet til at realisere 2020 omnichannel-visionen.
Feedback-session med Rasmus Houlind.

Tak for i dag 
Marta Karolina Olsen, Kforum og Bureaubiz.
 

Udbytte

Efter denne K-dag kan du og din organisation:
  • Forstå og anvende principperne for omnichannel-kommunikation og -marketing
  • Identificere jeres modenhed i forhold til bedre kunde- og brugeroplevelser på tværs af platforme og kanaler
  • Forstå, hvad brugerindsigterne betyder for jeres virksomhed  - og hvordan I bør agere på dem for at styrke forretningen
  • Formulere en vision for jeres omnichannel-satsning for de kommende år
  • Tage afsæt i skabelonen for en handlingsplan, I kan udvikle for at realisere jeres omnichannel-visioner
  • Komme skridet videre med at udvikle businesscasen, der giver internt mandat til at realisere den vision, du skaber for jeres omnichannel-ambitioner
 

Mød

Rasmus Houlind, strategidirektør hos Agillic, stifter af Omnichannel Institute, forfatter til "Hvis det handler om mig, så køber jeg!" og cand. mag. i Informationsvidenskab fra Aarhus Universitet. Tidligere var Rasmus strategidirektør i Magnetix og kontaktchef i Creuna Danmark A/S. Rasmus har sin erfaring med Omnichannel Marketing, CMS, e-handelsplatforme og CRM fra arbejdet med kunder som Tivoli, VELUX, OKQ8 AB, DONG Energy, Flügger, FitnessWorld, Interflora, Toyota og Nordisk Film Biografer. I dag er Rasmus en af de centrale profiler, der tegner udviklingen af ny viden og indsigter på den databaserede del af området for Omnichannel Marketing. 
 
Jonas Sylvest, CEO og partner i Hjaltelin Stahl Direct – Hjaltelin Stahl Gruppen. Jonas er specialist i Customer Experience Management og i loyalitetsprogrammer, som han har udviklet for virksomheder som IKEA, COOP og Tryg. Flere af disse koncepter har Jonas haft med til både VM og DM i direct- og dialog-marketing. Jonas er en toneangivende kræft bag Hjaltelin Stahl, der netop i år indtog placeringen som bureauet med branchens bedste image - vel og mærke i kundernes øjne. Indenfor disciplinen kundeprogrammer og Omnichannel er Jonas en af landets absolut stærkeste kapaciteter at lære af. Tidligere var Jonas Client Service Director hos Wunderman og inden da gennem 6 år projektleder i Københavns Lufthavn.
 
Rasmus Houlind
Stifter af Omnichannel Institute
Jonas Sylvest
CEO & Partner
HJALTELIN STAHL DIRECT

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen tirsdag den 5. april 2016. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.

Hvor?
K-dagen afholdes centralt i København. Nærmere info følger.
 
Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så meld dig til hurtigst muligt. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad skal jeg medbringe?
  • En bærbar computer, gerne fuldt opladt.
Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms).
Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Det er først, når du modtager bekærftelsen, at din tilmelding er gældende, hvorefter at den er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted, der har en tilsvarende relevant rolle i virksomheden eller organisationen.

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Marta Karolina Olsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!
 
 

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,5/5
Dato:
Tirsdag 5. april 2016
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Rasmus Houlind
Stifter af Omnichannel Institute
Jonas Sylvest
CEO & Partner
HJALTELIN STAHL DIRECT

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.