Hvordan kan du som intern rådgiver bedst klæde din direktør og organisationens andre talspersoner på, når de skal optræde i tv, interviewes til andre medier eller optræde i for eksempel interne sammenhænge? Hvordan lærer du bedst dine talspersoner at formidle på tværs af målgrupper og platforme og gør dem til stærke kommunikatorer?
Velkomst og intro til dagen
Kristoffer Bohr Grønbæk, kursus- og netværksleder, Kforum
Hvad skal man kunne for at være en god talsperson?
Vi åbner dagen med en definition af: Hvad er en god talsperson? Og hvad er en god optræden? Resultatet danner baggrund for dagens arbejde med vores medietrænerrolle.
Medietrænerens værktøjskasse
Hvordan træner du systematisk ledere og andre talspersoner? Hvilke elementer skal indgå i din rådgivning, og hvordan sikrer du dig, at din talsperson performer bedst muligt? Sune Bjørnvig åbner sin værktøjskasse og deler sin store viden og erfaring med os. Du får redskaber til at sikre, at talspersonen forstår journalisternes agenda og kan videregive hovedbudskaberne stærkt og klart, og så får du en række gode råd, der styrker din egen rolle som medietræner og rådgiver.
Sune Bjørnvig, chefkonsulent og partner, Friday
Frokost
Medietræning inden for egne døre
Case: Hvordan opnår du det bedste resultat, når du selv træner dine talspersoner? Hvordan tilrettelægger du bedst processen, hvilke metoder kan du bruge, og hvad kræver det af dig som leder af den? Søren Ørsted Pedersen, der er pressechef i Rådet for Sikker Trafik, indvier os i sine metoder og giver gode råd til medietrænerrollen. Og så giver han sit bud på hvilke dele af en medietræning man selv kan orkestrere, og hvor man med fordel kan få hjælp udefra.
Søren Ørsted Pedersen, pressechef, Rådet for Sikker Trafik
Hvem er det, jeg skal medietræne?
Medietræning er mere end at lære at håndtere journalister, udtale sig præcist og at holde fast i få og klare budskaber. For at nå det gode slutresultat må du som rådgiver gøre dig klart, hvad der er på spil for den enkelte leder eller medarbejder. Hvordan opleves det at skulle være talsperson for virksomheden? Hvilke styrker og svagheder har min talsperson? På hvilke parametre vurderer jeg? Og hvad er det realistisk, at vedkommende lærer og hvor hurtigt? Sune Bjørnvig deler sin viden om, hvordan du bedst træder ind i rådgiverrollen.
Sune Bjørnvig, chefkonsulent og partner, Friday
Hvad er den gode medietræning?
Vi går i dybden med den konkrete planlægning af en effektiv medietræning, og du får svar på spørgsmål som: Hvordan tilrettelægger jeg en god medietræning? Hvordan skal dramaturgien være for at opnå den største effekt? Og hvordan skaber jeg et trygt og effektivt læringsrum?
Sune Bjørnvig giver konkrete anbefalinger til tryg og effektiv medietræning.
Afrunding og tak for i dag
Kristoffer Bohr Grønbæk, kursus- og netværksleder, Kforum
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk.
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.