Velkommen
Marta Karolina Olsen, Kforum og Bureaubiz.
Opskriften på den gode omnichannel-brugeroplevelse
Hvilke ingredienser består den gode omnichannel-brugeroplevelse af? Og hvordan bliver vi som organisation klædt på til at arbejde strategisk med omnichannel? Hvad er godt at gøre, og hvad er mindre hensigtsmæssigt? Rasmus Houlind giver en introduktion til sit redskab Kundemålskiven - og til hvordan du bruger den i praksis.
Rasmus Houlind er stifter af Omnichannel Institute og forfatter bag den roste bog "Hvis det handler om mig, så køber jeg!", hvori han også har udviklet Kundemålskiven. Rasmus er strategidirektør hos Agillic, og bestred tidligere samme titel hos bureauet Magnetix.
Skab magien i jeres omnichannel-kundeoplevelser
Omnichannel går hånd i hånd med sammenhængende brugeroplevelser og kundeinddragelse. Jonas Sylvest tager fat på kundeengagementet i omnichannel-oplevelsen, som i sidste ende afgør, om vi som brands fortjener en ”share of life” i form af den tid, energi, økonomi og de følelser, kunderne investerer i os og vores produkter.
Jonas Sylvest, CEO og partner i Hjaltelin Stahl Direct – Hjaltelin Stahl Gruppen. Jonas er en af branchens fremmeste specialister i Customer Experience Management og i loyalitetsprogrammer.
Optakt til workshop: Tag omnichannel-temperaturen på jeres egen virksomhed
Alle deltagere udfylder Omnichannel Survey'et, som giver et billede af den enkelte virksomheds eller organisations omnichannel-modenhed. Du får indblik i, hvor din virksomhed ligger i forhold til de bedste 25% inden for jeres branche. Rasmus og Jonas analyserer besvarelserne. Senere på dagen får du feedback på, hvilke handlingspunkter du kan arbejde videre med i organisationen i forhold til jeres omnichannel-tilstedeværelse.
Øvelsen faciliteres af Rasmus Houlind.
Frokost
Case: Sydbank Favorit - når logik og magi mødes i bankens fordelsprogram
Der er traditionelle fordelsprogrammer, og så er der Sydbank Favorit. Sydbank har arbejdet strategisk med forbrugerindsigter, som på kort tid har skabt store, forretningsmæssige resultater. Men hvordan bringer man den enkelte kunde i fokus og skaber magi og reelle kundeoplevelser, som er skræddersyet til den enkeltes behov? Få demonstreret, hvordan Sydbank bruger omnichannel-værktøjer til at få data, kommunikation og oplevelser til at flyde effektivt på tværs af kanaler.
Jonas Sylvest og Rasmus Houlind præsenterer casen fra Sydbank.
Workshop: Din skabelon til en 2020-vision og handlingsplan til at nå i mål
Break-out session 1: Vi arbejder gruppevis med en case eller et brand blandt deltagerne. Hver gruppe forfatter i fællesskab et 2020 visionsscenarie for den valgte casevirksomhed. Hvad er fortællingen? Hvilke faser går kunden igennem? Hvad er benspændene og hvordan løser vi udfordringerne?
Break-out session 2: Vi arbejder med en handlingsplan, der skal bringe den valgte casevirksomhed tættere på 2020-visionen. Hvis der for alvor skal eksekveres omnichannel-kundeoplevelser fra år 2017, skal kuglerne støbes nu. Hvilken pilot kan vi prøve af med det samme, så casen bagefter står lysende klar? Hadlingsplanen for den valgte casevirksomhed bliver din skabelon og inspiration til at udvikle din egen handlingsplan, der skal realisere jeres 2020-vision.
Workshoppen faciliteres af Jonas Sylvest og Rasmus Houlind.
Afrunding: Ekspertanalysen af Omnichannel Survey-besvarelserne
Med udgangspunkt i besvarelserne af Omnichannel Surveyet giver Rasmus Houlind mere dybdegående feedback på det billede, der tegner sig af deltagernes omnichannel-modenhed. Sammen udvikler vi idéer til, hvilke indsatser der kan gennemføres allerede i 2016 for at skabe den business case, der leverer fundamentet og mandatet til at realisere 2020 omnichannel-visionen.
Feedback-session med Rasmus Houlind.
Tak for i dag
Marta Karolina Olsen, Kforum og Bureaubiz.