Kommuniktionskursus om strategi for sociale medier i København

Målret og styrk jeres indsats på sociale medier

Hvilke sociale medier har størst effekt for lige præcis jeres organisation? Og hvordan bruger du de sociale medier strategisk og målrettet? Kom til K-dag og få indsigt i forskellige typer af sociale medier og lær, hvad de hver især med fordel kan bruges til. Vi arbejder med din strategi i praksis, og du lægger en plan for din organisations aktiviteter på sociale medier.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

I de fleste kommunikationsfunktioner er sociale medier en del af dagligdagen. I har en profil på Facebook og måske endda på LinkedIn. Men hvad med for eksempel Twitter, Instagram og Google+? Hvordan lægger du bedst en samlet strategi for jeres tilstedeværelse på sociale medier? Og hvordan sikrer du, at jeres aktiviteter på sociale medier bliver en prioriteret og integreret del af kommunikationsstrategien?
 
Tag med til K-dag og få viden om, hvilke sociale medier der egner sig til hvilke formål. Og få råd og vejledning til at tilrettelægge en målrettet indsats på sociale medier i din organisation.
 
Vi fokuserer på, hvilke overvejelser, fordele og ulemper der er ved at kommunikere på mange digitale platforme. Og i løbet af dagen får du konkret viden om, hvordan du samtænker indsatserne på web og sociale medier, når du skal kommunikere via flere kanaler. Vi kortlægger grundlaget for din strategi, og du får inspiration fra andre virksomheder til, hvordan man bedst griber en social medie-strategi an. 
 
K-dagen består af oplæg og øvelser. Det betyder, at du får mulighed for at arbejde med det, du lærer, når vi lægger grundstenene til din strategi på sociale medier. 
 
Kom til K-dag og få:
  • Viden om forskellige sociale medier og deres funktioner
  • Råd til, hvordan du skaber målrettet og sammenhængende kommunikation via de rette kanaler 
  • Mulighed for at arbejde med din egen strategi i praksis
  • Sparring samt tips og tricks til, hvordan du kommer i gang med at kommunikere effektivt på sociale medier 
  • Inspiration fra andre virksomheder, som du kan tage med hjem og skræddersy til din virksomheds behov
 
K-dagen er for dig, der arbejder med din virksomheds eller organisations indsats på sociale medier. Du har ansvar for jeres sociale platforme, men mangler en strategi, der forbinder jeres aktiviteter, så indsatsen bliver effektiv og en integreret del af kommunikationsstrategien.
 

Program

Velkommen
Karen Lillelund Knudsen, projektleder, Kforum
 
Hvilke kanaler dur til hvad?
Der findes et hav af forskellige sociale platforme, men hvad adskiller Facebook fra Instagram og LinkedIn fra Twitter? Tine Stevnhoved lærer dig, hvilke sociale medier der passer til jeres organisations formål og behov. Hun dykker ned i de sociale mediers særlige funktioner og giver eksempler på, hvordan andre har brugt medierne i deres kommunikationsarbejde. Den viden, du får, giver dig en solid forudsætning for at kunne vælge platforme og redskaber, når du skal udarbejde og søætte en social medie-strategi.
Tine Stevnhoved, digital konsulent hos Kontrapunkt. Tine arbejder med digital kommunikation med særligt fokus på at udvikle koncepter og strategier for, hvordan design, kommunikation og forretning spiller sammen. 
 
Aarstiderne genskaber jordforbindelsen 

"Vi vil være til stede der, hvor kunderne er". Sådan lyder Aarstidernes argument for at være på de sociale medier. I dag går virksomheden i flittig dialog med målgruppen på både Facebook, Twitter og Instagram. For de forskellige platforme har skabt nye samtalemuligheder, som Aarstiderne både bruger til produktudvikling, rekruttering og salg. Aarstiderne vil gøre vejen fra bonde til kunde kortere med sociale medier. Men hvilken værdi giver det at se virksomhedens tilstedeværelse på sociale medier som en samtale med målgruppen? Bliver man klog af skade? Og kan man arbejde strategisk med sociale medier uden at drukne i KPI'er? Mette Andersen, onlinechef hos Aarstiderne, deler ud af virksomhedens erfaringer med at være til stede på forskellige sociale medier. Med udgangspunkt i Aarstidernes eksperimenterende online-tilstedeværelse får du eksempler og gode råd, som du kan lade dig inspirere af og oversætte til din organisations behov. 

Mette Andersen, onlinechef, Aarstiderne

 
Sociale medier – og jeres øvrige kommunikation
Før du kan komme i gang med at bruge sociale medier strategisk, skal de digitale initiativer tænkes ind i organisationens kontekst og den eksisterende kommunikation. Du skal være skarp på, hvem du taler – eller gerne vil tale – til, og på hvilken måde de sociale medier kan understøtte det, I allerede gør. Tine skærer ind til benet på den udfordring, de sociale medier skal løse i jeres organisation. Og hun giver dig redskaberne til at lave en grundlæggende analyse af jeres kommunikationsudfordringer. Samtidig gør hun dig klogere på, hvordan sociale medier kan bidrage til at løse udfordringerne.
Tine Stevnhoved
 
Planlægning, overvågning og måling
En god strategi er intet værd, hvis den ikke bliver udført ordentligt. Derfor bygger vi bro mellem den digitale strategi og den måde, den skal føres ud i livet på, med fokus på styring og arbejdsgange. Vi arbejder videre med jeres strategi i forhold til planlægning, overvågning og målsætninger. Tina lærer dig at planlægge indholdet, så jeres aktiviteter på sociale medier forbliver aktuelle og fastholder målgruppen. Hun giver eksempler på overvågningsværktøjer, der gør det lettere at generere relevant indhold på jeres forskellige kanaler. Og vi kortlægger ressourcer og måder, du kan måle effekten af den digitale strategi på.
Tina Mellergaard, Social Media Consultant hos Advice. Tina er specialiseret i kommunikation og markedsføring på sociale medier med social business som en integreret del af de interne forretningsgange og virksomhedens eksterne kommunikation. 
 
 

Udbytte

Efter K-dagen kan du og din organsation:
  • Få mere tilfredse kunder og brugere ved at skabe synergi mellem jeres sociale og digitale platforme
  • Optimere forretnings- og kommunikationsstrategien ved at integrere sociale medier
  • Bruge den begrænsede tid effektivt med enkle prioriteringsværktøjer og opnå et større kendskab og nå ud til flere interessenter
  • Målrette jeres indsats og aktiviteter på sociale medier mod jeres vigtigste målgrupper

Mød

Tine Stevhoved, digital konsulent hos Kontrapunkt. Tine arbejder med digital kommunikation og interaktion og er særligt stærk, når det kommer til at få forretning, kommunikation og strategi til at spille sammen med det digitale område. Tine har en fortid hos Rådet for Sikker Trafik, hvor hun bl.a. har arbejdet med strategi for og aktivitet på sociale medier. Og så er hun medlem af TEDx Copenhagens bestyrelse.
 
Tina Mellergaard Jensen er en del af teamet Digital & Social i Advice A/S. Hun er specialiseret i kommunikation og markedsføring på sociale medier og social business som en integreret del af interne forretningsgange og virksomhedens eksterne branding. Tina kommer fra et job som Social Business Manager i IBM Danmark, hvor hun bl.a. har haft fokus på employee advocacy, social selling, community management og content strategi.
 
Mette Andersen, onlinechef, Aarstiderne. Mette er en erfaren onlinespecialist med indgående kendskab til e-business. Udover at arbejde med webudvikling beskæftiger Mette sig til daglig med Aarstidernes digitale strategi. Hun har en fortid som webmaster hos både Poda A/S og Brødrene Dahl.
 
Mette Andersen
Onlinechef
Aarstiderne
Tine Stevnhoved
Digital Consultant and Project Manager
Kontrapunkt
Tina Mellergaard Jensen
Head of Social Media
Dansk Journalistforbund

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen den 23. oktober. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00. 


Hvor?
K-dagen holdes et centralt sted i København. Nærmere information følger. 

 

Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på K-dagen besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt ved at klikke på "Tilmeld mig" i højrespalten. Husk eventuelt EAN-nr.

 

Hvad koster det?
Se prisen i højrespalten. Den dækker kurset og god forplejning inklusiv frokost. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt og en faktura inden for en uge. Bemærk at tilmeldingen er bindende. Er du forhindret, er du meget velkommen til at sende en kollega i stedet for.

 
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
 
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).

 

Studenterplads
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil. 

Studenterpladsen på denne K-dag er: taget.

 

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.


Vi glæder os til at se dig!

 
 
Sådan finder du
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4.,
1610 København V.

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
4,4/5
Dato:
Torsdag 23. oktober 2014
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Mette Andersen
Onlinechef
Aarstiderne
Tine Stevnhoved
Digital Consultant and Project Manager
Kontrapunkt
Tina Mellergaard Jensen
Head of Social Media
Dansk Journalistforbund

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.