Hvilke sociale medier har størst effekt for lige præcis jeres organisation? Og hvordan bruger du de sociale medier strategisk og målrettet? Kom til K-dag og få indsigt i forskellige typer af sociale medier og lær, hvad de hver især med fordel kan bruges til. Vi arbejder med din strategi i praksis, og du lægger en plan for din organisations aktiviteter på sociale medier.
I de fleste kommunikationsfunktioner er sociale medier en del af dagligdagen. I har en profil på Facebook og måske endda på LinkedIn. Men hvad med for eksempel Twitter, Instagram og Google+? Hvordan lægger du bedst en samlet strategi for jeres tilstedeværelse på sociale medier? Og hvordan sikrer du, at jeres aktiviteter på sociale medier bliver en prioriteret og integreret del af kommunikationsstrategien?
Tag med til K-dag og få viden om, hvilke sociale medier der egner sig til hvilke formål. Og få råd og vejledning til at tilrettelægge en målrettet indsats på sociale medier i din organisation.
Vi fokuserer på, hvilke overvejelser, fordele og ulemper der er ved at kommunikere på mange digitale platforme. Og i løbet af dagen får du konkret viden om, hvordan du samtænker indsatserne på web og sociale medier, når du skal kommunikere via flere kanaler. Vi kortlægger grundlaget for din strategi, og du får inspiration fra andre virksomheder til, hvordan man bedst griber en social medie-strategi an.
K-dagen består af oplæg og øvelser. Det betyder, at du får mulighed for at arbejde med det, du lærer, når vi lægger grundstenene til din strategi på sociale medier.
Kom til K-dag og få:
-
Viden om forskellige sociale medier og deres funktioner
-
Råd til, hvordan du skaber målrettet og sammenhængende kommunikation via de rette kanaler
-
Mulighed for at arbejde med din egen strategi i praksis
-
Sparring samt tips og tricks til, hvordan du kommer i gang med at kommunikere effektivt på sociale medier
-
Inspiration fra andre virksomheder, som du kan tage med hjem og skræddersy til din virksomheds behov
K-dagen er for dig, der arbejder med din virksomheds eller organisations indsats på sociale medier. Du har ansvar for jeres sociale platforme, men mangler en strategi, der forbinder jeres aktiviteter, så indsatsen bliver effektiv og en integreret del af kommunikationsstrategien.
Velkommen
Karen Lillelund Knudsen, projektleder, Kforum
Hvilke kanaler dur til hvad?
Der findes et hav af forskellige sociale platforme, men hvad adskiller Facebook fra Instagram og LinkedIn fra Twitter? Andreas Johannsen lærer dig, hvilke sociale medier der passer til jeres organisations formål og behov. Han dykker ned i de sociale mediers særlige funktioner og giver eksempler på, hvordan andre har brugt medierne i deres kommunikationsarbejde. Den viden, du får, giver dig en solid forudsætning for at kunne vælge platforme og redskaber, når du skal udarbejde og søætte en social medie-strategi.
Andreas Klinke Johannsen, digital strateg, selvstændig. Andreas er en af de mest erfarne rådgivere inden for digitale og sociale medier i Danmark. Han er grundlægger af CMS-virksomheden Synkron, har været associeret partner i Wemind, direktør i Socialsquare og partner i Klean.
Fokusér på modtager, medie og organisation
De sociale medier har skabt en fælles platform for kommunikation og nye muligheder for at kommunikere med målgrupper og interessenter. Men hvordan får du sociale medier og digitale muligheder op på direktionsgangen i jeres organisation? Sidse Nexmand Jacobsen, kommunikationskonsulent hos Yngre Læger, lærer dig, hvilke elementer der er vigtige i en succesfuld social medie-strategi. Og på baggrund af Sidses erfaringer får du tips til, hvordan en strategi, der henvender sig til modtageren og taler i forlængelse af organisationens budskaber på de sociale mediers præmisser, kan se ud. Hør, hvordan Yngre Læger er lykkedes med at balancere disse faktorer – med en bestyrelse som vigtig beslutningstager og på platforme, som er i konstant forandring og udvikling.
Sidse Nexmand Jacobsen, kommunikationskonsulent, Yngre Læger
Sociale medier – og jeres øvrige kommunikation
Før du kan komme i gang med at bruge sociale medier strategisk, skal de digitale initiativer tænkes ind i organisationens kontekst og den eksisterende kommunikation. Du skal være skarp på, hvem du taler – eller gerne vil tale – til, og på hvilken måde de sociale medier kan understøtte det, I allerede gør. Andreas skærer ind til benet på den udfordring, de sociale medier skal løse i jeres organisation. Og han giver dig redskaberne til at lave en grundlæggende analyse af jeres kommunikationsudfordringer. Samtidig gør han dig klogere på, hvordan sociale medier kan bidrage til at løse udfordringerne.
Andreas Klinke Johannsen
Indhold, der fastholder målgruppen
En god strategi er intet værd, hvis den ikke bliver udført ordentligt. Derfor bygger vi bro mellem den digitale strategi og den måde, den skal føres ud i livet på, med fokus på styring og arbejdsgange. Vi arbejder videre med jeres strategi i forhold til planlægning, overvågning og målsætninger. Andreas lærer dig at planlægge indholdet, så jeres aktiviteter på sociale medier forbliver aktuelle og fastholder målgruppen. Han giver eksempler på overvågningsværktøjer, der gør det lettere at generere relevant indhold på jeres forskellige kanaler. Og vi kortlægger ressourcer og måder, du kan måle effekten af den digitale strategi på.
Andreas Klinke Johannsen
Efter K-dagen kan du og din organsation:
-
Få mere tilfredse kunder og brugere ved at skabe synergi mellem jeres sociale og digitale platforme
-
Optimere forretnings- og kommunikationsstrategien ved at integrere sociale medier
-
Bruge den begrænsede tid effektivt med enkle prioriteringsværktøjer og opnå et større kendskab og nå ud til flere interessenter
-
Målrette jeres indsats og aktiviteter på sociale medier mod jeres vigtigste målgrupper
Andreas Klinke Johannsen, digital strateg, selvstændig. Andreas er en af de mest erfarne rådgivere inden for sociale og digitale medier i Danmark. Han arbejder med at genskabe relationen mellem medarbejdere, kunder og omverden på digitale platforme med særligt fokus på strategi og eksekvering af digitale og sociale projekter. Andreas er grundlægger af CMS-virksomheden Synkron, har været associeret partner i Wemind, direktør i Socialsquare og partner i Klean.
Sidse Nexmand Jacobsen er kommunikationskonsulent hos Yngre Læger, hvor hun bl.a. er ansvarlig for sociale medier. Sidse har indgående kendskab til organisationskommunikation og har tidligere arbejdet med kommunikation i bl.a. Kræftens Bekæmpelse.
Hvornår?
K-dagen løber af stablen den 25. februar. Kom fra kl. 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter senest 16.00.
Hvor?
K-dagen holdes et centralt sted i København. Nærmere information følger.
Hvordan melder jeg mig til?
Pladserne på kurset fyldes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.
Hvad koster det?
Prisen er 4.990 kr., eksklusive moms, for hele kurset. Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).
Betal i 2014?
Skriv blot en bemærkning i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding, hvis du ønsker først at betale for kurset i januar 2014.
Studenterplads
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er taget
Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk.
Vi glæder os til at se dig
Vi kalder vores kommunikationskurser for K-dage. Vi holder både hel- og halvdagskurser om en række forskellige emner inden for kommunikation, sociale medier og markedsføring. K-dagene har altid en praktisk tilgang til kursets emne. På den måde sikrer vi, at du får brugbare metoder, værktøjer og input med hjem.
Når du har tilmeldt dig en K-dag, er din tilmelding bindende. Men du er altid velkommen til at sende en kollega i dit sted, hvis du er forhindret. Giv os blot besked ved at skrive til
kdag@kforum.dk.
Du kan tilmelde dig en K-dag lige op til kursusdatoen.
Vi aflyser stort set aldrig vores K-dage. Vores aflysninger de seneste ni år kan tælles på én hånd.
Prisen på et heldagskursus er: 5490 kr. (eksklusiv moms) – og der er kollegarabat på 20% på alle efterfølgende tilmeldinger, hvis I er flere fra samme virksomhed, der gerne vil deltage.
Prisen på vores længere forløb varierer. Læs om den under ’praktisk info’ på de enkelte kursusbeskrivelser. Du er også velkommen til at skrive til
kdag@kforum.dk.
På alle vores K-dage får du morgenmad, frokost og lækker forplejning dagen igennem.
Du møder andre med samme faglighed, arbejdsområder og udfordringer som dig, så du er sikret kompetent sparring dagen igennem. Vores oplægsholdere er branchens dygtigste – og eksperter på det område, de underviser i. K-dagene er tilrettelagt og faciliteret af vores faglige kursusledere, så intet er overladt til tilfældighederne, og så du får det størst mulige udbytte af K-dagen.