Halvdagskursus i LinkedIn | Et praktisk kursus i kommunikation og markedsføring

Lær at bruge LinkedIn professionelt på tre timer

Kom til kort K-dag og lær, hvordan du i praksis bruger LinkedIn som strategisk kommunikationskanal. Du bliver klædt på til at udnytte det professionelle netværks mange muligheder, så I kan kommunikere effektivt med de mange brugere og vigtige interessenter. Vi dykker ned i funktioner, fordele og udfordringer ved erhvervslivets Facebook, så I kan skabe værdi via LinkedIn i jeres organisation og for jeres medarbejdere.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Over en million danskere har en LinkedIn-profil. Det gør LinkedIn til det næststørste sociale netværk herhjemme, kun overgået af Facebook - endnu. LinkedIn er den ideelle platform til rekruttering, netværksopbygning, profilering og videndeling. Men hvordan bliver jeres tilstedeværelse værdifuld for forretningen? Hvilke funktioner har LinkedIn - og hvordan bruger du dem? Bør du oprette en virksomhedsside, gruppe eller bare tilmelde dig de eksisterende? Hvordan skaber du liv og dialog, hvad er godt indhold, og hvordan kan LinkedIn spille sammen med jeres øvrige kommunikation?
 
Alt dette kigger vi nærmere på, så kom til kort K-dag og:
  • Få viden om, hvordan du konkret anvender LinkedIn strategisk - f.eks. til rekruttering og profilering
  • Lær LinkedIns funktioner at kende, så din tilstedeværelse skaber værdi
  • Lær om fordele og udlemper ved grupper, virksomhedssider og Showcase Pages
  • Få viden om det gode indhold og tips til, hvordan du er en god vært
 
K-dagen er for dig, der arbejder strategisk med kommunikation og er i gang med at udvikle jeres tilstedeværelse på LinkedIn. Du vil gerne have inspiration og konkrete råd til, hvordan I bruger LinkedIn mere strategisk og gør jeres virksomhedsside eller grupper endnu bedre. Du kender en del til funktionerne på LinkedIn og har allerede en LinkedIn virksomhedsside eller gruppe. Du er sikkert webansvarlig, community manager, kommunikations- eller marketingkonsulent,  eller står i spidsen for et eller flere af jeres medier eller kanaler.

Dagen veksler mellem oplæg, videndeling og fælles diskussion, og du kommer derfor til at deltage aktivt på dagen.
 

Program

Velkommen
Karen Lillelund Knudsen, Kforum
Community manager for Kforums LinkedIn-side
 
LinkedIn - hvad og hvorfor?
LinkedIn har sin egen position som det "mere seriøse" sociale netværk. Bliv klogere på fordele og ulemper ved LinkedIn i forhold til de øvrige, store sociale medier. Find frem til, hvad jeres virksomheds strategi skal være og lær LinkedIns særtræk at kende, så du kan få jeres indhold vist bedst muligt for jeres vigtigste målgrupper.
 
Det gode indhold og den gode vært - SGD (Sådan Gør Du)
Udfordringen i alle sociale medier i dag er at skabe godt og vedkommede indhold. Få gode eksempler på det, der virker og få indblik i redskaber til at arbejde organisatorisk med godt indhold. Vi stiller skarpt på det gode værtskab og du lærer, hvilken type indhold der egner sig til LinkedIn.

Vi giver jeres virksomhedsside eller grupper et realitetstjek, så I får overblik over, om I benytter de vigtigste, strategiske redskaber og får udnyttet jeres LinkedIn-tilstedeværelse til fulde. Samtidig får I mulighed for at gå i gang med arbejdsopgaver og justeringer, så I kan nå jeres strategiske mål.
 
K-dagen bliver ledet og faciliteret af Randi Hovmann, Chief Advisor & Head of Creative Technology, Advice A/S. Randi er en erfaren rådgiver i organisationers strategiske online-tilstedeværelse - med særligt fokus på LinkedIn, Facebook og Twitter.
 

Udbytte

Efter denne K-dag har du og din organisation fået:
  • Fornemmelse for, hvilken værdi I får ud af at bruge LinkedIn som organisation
  • Viden om fordele og ulemper ved grupper, virksomhedssider og Showcase Pages
  • En introduktion og konkrete redskaber til LinkedIn, så I kan udnytte netværkets fulde potentiale, som en del af jeres kommunikationsindsats
Følg Kforum og Randi Hovmann på LinkedIn.
 

Mød

Randi Hovmann, Chief Advisor & Head of Creative Technology, Advice A/S
Randi har arbejdet med formidling og kommunikation siden 1997. Hun har stor erfaring med ledelse af digitale projekter og mødet mellem online og offline kommunikationskanaler. Randis kernekompetencer er strategisk rådgivning, sociale medier og brugeroplevelser. Og hun er en erfaren rådgiver udi brugen af sociale medier - med særligt fokus på LinkedIn, Facebook og Twitter.
Randi Hovmann
Digital direktør
Operate

Praktisk

Hvornår?
Den korte K-dag løber af stablen torsdag den 29. oktober 2015. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter med en let netværksfrokost fra kl. ca. 12.15.
 
Hvor?
K-dagen afholdes centralt i København. Nærmere info følger.
 
Hvad skal jeg medbringe?
En opladt bærbar computer, som du kan arbejde fra på dagens sidste del.

Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen udfyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så meld dig til hurtigst muligt. Hus eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 2490 (ekskl. moms).  Den dækker kurset og god forplejning inklusive let frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
 
Vi glæder os til at se dig!
 
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.sal,
1610 København V.

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,5/5
Dato:
Torsdag 29. oktober 2015
Tidspunkt:
9.00-13.00
Sted:
Pris pr. deltager:
2490 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Randi Hovmann
Digital direktør
Operate

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.