Kursus i at lave en effektiv SoMe-strategi

Læg en SoMe-strategi, der rent faktisk skaber værdi for din organisation

Hvordan skal dine sociale mediekanaler spille sammen bedst muligt? Den 12. september gør Rikke Østergaard, Head of Content & Brand Activation hos Advice, dig klogere på, hvad en SoMe-strategi bør indeholde, hvordan du sikrer at din tilstedeværelse rent faktisk skaber værdi for din organisation, og hvordan du kan skabe og versionere indhold, så det kan bruges på tværs af kanaler.

Om K-dagen

Vi er i høj grad i kanalernes vold, når det kommer til at skabe indhold til og få succes på de sociale kanaler. Det betyder desværre tit at vi har mere travlt med at opfylde kanalernes krav, end at sikre at vores indhold bygger op om vores målsætninger. På denne K-dag får du alle værktøjerne til at lave en ambitiøs social mediestrategi som virker for din organisation, samt får tips til hvordan du kan effektivisere din indholdsproduktion.
 
Alt det og meget mere dykker vi ned i på denne K-dag, hvor du blandt andet får:
  • Inspiration og viden omkring social medielandskabet i dag
  • Første udkast på en social mediestrategi for din organisation
  • Skabeloner for KPI-udregning, målgruppemapping, indholdsstrategi, tone of voice og indholdsplaner
  • Tips og tricks til at skabe og genbruge indhold på tværs af kanaler
 
K-dagen er for dig, der er ansvarlig for eller medskaber af din virksomheds LinkedIn-aktiviter eller generelle SoMe-aktiviteter. Du behøver ikke at være superbruger af mediet eller have erfaring med ambassadør-tankegangen.

Program

Sociale medier i dag
Nye kanaler og formater kommer til hver dag, og vi bruger mere tid på at følge med end på at skabe resultater. Rikke introducerer til den nye medievirkelighed, og de konsekvenser det har for os som kommunikatører samt for vores målgruppe.
 
Sæt de rigtige målsætninger – workshop del 1
En hver strategi bygger på konkrete og målbare KPI’er – også når det kommer til vores tilstedeværelse på de sociale medier. Vi gennemgår Rikkes afprøvede KPI framework, diskuterer hvad der faktisk er en målsætning og så laver vi et udkast på målsætninger for vores egen organisations sociale tilstedeværelse.
 
Find dine målgrupper og influenter – workshop del 2
Vores målgruppebillede er langt mere komplekst end bare vores sidefølgere, og med muligheden for at bruge influenter aktivt, har vi pludselig mange tangenter at spille på. I workshoppen kortlægger I jeres egne målgrupper og mulige influenter, samt udvikler en plan for, hvordan I skal målrette jeres indhold for at indfri de målsætninger, som I har sat tidligere på dagen.
 
Frokost
 
CaseFølger senere
 
Kvalitetsindhold frem for kvantitet – workshop del 3
Rikke introducerer til ’godt indhold’ på de sociale medier og tager en masse inspirerende eksempler med. Vi dykker ned i, hvordan man laver et indholdsmix, som skaber resultater og samtidig indfrier målgruppens behov og ønsker. Vi slutter denne del af workshoppen af med at kortlægge mulige indholdstemaer for vores egen organisation, og sætte rammerne for et indholdsmix.
 
Hvor skal vi udkomme og hvordan får vi mest ud af vores indhold
Til sidst runder vi workshoppen af med at identificere de sociale kanaler, der bedst bakker op om vores målsætninger, målgrupper og indhold. Du får skabeloner med, som du kan bruge til at lave kanalstrategier for dine sociale medier.

Udbytte

Efter denne K-dag kan du:
  • Anbefale valg af SoMe-strategi for din organisation
  • Udvikle første udkast på en social mediestrategi for din organisation
  • Opsætte skabeloner for KPI-udregning, målgruppemapping, indholdsstrategi, tone of voice og indholdsplaner
  • Bruge tips og tricks til at skabe og genbruge indhold på tværs af kanaler
 
Er du sulten på mere viden? Prøv vores SoMe bootcamp
Dette kursus er en del af vores SoMe bootcamp. Deltag i den samlede bootcamp til en favorabel pris og få redskaber til at udvikle jeres professionelle tilstedeværelse på:
På den sidste bootcamp får du også værktøjer til, hvordan du ruller din SoMe-strategi ud og genbruger dit indhold på tværs af dine SoMe-kanaler.

Mød

Rikke Østergaard
Head of Content & Brand Activation
Advice
 
Du kan forbinde med Rikke på LinkedIn her.
Rikke Østergaard
Head of Content & Brand Activation
Advice

Praktisk

Hvornår?
Torsdag 12. september 2019. Kom fra 8.45 til morgenmad. Vi begynder 9.15 præcis.

Hvor?
Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal, 1610 København V

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her. Husk eventuelt EAN-nr.
 
Hvad skal jeg medbringe?
Du skal medbringe en fuldt opladt bærbar computer.
 
Hvad koster det?
Prisen er kr. 5490 (ekskl. moms). Sommerrabat: 20 % i hele juli Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset. Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset. Prisen dækker kurset og god forplejning, inklusive frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Bemærk, at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat og DJ-rabat).

Kursusbevis
Efter kurset får du tilsendt en digitalt diplom, som du kan tilføje til din LinkedIn-profil, dele på Facebook og Twitter, eller gemme som pdf-fil. Dit kursusbevis bliver gemt hos Diplomasafe, eller du kan gemme det i din egen e-Boks.
 
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Kristoffer Bohr Grønbæk på 31 23 96 35. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk

Vi glæder os til at se dig!

FAQ

Flere rabatter kan ikke kombineres.
11553 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Torsdag 12. september 2019
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
5490 (ekskl. moms)
Sommerrabat: 20 % i hele juli

Medlemmer af Dansk Journalistforbund får 50 procent rabat på kurset.

Medlemmer af Kommunikation og Sprog får 20 procent rabat på kurset.
 
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Rikke Østergaard
Head of Content & Brand Activation
Advice

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.