Mange virksomheder har svært ved at vinde den organiske algoritmes favør og ender ofte med at spilde enorme mængder ressourcer for et meget lille udbytte. En typisk årsag er lav rækkevidde og en helt forkert målgruppe. Med betalt annoncering kan du målrette med kirurgisk præcision, og rækkevidden tilpasser du ved hjælp af størrelsen på dit budget. Hermed springer du foran i køen og planter dit budskab, dine USP'er og din virksomhed foran de rigtige personer.
På dette kursus får du masser af praktisk erfaring, konkrete værktøjer og en komplet indføring i LinkedIns annoncemodul. Efter kurset vil du være i stand til at implementere en annonceringsstrategi for jeres LinkedIn-indsats, opsætte annoncer, sammensætte målgruppesegmenter, som passer til netop jeres budskaber, og evaluere de resultater, du får data på. Kurset veksler mellem teoretisk gennemgang af funktioner og egne øvelser, så du får funktioner og værktøjer helt ind under huden.
Kurset er for dig, der er SoMe-manager, digital konsulent eller ansvarlig for LinkedIn, og som gerne vil lære, hvordan I kan tage jeres tilstedeværelse fra organisk rækkevidde til målrettet annoncering. Om du sidder med B2C- eller B2B-kommunikation, HR eller branding har ingen betydning for udbyttet af kurset, da fokus er på det tekniske og ikke indholdsdelen.
Det er vigtigt, at du har administratorrettigheder til LinkedIn-siden og adgang til annoncemodulet med et betalingskort tilknyttet.
Velkommen
Anne Skriver, kursus- og netværksleder, Kforum
Den digitale strategi med LinkedIn-annoncering
Sådan opsætter du en kampagne
Vi dykker ned i maskinrummet og gennemgår hele annonceringsmodulet med indlagte øvelser, hvor du selv opretter annoncer. Her bliver du klogere på hele annonceprocessen, fra oprettelse af kampagnegrupper til enkelte kampagner og annoncer, og hvordan annoncer skal opsættes i forhold til jeres egentlig formål, i forhold til om I ønsker øget bevidsthed, lead-generering eller konvertering til jeres hjemmeside. Derudover gennemgår vi de forskellige annonceformater, placeringsmuligheder og budgettering.
Tricks til effektiv målgruppeopbyggelse
Målgruppesammensætninger på LinkedIn er næsten uendelige. LinkedIn har uanede muligheder på målretning og segmentering. Du kan blandt andet sammensætte målgrupper ud fra titler, geografi eller anciennitet. Du kan altså med din målgruppesammensætning ramme ret præcist. Vi kigger nærmere på, hvad der er fordele og ulemper ved en snæver og en bred målgruppe. Derudover bliver du også klogere på, hvordan du kan sammensætte forskellige målgruppesegmenter til netop jeres budskaber.
Når først kampagnen ruller, er det tid til at holde øje med, hvordan den performer. Lær at forstå de data, der kommer ud, og hvordan du kan optimere både på den aktuelle kampagne og tage erfaringer med til videre annoncering. For LinkedIn skal udfordres på prisen, og det anbefalede budget – og det gør du bedst ved at kunne tilegne dig erfaringer med faktiske annoncer.
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk.
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.
Flere rabatter kan ikke kombineres.