Lær, at lave målrettet annoncering på LinkedIn

LinkedIn-annoncering: Spring foran i køen

Mange virksomheder har svært ved at vinde den organiske algoritmes favør og ender ofte med at spilde enorme mængder ressourcer for et meget lille udbytte. En typisk årsag er lav rækkevidde og en helt forkert målgruppe. Med betalt annoncering kan du målrette med kirurgisk præcision, og rækkevidden tilpasser du ved hjælp af størrelsen på dit budget. Hermed springer du foran i køen og planter dit budskab, dine USP'er og din virksomhed foran de rigtige personer.

Om K-dagen

På dette kursus får du masser af praktisk erfaring, konkrete værktøjer og en komplet indføring i LinkedIns annoncemodul. Efter kurset vil du være i stand til at implementere en annonceringsstrategi for jeres LinkedIn-indsats, opsætte annoncer, sammensætte målgruppesegmenter, som passer til netop jeres budskaber, og evaluere de resultater, du får data på. Kurset veksler mellem teoretisk gennemgang af funktioner og egne øvelser, så du får funktioner og værktøjer helt ind under huden.
 
Kurset er for dig, der er SoMe-manager, digital konsulent eller ansvarlig for LinkedIn, og som gerne vil lære, hvordan I kan tage jeres tilstedeværelse fra organisk rækkevidde til målrettet annoncering. Om du sidder med B2C- eller B2B-kommunikation, HR eller branding har ingen betydning for udbyttet af kurset, da fokus er på det tekniske og ikke indholdsdelen.
 
Det er vigtigt, at du har administratorrettigheder til LinkedIn-siden og adgang til annoncemodulet med et betalingskort tilknyttet.

Program

Velkommen
Ditte Havelund, kursus- og netværksleder, Kforum
 
Den digitale strategi med LinkedIn-annoncering
Vi lægger ud med en introduktion til, hvad I kan med LinkedIn-annoncering, og hvilke forskellige tilgange der er til annoncering på denne platform.
Asbjørn Brokhøj Urban, marketing- og LinkedIn-specialist, Become
 
Sådan opsætter du en kampagne
Vi dykker ned i maskinrummet og gennemgår hele annonceringsmodulet med indlagte øvelser, hvor du selv opretter annoncer. Her bliver du klogere på hele annonceprocessen, fra oprettelse af kampagnegrupper til enkelte kampagner og annoncer, og hvordan annoncer skal opsættes i forhold til jeres egentlig formål, i forhold til om I ønsker øget bevidsthed, lead-generering eller konvertering til jeres hjemmeside. Derudover gennemgår vi de forskellige annonceformater, placeringsmuligheder og budgettering.
 
Tricks til effektiv målgruppeopbyggelse 
Målgruppesammensætninger på LinkedIn er næsten uendelige. LinkedIn har uanede muligheder på målretning og segmentering. Du kan blandt andet sammensætte målgrupper ud fra titler, geografi eller anciennitet. Du kan altså med din målgruppesammensætning ramme ret præcist. Vi kigger nærmere på, hvad der er fordele og ulemper ved en snæver og en bred målgruppe. Derudover bliver du også klogere på, hvordan du kan sammensætte forskellige målgruppesegmenter til netop jeres budskaber.
Asbjørn Brokhøj Urban, marketing- og LinkedIn-specialist, Become

Løbende performanceevaluering og -optimering
Når først kampagnen ruller, er det tid til at holde øje med, hvordan den performer. Lær at forstå de data, der kommer ud, og hvordan du kan optimere både på den aktuelle kampagne og tage erfaringer med til videre annoncering. For LinkedIn skal udfordres på prisen, og det anbefalede budget – og det gør du bedst ved at kunne tilegne dig erfaringer med faktiske annoncer.

Udbytte

Det får du med hjem:
  • Værktøjerne til at lave en annonceringsstrategi for jeres LinkedIn-indsats
  • Viden om, hvordan du bruger LinkedIns annoncemodul som en integreret del af jeres kommunikation og markedsføring
  • Forståelse for at strukturere og målrette jeres kampagner og opslag
  • Viden om, hvordan du læser data og bruger dem strategisk til optimering af kampagner.

Mød

Asbjørn Brokhøj Urban
Marketing- og LinkedIn specialist
Become

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag 14. marts 2023. Kom fra kl. 8.45 til morgenmad. Vi begynder kl. 9.00 præcis.

Hvor?
K-dagen holdes hos MBK på Pilestræde 61, 1112 København K.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

Kursuspakke:
Køb dette kursus + Træng igennem med LinkedIn . Pris: 8990 kr. (Du sparrer 1990 kr.) Skriv i fakturafeltet, hvis du ønsker at købe kursuspakken. 
 
NGO-rabat
Hvis du arbejder for en NGO, så tilbyder vi 20 procent rabat på alle endagskurser. Skriv "NGO-rabat" i fakturafeltet. 

Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (f.eks. early bird-rabat).
 
Er du studerende, kan du komme gratis med på K-dag
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på dette kursus. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer et opslag på LinkedIn om dit udbytte og de vigtigste pointer fra kurset. Ansøg om studenterpladsen ved at sende en mail til kdag@kforum.dk med kort info om din kandidatuddannelse og kursets relevans for din uddannelse og/eller faglige interesse. Du får besked senest fire uger inden kursusstart om, hvorvidt du har fået pladsen på kurset.

Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt et digitalt diplom, som du kan tilføje din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Kommer du i bil?
Ring til MBK på tlf. 35 43 44 74 om at parkere i huset (først til mølle – 200 kr. pr. dag). Der er 700 meter til parkeringskælderen på Israels Plads, hvor det koster 240 kr. pr. dag.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at ringe til Ditte Havelund på 26 36 27 83. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.

Vi glæder os til at se dig!
Sådan finder du
MBK
Pilestræde 61,
1112 København K

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
16791 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Tirsdag 14. marts 2023
Tidspunkt:
9.00-15.30
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Asbjørn Brokhøj Urban
Marketing- og LinkedIn specialist
Become

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.