Kursus om formidling og udrulning af forretningsstrategier :: Et af Kforums kurser i København om intern kommunikation

Få forretningsstrategien til at leve i organisationen

Mød den internationale ekspert i intern kommunikation, briten Liam FitzPatrick, på denne K-dag, hvor du får værktøjer og tips til en af de absolut vigtigste discipliner i intern kommunikation - formidlingen af forretningsstrategien.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Forretningsstrategien er sammen med visionen og værdierne de centrale værktøjer, ledelsen bruger til at udstikke retning – både internt og eksternt. Strategien er dog ofte en kompleks størrelse. Det stiller store krav til, at strategien bliver formidlet, så medarbejdere og interessenter forstår dem, og så organisationen kommer til at leve efter den i hverdagen. Men hvordan får man mellemlederne og medarbejderne med på en ny forretnings- eller organisationsstrategi, så den reelt gør en forskel i en travl hverdag? 
 
Kursus i København om intern kommunikation og formidling af forretningsstrategier
 
Den rigtige løsning afhænger bl.a. af organisationens traditioner i forhold til forankringsprojekter, ledelsens evne og lyst til at kommunikere, mellemledernes medspil, medarbejdernes forventninger og ikke mindst kommunikationsafdelingens rådgivning og aktive medvirken. Derfor får du på denne K-dag målrettede metoder, værktøjer og erfaringer, så I selv kan skabe en succesfuld forankrings-opskrift, der passer til lige netop jeres organisation - uanset om forretningsstrategien er helt ny, eller der "bare" skal pustes liv i den. 
 
Kom til K-dag og:
  • Få brugbar indsigt i en række lærerige formidlingsprojekter for forretningsstrategier
  • Lær metoder til at styrke ledernes kommunikation af forretningsstrategien i praksis
  • Mød andre kommunikatører, som også arbejder med forankring af forretningsstrategi i praksis
Hvem er K-dagen for?
Du arbejder sandsynligvis med intern kommunikation eller for eksempel HR, strategi og forretningsudvikling. Måske står du med et konkret strategiudrulningsprojekt, som du gerne vil have indspark til, eller også vil du gerne tættere på det løbende arbejde med at forankre forreningsstrategien og organisationens mål i din organisation.
 
Hvad kræver det af dig?
Dagen kombinerer oplæg om cases og værktøjer med diskussioner og øvelser. Du vil blive involveret og  kommer til at dele både gode og dårlige erfaringer med de andre deltagere. Det er dog ikke et krav, at du har konkrete erfaringer med denne type projekter.
 

Program

Når forretningstrategien er need-to-know
KMD har været igennem flere store forandringsprocesser og forretningsmæssige udfordringer i de seneste par år, og KMD er i dag en virksomhed med både offentlige og private kunder i et konkurrencepræget marked. Der har derfor været behov for at sætte fuld tryk på kommunikationen af forretningsstrategien, som skal løfte KMD godt videre. Intern kommunikationschef Louise Neel Høyer har sat en ambitiøs proces i gang, hvor mange forskellige kommunikationsværktøjer er blevet sat i spil for at sikre forankringen af strategien i alle led og hjørner af organisationen. Hun deler indsigter, planer og værktøjer, og ikke mindst de foreløbige erfaringer med hvad der egentlig virker i praksis. 
Louise Neel Høyer, intern kommunikationschef, KMD A/S. Louise har arbejdet professionelt med kommunikation i over 15 år hos bl.a. SAP, IBM og senest KMD.  
 
Fra værktøjer til strategiudrulning
Codan har i en årrække arbejdet målrettet med et lederkommunikationskoncept, der består af værktøjer, workshops og måling af lederens kommunikative kompetencer. Lisa Gubi Mørz viser dig, hvordan Codan i praksis har trukket på værktøjerne i forbindelsen med lanceringen af en opdateret strategi, og hvilke fordele det har givet kommunikationsafdelingen i forbindelse med strategikommunikationen.
Lisa Gubi Mørz, interim kommunikationschef, Codan & Corporate Communication Manager, Codan/Trygg-Hansa
 
Strategiformidling i praksis: Sådan får I mellemlederne med
Det har desværre længe været det oplagte valg for topledere at dele virksomhedens overordnede strategi med alle ansatte i form af en stort anlagt PowerPoint-præsentation. Resultatet er sjældent et kønt syn. Når mellemlederne bagefter snakker om, hvad direktøren sagde, er der tit uenighed om, hvad chefen mener. Og når større grupper af ansatte har været til chefens strategipræsentation, går væsentlige dele hen over hovedet på flertallet. For selvom de nok sætter pris på at blive inddraget, har mange ikke indblik i sammenhængen og grundlaget, som det hele bygger på. Der bliver heldigvis ofte arbejdet intensivt med lokal strategiforankring ude i organisationen, hvor den enkelte mellemleder oversætter budskaberne til den lokale virkelighed, og det er da også her, det egentlige slag skal stå, hvis man vil have en reel effekt af strategiarbejdet. Liam FitzPatrick giver dig, på baggrund af sin mangeårige erfaring, de vigtigste tips og en tjekliste til dette arbejde. Du bliver også trænet i at lave kommunikationsworkshops, der passer specifikt til strategiudrulning, så du får værktøjer du kan bruge direkte i jeres eget arbejde. Denne del af programmet er på engelsk. 
Liam FitzPatrick, partner, Agenda Strategies (London). Liam har over 25 års erfaring med intern kommunikation fra en række virksomheder med særligt fokus på træning, kompetencer og metoder. Liam er desuden medforfatter til den helt nye bog 'Internal Communications  A Manual for Practitioners'. 
 
 

Udbytte

Efter denne dag kan du og din organisation: 
  • Sikre at jeres forretningsstrategi bliver forankret hurtigere i organisationen
  • Skabe større forståelse for strategiens mål 
  • Træne mellemlederne til at blive ambassadører for strategien

Mød

Louise Neel Høyer, intern kommunikationschef, KMD A/S. Louise har arbejdet professionelt med kommunikation i over 15 år hos bl.a. SAP, IBM og senest KMD.  
 
Lisa Gubi Mørz, interim kommunikationschef, Codan & Corporate Communication Manager, Codan/Trygg-Hansa
 
Liam FitzPatrick, partner, Agenda Strategies (London). Liam har over 25 års erfaring med intern kommunikation fra en række virksomheder med særligt fokus på træning, kompetencer og metoder. Liam er desuden medforfatter til den helt nye bog 'Internal Communications  A Manual for Practitioners'. 
 
 
Liam FitzPatrick
Founder
Working Communications Strategies
Louise Neel Høyer
Partner & Management Consultant - speciale i forandringsledelse, -kommunikation og adfærdsdesign
HUMAN UNIVERZ
Lisa Gubi Mørz
Corporate Communication Manager
Codan/Trygg-Hansa

Se enkelte af de andre deltagere her

Anonym
Arkil A/S
Anonym
ATP Ejendomme A/S
Anonym
Roskilde kulturservice A/S
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Praktisk

Hvornår?
K-dagen bliver holdt tirsdag 12. maj 2015. Kom fra kl. 9.00 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.30 præcis, spiser frokost kl. 12.00, og K-dagen slutter senest kl. 16.00. Tidspunktet passer med lyntoget fra Fyn og Jylland. 
 
Hvor?
Villa Wilder, Wildersgade 55, 1408 København K
 
Hvordan tilmelder jeg mig?
Der er et begrænset antal pladser, som fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind, så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.
 
 
Videokursus i København 2015 om mobilvideo med iPad og iPhone
 
Hvad koster det?

Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms).

Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.

 
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Louise Grau på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk  
Sådan finder du
Villa Wilder
Wildersgade 55,
1408 København K

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
3,9/5
Dato:
Tirsdag 12. maj 2015
Tidspunkt:
9.30-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
Tag en kollega med og få 20% rabat på den anden tilmelding
 

Kontakt

Mød

Liam FitzPatrick
Founder
Working Communications Strategies
Louise Neel Høyer
Partner & Management Consultant - speciale i forandringsledelse, -kommunikation og adfærdsdesign
HUMAN UNIVERZ
Lisa Gubi Mørz
Corporate Communication Manager
Codan/Trygg-Hansa

Andre deltagere

Se enkelte af de andre deltagere her:
Anonym
Arkil A/S
Anonym
ATP Ejendomme A/S
Anonym
Roskilde kulturservice A/S
Når du er tilmeldt, får du sendt en liste med alle deltagere senest en uge inden kurset.

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.