Kommunikationskursus om strategi, styring og planlægning på sociale medier

Styrk jeres social medie-strategi

I er på de sociale medier og er godt i gang, men hvordan skaber I værdi for brugerne og for jeres organisation? Kom til K-dag og tag jeres social medie-indsats til næste niveau og få værktøjer til at bruge de sociale medier endnu mere effektivt og strategisk i jeres organisation.

Om K-dagen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

Sociale medier er en integreret del af jeres kommunikation. De skaber trafik til hjemmesiden og er kilde til profilering, engagement eller salg. Og de giver jer helt nye muligheder for at gå i dialog med jeres målgrupper. Men hvis det strategiske arbejde med sociale medier skal give pote, stiller det krav til dig som community manager. For jeres indsats på sociale medier er ikke gratis. Der skal investeres tid og ressourcer, hvis gryden skal holdes i kog. Så hvordan foretager du strategiske valg i fohold til dialogformer og frekvens? Og hvordan tilrettelægger og måler du indsatsen, så jeres social medie-tilstedeværelse giver mest valuta for pengene?
 
 
 
Tag med på K-dagen og få:
  • Redskaber og gode råd til at samtænke jeres social medie-indsats på tværs af kanaler
  • Konkrete metoder til, hvordan du skaber værdifuldt indhold til de forskellige kanaler og forlænger dine opslags levetid
  • Tips og værktøjer til, hvordan du planlægger og styrer arbejdet med sociale medier internt i organisationen
  • Praktisk viden om, hvordan du måler effekten af jeres aktiviteter på sociale medier og omsætter dem til engagement eller salg
  • Værktøjer, viden og konkrete råd til, hvordan du sikrer en rød tråd fra forretningsmål til jeres aktivitet på sociale medier
  • Tricks fra førende eksperter på området
K-dagen er for dig, der arbejder med kommunikation på sociale medier på både strategisk og praktisk niveau. Du har allerede nogen erfaring på området, og vil gerne have flere konkrete værktøjer til at fremme engagement, profilering og salg og arbejde mere effektivt, målrettet og struktureret med jeres social medie-indsats.
 

Program

Sådan skaber du værdi med sociale medier
Ledelsen vil se resultater af jeres anstrengelser på sociale medier på bundlinjen. Og det kan være svært at give et klart svar i tal og tabeller. For KPI'erne skal passe med de arbejdsmæssige målsætninger, som også skal passe med de overordnede forretningsmål. Andreas giver dig sit bud på, hvordan værdikæden skal bygges, og hvilke overvejelser du bør gøre dig for at få valuta for pengene på sociale medier. Hvad er I for en organisation? Hvor bør I sætte ind? Og hvordan opstiller I mål, som I rent faktisk kan måle på?
Andreas Klinke Johannsen, digital strateg, selvstændig. Andreas er en af de mest erfarne rådgivere inden for digitale og sociale medier i Danmark. Han er grundlægger af CMS-virksomheden Synkron, har været associeret partner i Wemind, direktør i Socialsquare og partner i Klean. Han er også netværksleder i Kforums K-gruppe for social medie-ansvarlige.
 
Community managerens værktøjskasse
En succesfuld social medie-strategi afhænger af styring og planlægning, og det stiller krav til dig som community manager. Så hvordan kan du med enkle værktøjer og metoder gøre det lettere at generere relevant indhold på jeres forskellige kanaler - og samtidig spare tid og ressourcer? Vi dykker ned i community managerens værktøjskasse og går fra strategi til praksis. Tina lærer dig at styrke dine arbejdsgange og introducerer forskellige planlægnings- og overvågningsværktøjer. Du får også eksempler på både vellykkede og mindre heldige former for community management.
Tina Mellergaard, Social Media Advisor hos Advice. Tina er specialiseret i kommunikation og markedsføring på sociale medier med social business som en integreret del af de interne forretningsgange og virksomhedens eksterne kommunikation.
 
Undgå at skyde med sociale spredehagl. Skab sammenhæng på tværs af kanaler
Hvordan forlænger du dine opslags levetid? Og hvordan undgår du at skyde med spredehagl og lægge en masse indhold ud på samtlige platforme? Det handler om at indtænke en klar rød tråd i dine opdateringer. Og så handler det om planlægning, formidling og forankring. En teaser og et hashtag på Twitter kan let følges op af et hemmelighedsfuldt billede på Instagram, som til sidst ender ud i en større historie på websitet eller et længere opslag på Facebook. Simon og Kaare giver dig konkrete metoder til, hvordan du skaber sammenhæng i jeres social medie-indsats. Du får eksempler på, hvordan du kan gribe opslag på forskellige kanaler an og brugbar viden om, hvordan du snakker til og med dine fans og followers på forskellige kanaler.
Marlene Borgkvist Mikkelsen, Senior Digital Business Developer og Kaare Nørregaard, Junior Consultant, Creuna.
Marlene arbejder til daglig med rådgivning i digitale forretningsløsinger og har solid formidlingserfaring fra sin tid som adjunkt på de digitale bacheloruddannelser på Erhvervsakademi Aarhus. Marlene har ligeledes været projektleder på en række forskellige digitale udviklingsprojekter.
Kaare arbejder med research, konceptualisering og rapportering hos Creuna med spidskompetencer inden for content marketing og community management.
 
Skab samtaler, der giver resultater på bundlinjen
På sociale medier er produkter sjældent den store samtalestarter, så hvordan kan I omsætte jeres indhold til engagement og salg? Det gælder om at lave og sprede værdifuldt indhold, der tiltrækker, engagerer og skaber opmærksomhed - og ikke mindst lokker folk ind på jeres website. At reposte et billede af en grinende baby, der trækker en kat i halen giver højst et par likes, men hvis I vil nå skridtet videre, må I lave indhold, der gør brugeren klogere eller løser et problem for personen. Simon og Kaare giver dig eksempler på, hvad værdifuldt indhold kan bestå af og hvordan du kan skabe trafik til websitet, måle effekten af dine anstrengelser og i sidste ende se resultatet af jeres sociale medie-indsats på virksomhedens bundlinje.
Marlene Borgkvist Mikkelsen, Senior Digital Business Developer og Kaare Nørregaard, Junior Consultant, Creuna.
 

Udbytte

Efter K-dagen kan du og din organisation:
  • Udføre en social medie-strategi i praksis, der passer til forretningsmålene og giver resultater på bundlinjen
  • Bruge den begrænsede tid effektivt med enkle prioriteringsværktøjer og opnå et større kendskab og nå ud til flere interessenter

Mød

Andreas Klinke Johannsen, digital strateg, selvstændig. Andreas er en af de mest erfarne rådgivere inden for sociale og digitale medier i Danmark. Han arbejder med at genskabe relationen mellem medarbejdere, kunder og omverden på digitale platforme med særligt fokus på strategi og eksekvering af digitale og sociale projekter. Andreas er grundlægger af CMS-virksomheden Synkron, har været associeret partner i Wemind, direktør i Socialsquare og partner i Klean. Andreas er også netværksleder i Kforums K-gruppe for social medie-ansvarlige.
 
Tina Mellergaard er en del af teamet Digital & Social i Advice A/S. Hun er specialiseret i kommunikation og markedsføring på sociale medier og social business som en integreret del af interne forretningsgange og virksomhedens eksterne branding. Tina kommer fra et job som Social Business Manager i IBM Danmark, hvor hun bl.a. har haft fokus på employee advocacy, social selling, community management og content strategi.
 
Marlene Borgkvist Mikkelsen er Senior Digital Business Developer hos Creuna, hvor hun rådgiver Creuna’s kunder i digitale forretningsløsninger. Marlene er uddannet cand.mag i medievidenskab, æstetik og kultur fra Aarhus Universitet og har solid formidlingserfaring i rygsækken fra årene som adjunkt på de digitale bacheloruddannelser på Erhvervsakademi Aarhus. Marlene har ligeledes været projektleder på flere digitale udviklingsprojekter.
 
Kaare Nørregaard er en del af Junior Consultant-teamet i Creuna, hvor han arbejder med research, konceptualisering og rapportering. Han har sideløbende med arbejdet hos Creuna opbygget et indretningsunivers på Instagram, og derigennem specialiseret sig i content marketing og community management.
 
Andreas Klinke Johannsen
Associeret netværksleder, Kforum og Digital strateg
Selvstændig
Tina Mellergaard Jensen
Head of Social Media
Dansk Journalistforbund
Kaare Nørregaard
Consultant
Creuna
Marlene Borgkvist Mikkelsen
Senior Digital Business Developer hos Creuna
Creuna

Praktisk

Hvornår?
K-dagen løber af stablen torsdag den 16. april. Kom fra 8.45 til let morgenmad. Vi begynder kl. 9.15 præcis og slutter kl. 16.00.

Hvor?
K-dagen finder sted centralt i København. Nærmere info følger.

Hvordan melder jeg mig til?
Du melder dig til ved at udfylde felterne her. Pladserne på K-dagen besættes, efterhånden som tilmeldingerne kommer ind. Så tilmeld dig hurtigst muligt nederst på siden. Husk eventuelt EAN-nr.

Hvad koster det?
Prisen er kr. 4990 (ekskl. moms).
Når vi har modtaget din tilmelding, sender vi en bekræftelse på, at du er tilmeldt, og en faktura inden for en uge. Tilmeldingen er bindende. Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega i dit sted.
 
Tag din kollega med
Vi giver 20 procent rabat til din kollega, hvis du vil have en med, du kan dele dagens viden med, når I er hjemme igen. Din kollega skal blot skrive "Kollegarabat" i feltet "Evt. andre oplysninger til fakturering" ved tilmelding.
 
Rabatten dækker alle følgende tilmeldinger fra samme organisation til samme kursus og kan ikke kombineres med andre tilbud (fx early bird-rabat).

Er der en studenterplads?
Kforum tilbyder én gratis studenterplads på denne K-dag. For at komme i betragtning skal du være aktiv på overbygningen af en relevant kandidatuddannelse. Du kommer til at indgå i dagen på lige fod med de øvrige deltagere, mod at du efterfølgende publicerer de vigtigste pointer fra dagen på din K-profil.
Studenterpladsen på denne K-dag er: Taget

Har du spørgsmål?
Du er velkommen til at kontakte Karen Lillelund Knudsen på 33 42 21 60. Du kan også skrive til kdag@kforum.dk
 
Sådan finder du
Villa Wilder
Wildersgade 55,
1408 København K.

FAQ

Andre kursister giver dette kursus
3,8/5
Dato:
Torsdag 16. april 2015
Tidspunkt:
9.15-16.00
Sted:
Pris pr. deltager:
4990 (ekskl. moms)
 

Kontakt

Mød

Andreas Klinke Johannsen
Associeret netværksleder, Kforum og Digital strateg
Selvstændig
Tina Mellergaard Jensen
Head of Social Media
Dansk Journalistforbund
Kaare Nørregaard
Consultant
Creuna
Marlene Borgkvist Mikkelsen
Senior Digital Business Developer hos Creuna
Creuna

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.