Kursus i København om Facebook som effektivt kommunikationsværktøj

Nå jeres målgrupper effektivt med Facebook

Kom til K-dag og lær, hvordan du i praksis får endnu mere ud af Facebook som kommunikationskanal. Du bliver fortrolig med de nye muligheder, og får brugbare tips fra redaktørerne bag flere af Danmarks mest engagerende Facebook-sider.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Facebook er verdens førende medie og et seriøst redskab for virksomheder og organisationer i kommunikationsarbejdet. Samtidig er det et medie i fuld udvikling, hvor både funktioner, logikker og brugermønstre ændrer sig markant i øjeblikket, og mange oplever, at deres reach falder hurtigt. Der dukker derfor naturligvis mange spørgsmål op, når vi kommunikatører bedriver Facebook-kommunikation i 2015:

  • Hvordan skal vi skrive på siden, så vi (fortsat) får likes?
  • Er kommentarer lige så vigtige som delinger?
  • Hvordan håndterer vi bedst kritiske kommentarer?
  • Hvordan organiserer vi redaktør-arbejdet mere effektivt?
  • Hvordan bruger vi Facebook som digital kommunikationskanal i forhold til vores website fremover?
  • Er der kommet nye funktioner, der gør vores arbejde nemmere? 
Det er nogle af de mange spørgsmål, vi besvarer på denne K-dag. 

Sidste gang Kforum holdt et kursus med dette emne, evaluerede deltagerne det til hele 4,6 på en 5-skala, med kommentarer som "Nu ved jeg, hvordan jeg kan komme godt videre" og "Tak for et super kursus – jeg har lært virkelig meget i dag".   

 

Kursus i Facebook for virksomheder i København
 
Så tag med til Facebook-kursus i København og:
  • Kom godt videre med at udvikle jeres egen nuværende (eller kommende) Facebook-side
  • Få konkrete råd om, hvordan du kommunikerer på Facebook i forhold til sprog, timing, kritiske indlæg og redaktion
  • Mød andre, der arbejder med sociale medier som kommunikationsredskab

Du kan melde dig til her:  Tilmelding

K-dagen er mest for jer, der allerede er i gang, og gerne vil blive endnu bedre til at bruge funktionerne og mulighederne i Facebook. Når du har været på kurset, forstår du endnu bedre hvordan Facebook fungerer kommunikativt. Efter kurset kan du også selv bruge de vigtigste, nye funktioner på Facebook, og du kender til nogle af de mere komplekse muligheder.

Dagen kommer til at foregå som en blanding af praktiske øvelser og oplæg, altsammen serveret professionelt af oplægsholderne.

 

 

Program

Alt det som Facebook kan
Jacob byder velkommen og giver et kort indblik trends og Kforums eget arbejde på Facebook. 
Jacob Gowland Jørgensen, netværks- og kommunikationschef, Kforum. 
Jacob har tidligere arbejdet med digital kommunikation i bl.a. Novo Nordisk og KL. 
 
Facebook-strategi i en verden af holdninger  
Ventelister, sygdomme og forurening er svære emner at skabe en positiv dialog med borgerne om. Der er mange holdninger, og det er ikke altid, at viden gør indtryk på følelserne. Alligevel har Region Midtjylland en stor og engageret fanskare på deres Facebook-side, og regionen har netop vedtaget en større strategi for sociale medier, hvor Facebook bliver et centralt medie. Camilla Christiansen er Community Manager, og hun deler sin indsigt i, hvordan den rette organisering og indholdsstrategi kombineret med hjælpeværktøjer har gjort en forskel. Hun giver også sit personlige bud på, hvordan kritik og hurtigløbende Facebook-debatter kan håndteres bedst muligt – både for kommunikationsafdelingen og for organisationen bag.
Camilla Christiansen, Community Manager, Region Midtjylland. Camilla har tidligere arbejdet som Community Manager i Spar Nord. 
 
Facebook som kommunikations- og dialogkanal
Facebook er en stærk kommunikations- og dialogkanal, hvis den bliver brugt rigtigt. Marta deler sin store viden om organisationer, der har haft succes på Facebook, og fortæller hvilke fælder man skal undgå. Hun giver dig også indblik i, hvordan du grundlæggende kan arbejde med Facebook på din egen side, på andres sider og via dit almindelige website  og hvordan disse indsatser med held kan tænkes sammen. 
Marta Karolina Olsen, Digital seniorkonsulent & ekstern lektor. Marta er tidligere digital konsulent og rådgiver hos Advice Digital & Kunde & Co

Frokost
 
Sådan virker Facebook - en praktisk introduktion 
Facebook stiller som bekendt en række kernefunktioner gratis til rådighed, og Marta kommer med masser af praktiske tips og tricks om de vigtigste, de nyeste og de mindre kendte muligheder. Du får selv lov til at afprøve din nye viden i praksis på din egen computer, så du får din viden ind under huden. Vi arbejder både med vores egne Facebook-sider og lærer, hvordan man kan bruge andre Facebook-sider og Facebook-programmer på vores eget website og på den måde skabe et virkelig stærkt kommunikationsværktøj. 
Marta Karolina Olsen, Digital seniorkonsulent & ekstern lektor. Marta er tidligere digital konsulent og rådgiver hos Advice Digital & Kunde & Co
Opdyrk engagementet på Facebook
Ældre Sagen har på kort tid fået Danmarks mest aktive Facebook-side op at stå. Jeanette Hedegaard og hendes kolleger har med en fokuseret tilgang – og masser af eksperimenteren – skabt et levende forum. Jeanette giver et indblik i den helt nye strategiproces, der skal sørge for, at værdien af Facebook-arbejdet bliver tydelig i organisationen.  Hun deler også sine konkrete tips og tricks om, hvad der skal til for at få de delinger, likes og kommentarer, der giver gennemslagskraft for ens budskaber og viden. 
Jeannette Hedegaard, webredaktør, Ældre Sagen. Jeanette har tidligere arbejdet med digital kommunikation hos Personaleweb.dk og i FDB. Ældre Sagens Facebook-side vandt prisen for "Årets bedste Facebook-side" på Social Media Week sidste år. 
 
Tak for i dag
 

Udbytte

Efter kurset kan du, dine kolleger og din organisation:
  • Skabe et større engagement hos jeres målgrupper med det rigtige indhold på Facebook
     
  • Bedre håndtere manglende debat, kritiske indlæg og svære diskussioner på Facebook, både kommunikationsmæssigt og organisatorisk
     
  • Bruge Facebook som en mere integreret del af kommunikationsarbejdet, både på Facebook selv og i jeres andre medier og kanaler
Kforum holder kursus i Facebook og andre sociale medier
 

Mød

Jacob Gowland Jørgensen, netværks- og kommunikationschef, Kforum. Jacob har tidligere arbejdet med digital kommunikation i bl.a. Novo Nordisk og KL. 
 
Jeannette Hedegaard, webredaktør, Ældre Sagen. Jeanette har tidligere arbejdet med digital kommunikation hos Personaleweb.dk og i FDB. 
 
Marta Karolina Olsen, Digital seniorkonsulent & ekstern lektor. Marta er tidligere digital konsulent og rådgiver hos Advice Digital & Kunde & Co
 
Camilla Christiansen, Community Manager, Region Midtjylland. Camilla har tidligere arbejdet som Community Manager i Spar Nord. 
Marta Karolina Olsen
Indehaver af CBM Consult, der rådgiver om kommunikation, branding og medier :: Ekstern lektor i kommunikation & medier, Københavns Universitet
Københavns Universitet
Jeanette Hedegaard
Kommunikationskonsulent / social media manager
Ældre Sagen
Camilla Christiansen
Social Media Manager
Spar Nord
Jacob Gowland Jørgensen
Stifter & ekstern lektor

Se enkelte af de andre deltagere her

Anonym
Fredericia Kommune
Anonym
Roskilde Museum
Anonym
Dansk Lægemiddel Information A/S
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Praktisk

Hvad skal jeg have med?

Du får mest ud af dagen, hvis du har en bærbar computer med og har en virksomheds-Facebook-side. Hvis I ikke har en Facebook-side endnu, eller du ikke kan få rettigheder til den, så skynd dig at oprette en testside, så du har noget at øve dig på efter frokost. 
 

Hvornår?

K-dagen løber af stablen onsdag 11. marts. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis. 
 

Hvor?
K-dagen finder sted i København, nærmere sted kommer senere.  
 

Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden eller her: Tilmelding. Husk eventuelt EAN-nr.
 

Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms).
 
Den dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
 
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
 
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat). 

Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. Studenterpladsen på denne K-dag er taget. 

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Jacob Gowland Jørgensen på 33 42 21 60. Du kan også sende en e-mail til kdag@kforum.dk

 

 
 
Sådan finder du
Hos Kforum
Gl. Kongevej 3E, 4.,
1610 København V

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,4/5
Dato:
Onsdag 11. marts 2015
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
Tag en kollega med og få 20% rabat på den anden tilmelding.
 

Kontakt

Mød

Marta Karolina Olsen
Indehaver af CBM Consult, der rådgiver om kommunikation, branding og medier :: Ekstern lektor i kommunikation & medier, Københavns Universitet
Københavns Universitet
Jeanette Hedegaard
Kommunikationskonsulent / social media manager
Ældre Sagen
Camilla Christiansen
Social Media Manager
Spar Nord
Jacob Gowland Jørgensen
Stifter & ekstern lektor

Andre deltagere

Se enkelte af de andre deltagere her:
Anonym
Fredericia Kommune
Anonym
Roskilde Museum
Anonym
Dansk Lægemiddel Information A/S
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.