Velkomst
Jon Kiellberg byder velkommen som kursusleder og kridter banen op for dagens program.
Sådan opbygger din organisations legitimitet
Antallet af lukkede styrelser, fyrede direktører, kommunale chefer og ledere vokser. Det er tydeligt, at offentlighedens krav om at se blod er steget. De organisationer, der ikke kan vise deres berettigelse, dør. Hvis du derfor mener, at din organisation har en vigtig kerneopgave, så er det helt vitalt at fortælle den til de rigtige interessenter, omverden og til medierne. Hvis du lader være eller gør det forkert, så kan det få fatale følger. Så bliver din organisation beskåret, sammenlagt, udflyttet eller slet og ret nedlagt.
Modsat bliver du overøst med midler, resurser og hjælp, hvis du kan fortælle, hvor vigtig du er for løsning af din kerneopgave. Men hvordan gør du det? Pressen skriver jo kun om de dumme sager? Se, det er jo det, du lærer her.
Erik lærer dig at definere mål for din kommunikation, finde og prioritere de vigtigste indsatsområder, samt afdække og håndtere dine stakeholdere. Han vil med sin erfaring som praktiker vise dig, hvordan du sikrer dig, at analysen fører til, at din organisation får et brand eller et ethos, der gør at den lever godt om fem år - også hvis den bliver ramt af en sag.
Erik Holck Hansen, chef i arbejdsmarkedsforvaltningen, ledelses- og kommunikationsrådgiver
Den strategiske fortælling
Anja Klemp Vilgaard klæder dig på med både storytelling-teori og -værktøjskasse. Ved hjælp af eksempler, historier, øvelser og fakta bliver du inspireret og guidet ind i storytellingens verden. Samtidig modtager du nogle helt konkrete råd og indgange til lige netop din hverdag og de kommunikationsudfordringer, du står overfor. Undervisningen er ekstremt hands-on og proaktiv, ligesom den udstyrer dig med et storytelling-kit og flere lærerige historier, som du kan læne dig op ad, når du atter er tilbage på kontoret.
Anja Klemp Vilgaard ejer kommunikationsbureauet Get Ajour
Frokost
Strategiworkshop
Inspirerende og konkret strategiworkshop med Anja Klemp Vilgaard, hvor du arbejder med prioriteringsspil, stolthedsbarometer og fortællingerne i din organisation.
Eksekvering – mål, middel og …
Hvordan styres kommunikationen mellem et ministerium, en styrelse og mellem kommunerne. Hvad er tankesættet i Finansministeriet – hvad er det for parametre, som kommunikationen hviler på? Og hvordan kan de forskellige offentlige myndigheder blive bedre til at styrke deres kommunikation til medarbejdere og til borgerne? Jon giver bud på en række kommunikationsværktøjer, platforme og kanaler, som du kan benytte til at styrke den strategiske og målrettede kommunikation i din organisation, og på hvordan jeres kernefortælling og vigtigste dagsordner bliver eksekveret bedst muligt.
Jon Kiellberg, direktør, partner og analytiker i Republic Kommunikation
Kl. 16.00
TAK FOR I DAG