Kursus i medietræning og rådgivning af ledere om medier

Lær at medietræne og bliv en endnu bedre rådgiver

Hvordan kan du som intern rådgiver bedst klæde din direktør og organisationens andre talspersoner på, når de skal optræde i tv, interviewes til andre medier eller optræde i fx interne sammenhænge? Hvordan lærer du dine talspersoner at formidle på tværs af målgrupper og platforme og gør dem til stærke kommunikatorer?

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Kom til K-dag om træning af talspersoner. Få redskaber til at klæde dine talspersoner bedst muligt på, så de kan præsentere organisationens centrale budskaber stærkt og klart. Få svar på spørgsmål som: Hvordan skræddersyr du den bedste proces og skaber det rette miljø omkring din rådgivning? Hvilke konkrete redskaber kan du arbejde med, og hvilke gode råd skal du give videre?
 
På K-dagen:
 
  1. Lærer du selv at budskabs- og medietræne organisationens talspersoner
  2. Får du viden om, hvad der er på spil for forskellige talspersoner ogfår indsigt i, hvordan du tilrettelægger den rette rådgivning
  3. Får du konkrete redskaber, du kan arbejde med
  4. Bliver du klædt på med en række gode råd og spilleregler, som du kan give videre til talspersonerne (og selv benytte)
  5. Møder du andre, der også arbejder med at træne talspersoner og udveksler erfaringer.  

Hvem er K-dag for?
Du er kommunikations- eller pressechef/-medarbejder.  Du arbejder i en privat eller offentlig virksomhed eller organisation, hvor I har brug for at styrke jeres talspersonernes kompetencer.

 
 
Medietræning kursus københavn lær presse
 
 
Hvad kræver det af dig?
Dagen veksler mellem oplæg, øvelser og fælles sparring og diskusion, og du skal have lyst til at deltage aktivt. 
 
Se også vores inspirations- og netværksdag Pressechefens K-dag
 

Program

Skab det rette rum for tryg og effektiv medietræning
Medietræning er mere end at lære at håndtere journalister, udtale sig præcist og at holde fast i få og klare budskaber. For at nå det gode slutresultat må du som medietræner gøre dig klart, hvad der er på spil for den enkelte leder eller medarbejder. Hvordan opleves det at skulle være talsperson for virksomheden? Hvilke elementer af personligheden bringes bedst i spil? Og hvordan skaber du tillid til, at talspersonen ikke skal laves om? Andreas Gylling Æbelø præsenterer nogle pædagogiske overvejelser og giver konkrete anbefalinger til tryg og effektiv medietræning.
Andreas Gylling Æbelø er kommunikationschef hos Det Obelske Familiefond og tidligere kommunikationsrådgiver hos Advice A/S 
 
Medietræning inden for egne døre
Et gennemgribende medie- og budskabstræningsprogram har sat fokus på strategisk kommunikation hos lederne i Gentofte Kommune. Kommunikationschef Mie Gudmundsson har ledet processen og giver et indblik i, hvordan hun har grebet opgaven an. Hun giver svar på spørgsmål som: Hvordan opnår du det bedste resultat – både over for den enkelte leder og for organisationen som en helhed? Hvordan tilrettelægger du bedst processen, og hvad kræves det af dig som leder af den? Og hvilke dele af en medietræning kan man selv orkestrere, og hvor kan man med fordel få hjælp udefra?
Mie Gudmundsson, kommunikationschef, Gentofte Kommune
 
Fælles frokost

Medietrænerens værktøjskasse 

Hvordan træner du systematisk ledere og andre talspersoner? Hvilke elementer skal indgå i din rådgivning, og hvordan sikrer du dig, at din talsperson performer bedst muligt? Søren Kaster åbner sin værktøjskasse og deler sin store viden og erfaring med os. Du får redskaber til at sikre, at talspersonen forstår journalisternes agenda og kan videregive hovedbudskaberne stærkt og klart og så får du en række gode råd, der styrker din egen rolle som medietræner og rådgiver
Søren Kaster, direktør i KasterGaardbo Kommunikation
 
 
Efter K-dag er du i stand til at holde den vigtige rådgivning inden for organisationens mure og spare de ofte høje udgifter til ekstern medietræning. Ved selv at varetage træningen får du bedre mulighed for at sparre med talspersonerne, umiddelbart inden de skal interviewes, så læringen altid er aktuel og skræddersyet. 
 

Udbytte

Efter kurset kan du, dine kolleger og din organisation: 
 
  • Holde træningen af talspersoner inden for organisationen - og sparre penge til eksterne konsulenter
  • Kommunikere klart og med gennemslagskraft til medierne
  • Øge jeres synlighed med gode talpersoner
 
 

Mød

Andreas Gylling Æbelø
Mie Gudmundsson
Kommunikationschef
Gentofte Kommune
Søren Kaster
Direktør
KaasterGaardbo Kommunikation

Praktisk

Hvornår?
K-dag bliver holdt tirsdag 27. november kl. 9.15-16.00.
Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis.

Hvor?
Kurset afholdes i RUMMET i Republikken, Vesterbrogade 26, 1. 1620 København V. Gå ind i cafeen og herfra videre ind i RUMMET. Det ligger i gåafstand fra både Vesterport st. og Hovedbanegården.

Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på Kdag besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Se prisen i højrespalten. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.

Mere information
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 60. Du kan også skrive på kdag@kforum.dk.
Sådan finder du
RUMMET i Republikken
Vesterbrogade 26, 1.,
1620 København V

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,0/5
Dato:
Tirsdag 27. november 2012
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Andreas Gylling Æbelø
Mie Gudmundsson
Kommunikationschef
Gentofte Kommune
Søren Kaster
Direktør
KaasterGaardbo Kommunikation

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.